Technologie informacyjne i prawnicze systemy wyszukiwawcze WP-PR-TIiP
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami infrastruktury informacyjnej i komunikacji elektronicznej oraz dokonanie wprowadzenia do informatyki prawniczej.
Zagadnienia:
1. Źródła prawa i źródła poznania prawa polskiego i europejskiego
2. Strategie rozwoju społeczeństwa informacyjnego
3. Zasady przetwarzania danych
4. Infrastruktura informacyjna
5. Wprowadzenie do informatyki prawniczej z wykorzystaniem publicznych i prywatnych systemów informacji prawnej
6. Techniki prezentacji wiedzy prawnej
7. Doskonalenie umiejętności związanych z graficznym prezentowaniem informacji, w szczególności z tworzeniem prezentacji multimedialnych
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Student:
EK 1: Posiada wiedzę na temat rozwoju technologii informacyjnych oraz ich wpływu na kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego i e- administracji
EK 2: Zna podstawowe pojęcia i instytucje z zakresu technologii informacyjno – komunikacyjnych oraz jurydyzacji zagadnień informatycznych
EK 3: Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje prawne wykorzystując prywatne i publiczne systemy informacji prawnej
EK 4:Potrafi korzystać z dokumentów elektronicznych i prezentować zdobytą wiedzę
EK 5: Jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy oraz przestrzegania norm etycznych i zawodowych
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne:
Wykład
Ćwiczenia
E-learning
Prezentacje
Typ oceniania:
Obecności
Dyskusja
Prezentacje
Egzamin
Ocena niedostateczna:
EK 1. Student nie posiada wiedzy na temat rozwoju technologii informacyjnych oraz ich wpływu na kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego i e-administracji
Ocena dostateczna:
EK 1. Student posiada zadowalającą wiedzę na temat rozwoju technologii informacyjnych oraz ich wpływu na kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego i e-administracji
Ocena dobra
EK 1. Student posiada ogólną wiedzę na temat rozwoju technologii informacyjnych oraz ich wpływu na kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego i e- administracji
Ocena bardzo dobra
EK 1. Student posiada dużą wiedzę na temat rozwoju technologii informacyjnych oraz ich wpływu na kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego i e –administracji
Ocena niedostateczna
EK 2. Student nie zna podstawowych pojęć i instytucji z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz jurydyzacji zagadnień informatycznych
Ocena dostateczna
EK 2. Student zna podstawowe pojęcia i instytucje z zakresu technologii informacyjno–komunikacyjnych
Ocena dobra
EK 2. Student zna podstawowe pojęcia i instytucje z zakresu technologii informacyjno–komunikacyjnych oraz jurydyzacji zagadnień informatycznych
Ocena bardzo dobra
EK 2. Student doskonale zna podstawowe pojęcia i instytucje z zakresu technologii informacyjno–komunikacyjnych oraz jurydyzacji zagadnień informatycznych
Ocena niedostateczna
EK 3. Student nie potrafi samodzielnie wyszukiwać informacji prawnych wykorzystując prywatne i publiczne systemy informacji prawnej
Ocena dostateczna
EK 3. Student potrafi na poziomie podstawowym wyszukiwać informacje prawne wykorzystując prywatne i publiczne systemy informacji prawnej
Ocena dobra
EK 3. Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje prawne wykorzystując prywatne i publiczne systemy informacji prawnej
Ocena bardzo dobra
EK 3. Student potrafi bardzo dobrze wyszukiwać informacje prawne wykorzystując prywatne i publiczne systemy informacji prawnej
Ocena niedostateczna
EK 4. Student nie potrafi korzystać z dokumentów elektronicznych i prezentować zdobytej wiedzy
Ocena dostateczna
EK 4. Student potrafi na poziomie podstawowym korzystać z dokumentów elektronicznych i prezentować zdobytą wiedzę
Ocena dobra
EK 4. Student potrafi na poziomie średniozaawansowanym korzystać z dokumentów elektronicznych i prezentować zdobytą wiedzę
Ocena bardzo dobra
EK 4. Student potrafi sprawnie korzystać z dokumentów elektronicznych i prezentować zdobytą wiedzę
cena niedostateczna:
EK 5. Student nie rozumie potrzeby dalszego pogłębiania wiedzy, przestrzegania norm etycznych i zawodowych, nie potrafi współdziałać w zespole
Ocena dostateczna:
EK 5. Student jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy i rozumie zalety współdziałania w ramach zespołu
Ocena dobra:
EK 5. Student w stopniu podstawowym jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy, przestrzegania norm etycznych i zawodowych, potrafi współdziałać w zespole
Ocena bardzo dobra:
EK 5. Student jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy oraz przestrzegania norm etycznych i zawodowych, bardzo dobrze potrafi współdziałać w zespole
Literatura
1. G. Szpor, C. Martysz, K. Wojsyk, Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, Warszawa 2015
2. M. Cieciura, Podstawy technologii informacyjnych z przykładami zastosowań, Warszawa 2006
3. W. R. Wiewiórowski, G. Wierczyński, Informatyka prawnicza: nowoczesne technologie informacyjne w pracy prawników i administracji publicznej, Warszawa 2016
4.Kradzież tożsamości, (red) T. Trejderowski, Wydawnictwo Psychologii i Kultury Enetei, 2013r.
5. Szpor G. Gryszczyńska A. W.R. Wiewiórowski (red) Internet. Hacking, Warszawa 2023
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: