Technologie informacyjne i prawnicze systemy wyszukiwawcze WP-PR-TIiP-ćw
I. Wyszukiwanie informacji w systemach informacji prawnej takich jak:
1. LEX Omega
2. Internetowy System Aktów Prawnych i wyszukiwarki dostępne na www.sejm.gov.pl
3. Rządowe Centrum Legislacji
4. Eur-lex
5. Bazy orzeczeń (Trybunału Konstytucyjnego, Sądu Najwyższego, sądów administracyjnych, Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, Europejskiego Trybunału Praw Człowieka)
6. Elektroniczne księgi wieczyste
II. Przetwarzanie informacji
1. Edytory tekstów (Word, OpenOffice Writer)
2. Arkusze kalkulacyjne (Excel i OpenOffice Calc)
3. Prezentacje multimedialne (PowerPoint, OpenOffice Impress)
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Student
EK 1: Określa i klasyfikuje prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze
EK 2: Potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi przy okazji rozwiązywania problemów zawodowych
EK 3: Potrafi samodzielnie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych
EK 4: Potrafi korzystać z edytorów tekstów (takich jak Microsoft Office Word i OpenOffice Writer), arkuszy kalkulacyjnych (takich jak Excel i OpenOffice Calc) i prezentacji multimedialnych (takich jak PowerPoint i OpenOffice Impress) w zakresie przetwarzania i prezentowania informacji
EK 5: Jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy oraz przestrzegania norm etycznych i zawodowych
OPIS ECTS:
Udział w ćwiczeniach: 30h
konsultacje z prowadzącym zajęcia: 10h
Przygotowanie do zajęć i kolokwiów: 20h
Suma godzin: 60h
Liczba ECTS: 60h/30=2
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne:
Wykład
Ćwiczenia
E-learning
Typ Oceniania:
Dyskusja
Prezentacja
Kolokwium
Ocena niedostateczna:
EK 1. Student nie potrafi określać ani klasyfikować prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych
Ocena dostateczna:
EK 1. Student w podstawowym zakresie potrafi określać prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze
Ocena dobra:
EK 1. Student w podstawowym zakresie potrafi określać i klasyfikować prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze
Ocena bardzo dobra:
EK 1. Student potrafi określać i klasyfikować prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze
Ocena niedostateczna:
EK 2. Student nie potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych
Ocena dostateczna:
EK 2. Student w podstawowym zakresie potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi
Ocena dobra:
EK 2. Student w sposób zadowalający potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi przy okazji rozwiązywania problemów zawodowych
Ocena bardzo dobra:
EK 2. Student bardzo dobrze potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi przy okazji rozwiązywania problemów zawodowych
Ocena niedostateczna:
EK 3. Student nie potrafi samodzielnie analizować informacji uzyskanych za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych
Ocena dostateczna:
EK 3. Student potrafi w podstawowym zakresie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych
Ocena dobra:
EK 3. Student w podstawowym zakresie potrafi samodzielnie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych
Ocena bardzo dobra:
EK 3. Student potrafi samodzielnie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych
Ocena niedostateczna:
EK 4. Student nie potrafi tworzyć i edytować informacji prezentowanych w postaci
edytorów tekstów, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji multimedialnych
Ocena dostateczna:
EK 4. Student w podstawowym zakresie korzysta z edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych
i prezentacji multimedialnych
Ocena dobra:
EK 4. Student potrafi w zadowalający sposób posługiwać się edytorami tekstu,
arkuszami kalkulacyjnymi i prezentacjami multimedialnymi w celu przetwarzania
posiadanych informacji
Ocena bardzo dobra:
EK 4. Student potrafi bardzo dobrze przetwarzać posiadane informacje, prezentując je
za pomocą edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji multimedialnych
cena niedostateczna:
EK 5. Student nie rozumie potrzeby dalszego pogłębiania wiedzy, przestrzegania norm etycznych i zawodowych, nie potrafi współdziałać w zespole
Ocena dostateczna:
EK 5. Student jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy i rozumie zalety współdziałania w ramach zespołu
Ocena dobra:
EK 5. Student w stopniu podstawowym jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy , przestrzegania norm etycznych i zawodowych, potrafi współdziałać w zespole
Ocena bardzo dobra:
EK 5. Student jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy oraz przestrzegania norm etycznych i zawodowych, bardzo dobrze potrafi współdziałać w zespole
Literatura
Podręcznik przewodni:
Wiewiórowski W., Wierczyński G., Informatyka prawnicza. nowoczesne technologie informacyjne w pracy prawników i administracji publicznej, Warszawa 2012
Literatura uzupełniająca:
Cieciura M., Podstawy technologii informacyjnych z przykładami zastosowań, Warszawa 2006
Janowski, J. Informatyka prawnicza, Warszawa 2011
Kokoszyński M., Wierczyński G., System informacji prawnej w pracy sędziego, Warszawa 2011
Petzel J., Informatyka prawnicza, Zagadnienia teorii i praktyki, Warszawa 1999
Staranowicz A., Duda P., Orłowski A.,Technologie informacyjne, Warszawa 2007
Szpor G., Martysz C., Wojsyk K., Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, Warszawa 2007
Kopertowska-Tomczak M., Excel 2007. Ćwiczenia, Warszawa 2011
Kopertowska-Tomczak M., PowerPoint 2007. Ćwiczenia, Warszawa 2010
Kopertowska-Tomczak M., Word 2007. Ćwiczenia, Warszawa 2009.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: