Seminarium magisterskie WP-PR-SEM-5IL
Cele przedmiotu:
Głównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do egzaminu magisterskiego. W toku seminarium student przygotowuje pracę magisterską - konsultuje jej treść z promotorem, także uczestniczy w dyskusjach na forum seminarium, a ponadto poznaje zasady i zakres egzaminu na stopień magistra.
W cyklu 2023/24_Z:
Cele przedmiotu: Głównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do egzaminu magisterskiego. W toku seminarium student przygotowuje pracę magisterską - konsultuje jej treść z promotorem, także uczestniczy w dyskusjach na forum seminarium, a ponadto poznaje zasady i zakres egzaminu na stopień magistra. |
W cyklu 2024/25_Z:
Cele przedmiotu: Głównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do egzaminu magisterskiego. W toku seminarium student przygotowuje pracę magisterską - konsultuje jej treść z promotorem, także uczestniczy w dyskusjach na forum seminarium, a ponadto poznaje zasady i zakres egzaminu na stopień magistra. |
W cyklu 2025/26_Z:
Cele przedmiotu: Głównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do napisania pracy i egzaminu magisterskiego. W toku seminarium student przygotowuje pracę magisterską - konsultuje jej treść z promotorem, także uczestniczy w dyskusjach na forum seminarium, a ponadto poznaje zasady i zakres egzaminu na stopień magistra. Na wstępnych zajęciach poznaje zagadnienia metodologii i sposób pisania pracy magisterskiej. Magistrant przygotowuje i przedstawia poszczególne części pracy, powtarza także na odpowiednio wyższym poziomie podstawowe elementy prawa administracyjnego niezbędne do zdania egzaminu. Próbne wypowiedzi ustne przed innymi uczestnikami seminarium przygotowują do obrony pracy przed komisją. |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2025/26_L: OPIS ECTS (8 pkt)
Udział w zajęciach: 60h
Praca samodzielna (czytanie literatury, orzecznictwa sądowego): 50h
Przygotowanie do zajęć: 20h
Pisanie pracy: 100h | W cyklu 2023/24_Z: Łącznie dla semestru zimowego i letniego
OPIS ECTS (8 pkt)
Udział w zajęciach: 60h
Praca samodzielna (czytanie literatury, orzecznictwa sądowego): 50 h
Przygotowanie do zajęć: 20h
Pisanie pracy: 100h | W cyklu 2024/25_L: OPIS ECTS (8 pkt)
Udział w zajęciach: 60h
Praca samodzielna (czytanie literatury, orzecznictwa sądowego): 50h
Przygotowanie do zajęć: 20h
Pisanie pracy: 100h | W cyklu 2024/25_Z: Łącznie dla semestru zimowego i letniego
OPIS ECTS (8 pkt)
Udział w zajęciach: 60h
Praca samodzielna (czytanie literatury, orzecznictwa sądowego): 50 h
Przygotowanie do zajęć: 20h
Pisanie pracy: 100h | W cyklu 2023/24_L: OPIS ECTS (8 pkt)
Udział w zajęciach: 60h
Praca samodzielna (czytanie literatury, orzecznictwa sądowego): 50h
Przygotowanie do zajęć: 20h
Pisanie pracy: 100h | W cyklu 2025/26_Z: OPIS ECTS (8 pkt)
Udział w zajęciach: 60h
Praca samodzielna (czytanie literatury, orzecznictwa sądowego): 50h
Przygotowanie do zajęć: 20h
Konsultacje indywidualne 5 h
Pisanie pracy: 100h
235/25-30= 8 ECTS |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia:
EK1 dla PR_W02 student ma rozszerzoną wiedzę na temat pochodzenia i charakteru norm prawa administracyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym
EK 2 dla PR_U02 student posiada umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa administracyjnego do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych
EK 3 dla PR_U07 student potrafi projektować i tworzyć różne prace pisemne w języku polskim i obcym, stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w tym pism procesowych oraz analiz i interpretacji określonych zagadnień prawnych w ujęciu dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
EK 4 dla PR_U08 student potrafi sporządzić podstawowy projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi
EK 5 dla PR_U09 student posiada umiejętności projektowania i tworzenia wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
EK 6 dla PR_K01 student rozumie potrzebę stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa administracyjnego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich)
EK 7 dla PR_K02 student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodów prawniczych
EK 8 dla PR_K03 student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Łącznie dla semestru zimowego i letniego
OPIS ECTS (8 pkt)
Udział w zajęciach: 60h
Praca samodzielna (czytanie literatury, orzecznictwa sądowego): 50h
Przygotowanie do zajęć: 20h
Pisanie pracy: 100h
Kryteria oceniania
Ocena aktywnego udziału w zajęciach
ocena referatu na temat zakresu pracy poprzedzona samooceną studenta
ocena punktowa korzystania z literatury przedmiotu oraz doboru argumentacji prawniczej
praca w małych grupach ocena pracy zespołowej
omówienie ze studentem formalnej strony jego publicznych wystąpień
ocena złożonej literatury, planu pracy i pytania badawczego
Dla EK 1
5 (bardzo dobra) Student ma bardzo dobrą wiedzę na temat pochodzenia i charakteru norm prawa administracyjnego – swobodnie posługuje się pojęciami, potrafi wskazać ich źródła oraz trafnie odnosi się do aspektów historycznych i współczesnych.
4,5 (dobra plus) Student ma dobrze z plusem opanowaną wiedzę z zakresu pochodzenia i charakteru norm prawa administracyjnego – poprawnie je interpretuje, potrafi wskazać główne źródła i zależności między historią a współczesnością, choć nie zawsze robi to w pełni szczegółowo.
4 (dobra) Student ma dobrą wiedzę w zakresie pochodzenia i charakteru norm prawa administracyjnego – rozumie podstawowe zależności i poprawnie opisuje ich rozwój historyczny i aktualne znaczenie.
3,5 (dostateczna plus) Student ma wystarczającą, częściowo pogłębioną wiedzę o pochodzeniu i charakterze norm prawa administracyjnego – potrafi wskazać ich główne cechy, choć czasem popełnia drobne błędy lub nie w pełni rozumie kontekst historyczny.
3 (dostateczna) Student ma ogólną, podstawową wiedzę o pochodzeniu i charakterze norm prawa administracyjnego – zna najważniejsze pojęcia, ale ma trudności z ich pogłębionym wyjaśnieniem i odniesieniem do współczesności.
2 (niedostateczna) Student nie posiada wystarczającej wiedzy o pochodzeniu i charakterze norm prawa administracyjnego – nie potrafi poprawnie wskazać ich źródeł, cech ani powiązań między ujęciem historycznym a współczesnym.
Dla EK 2
5 (bardzo dobra) Student posiada bardzo dobre umiejętności wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa administracyjnego do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych.
4,5 (dobra plus) Student posiada dobre z plusem umiejętności wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa administracyjnego do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych.
4 (dobra) Student posiada dobre umiejętności wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa administracyjnego do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych.
3,5 (dostateczna plus) Student posiada dostateczne z plusem umiejętności wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa administracyjnego do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych.
3 (dostateczna) Student posiada dostateczne umiejętności wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa administracyjnego do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych.
2 (niedostateczna) Student nie posiada wystarczających umiejętności wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa administracyjnego do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych.
Dla EK3
5 (bardzo dobra) Student posiada bardzo dobre umiejętności projektowania i tworzenia różnych prac pisemnych w języku polskim, stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w tym pism procesowych oraz analiz i interpretacji określonych zagadnień prawnych w ujęciu dogmatycznym, porównawczym lub historycznym.
4,5 (dobra plus) Student posiada dobre z plusem umiejętności projektowania i tworzenia różnych prac pisemnych w języku polskim, stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w tym pism procesowych oraz analiz i interpretacji określonych zagadnień prawnych w ujęciu dogmatycznym, porównawczym lub historycznym.
4 (dobra) Student posiada dobre umiejętności projektowania i tworzenia różnych prac pisemnych w języku polskim, stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w tym pism procesowych oraz analiz i interpretacji określonych zagadnień prawnych w ujęciu dogmatycznym, porównawczym lub historycznym.
3,5 (dostateczna plus) Student posiada dostateczne z plusem umiejętności projektowania i tworzenia różnych prac pisemnych w języku polskim, stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w tym pism procesowych oraz analiz i interpretacji określonych zagadnień prawnych w ujęciu dogmatycznym, porównawczym lub historycznym.
3 (dostateczna) Student posiada dostateczne umiejętności projektowania i tworzenia różnych prac pisemnych w języku polskim, stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w tym pism procesowych oraz analiz i interpretacji określonych zagadnień prawnych w ujęciu dogmatycznym, porównawczym lub historycznym.
2 (niedostateczna) Student nie posiada wystarczających umiejętności projektowania i tworzenia różnych prac pisemnych w języku polskim, stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w tym pism procesowych oraz analiz i interpretacji określonych zagadnień prawnych w ujęciu dogmatycznym, porównawczym lub historycznym.
Dla EK4
5 (bardzo dobra) Student posiada bardzo dobre umiejętności sporządzania podstawowego projektu aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi.
4,5 (dobra plus) Student posiada dobre z plusem umiejętności sporządzania podstawowego projektu aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi.
4 (dobra) Student posiada dobre umiejętności sporządzania podstawowego projektu aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi.
3,5 (dostateczna plus) Student posiada dostateczne z plusem umiejętności sporządzania podstawowego projektu aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi.
3 (dostateczna) Student posiada dostateczne umiejętności sporządzania podstawowego projektu aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi.
2 (niedostateczna) Student nie posiada wystarczających umiejętności sporządzania podstawowego projektu aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi.
Dla EK5
Ocena Opis osiągnięcia efektu
5 (bardzo dobra) Student posiada bardzo dobre umiejętności projektowania i tworzenia wystąpień ustnych w języku polskim stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym.
4,5 (dobra plus) Student posiada dobre z plusem umiejętności projektowania i tworzenia wystąpień ustnych w języku polskim stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym.
4 (dobra) Student posiada dobre umiejętności projektowania i tworzenia wystąpień ustnych w języku polskim stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym.
3,5 (dostateczna plus) Student posiada dostateczne z plusem umiejętności projektowania i tworzenia wystąpień ustnych w języku polskim stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym.
3 (dostateczna) Student posiada dostateczne umiejętności projektowania i tworzenia wystąpień ustnych w języku polskim stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym.
2 (niedostateczna) Student nie posiada wystarczających umiejętności projektowania i tworzenia wystąpień ustnych w języku polskim stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym.
Dla EK6:
(bardzo dobra) Student posiada bardzo dobrze rozwinięte kompetencje społeczne, rozumie potrzebę stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa administracyjnego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich).
4,5 (dobra plus) Student posiada dobre z plusem kompetencje społeczne, rozumie potrzebę stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa administracyjnego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich).
4 (dobra) Student posiada dobre kompetencje społeczne, rozumie potrzebę stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa administracyjnego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich).
3,5 (dostateczna plus) Student posiada dostateczne z plusem kompetencje społeczne, rozumie potrzebę stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa administracyjnego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich).
3 (dostateczna) Student posiada dostateczne kompetencje społeczne, rozumie potrzebę stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa administracyjnego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich).
2 (niedostateczna) Student nie posiada wystarczających kompetencji społecznych, nie rozumie potrzeby stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa administracyjnego i nie jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich).
Dla EK7
5 (bardzo dobra) Student posiada bardzo dobrze rozwinięte kompetencje społeczne, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodów prawniczych.
4,5 (dobra plus) Student posiada dobre z plusem kompetencje społeczne, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodów prawniczych.
4 (dobra) Student posiada dobre kompetencje społeczne, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodów prawniczych.
3,5 (dostateczna plus) Student posiada dostateczne z plusem kompetencje społeczne, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodów prawniczych.
3 (dostateczna) Student posiada dostateczne kompetencje społeczne, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodów prawniczych.
2 (niedostateczna) Student nie posiada wystarczających kompetencji społecznych, nie potrafi prawidłowo identyfikować ani rozstrzygać dylematów związanych z wykonywaniem zawodów prawniczych.
Dla EK8
5 (bardzo dobra) Student posiada bardzo dobrze rozwinięte kompetencje społeczne, potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne.
4,5 (dobra plus) Student posiada dobre z plusem kompetencje społeczne, potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne.
4 (dobra) Student posiada dobre kompetencje społeczne, potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne.
3,5 (dostateczna plus) Student posiada dostateczne z plusem kompetencje społeczne, potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne.
3 (dostateczna) Student posiada dostateczne kompetencje społeczne, potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne.
2 (niedostateczna) Student nie posiada wystarczających kompetencji społecznych, nie potrafi współdziałać ani pracować w grupie, przyjmując w niej różne role i uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne.
Praktyki zawodowe
---
Literatura
Literatura podstawowa: 1. Prawo administracyjne. Pytania i odpowiedzi, red. I. Lipowicz, Warszawa 2024; 2. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2022, 3. M. Stahl, P. Korzeniowski, (red.), Prawo administracyjne - pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa 2024, 4. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską?, Wrocław 2009)
Literatura uzupełniająca: (1. System prawa administracyjnego Tom 1, red. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel, Warszawa 2011, 2. System prawa samorządu terytorialnego, t. 1, red. I. Lipowicz, Warszawa 2022, 3. Fenomen prawa administracyjnego. Księga jubileuszowa Profesora Jana Zimmermanna, red. W. Jakimowicz, M. Krawczyk, I. Niżnik-Dobosz, Warszawa 2019)
W cyklu 2023/24_Z:
Literatura podstawowa: (1.Prawo administracyjne, red Z. Niewiadomski, Warszawa 2013; 2. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2014; 3. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską?, Wrocław 2009) Literatura uzupełniająca: (1.Prawo administracyjne w pytaniach i odpowiedziach, red. I. Lipowicz, Warszawa 2010; 2. Z. Duniewska, B. Jaworska-Dębska, R. Michalska-Badziak, E. Olejniczak-Szałowska, M. Stahl (red.), Prawo administracyjne - pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa 2009; 3. System prawa administracyjnego Tom 1-12, red. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel, Warszawa 2011) |
W cyklu 2023/24_L:
Literatura podstawowa: (1.Prawo administracyjne, red Z. Niewiadomski, Warszawa 2013; 2. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2014; 3. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską?, Wrocław 2009) Literatura uzupełniająca: (1.Prawo administracyjne w pytaniach i odpowiedziach, red. I. Lipowicz, Warszawa 2010; 2. Z. Duniewska, B. Jaworska-Dębska, R. Michalska-Badziak, E. Olejniczak-Szałowska, M. Stahl (red.), Prawo administracyjne - pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa 2009; 3. System prawa administracyjnego Tom 1-12, red. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel, Warszawa 2011) |
W cyklu 2024/25_Z:
Literatura podstawowa: 1. Prawo administracyjne. Pytania i odpowiedzi, red. I. Lipowicz, Warszawa 2024; 2.Prawo administracyjne, red Z. Niewiadomski, Warszawa 2013; 3. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2014; 4. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską?, Wrocław 2009) Literatura uzupełniająca: (1.Prawo administracyjne w pytaniach i odpowiedziach, red. I. Lipowicz, Warszawa 2010; 2. Z. Duniewska, B. Jaworska-Dębska, R. Michalska-Badziak, E. Olejniczak-Szałowska, M. Stahl (red.), Prawo administracyjne - pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa 2009; 3. System prawa administracyjnego Tom 1-12, red. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel, Warszawa 2011) |
W cyklu 2024/25_L:
Literatura podstawowa: 1. Prawo administracyjne. Pytania i odpowiedzi, red. I. Lipowicz, Warszawa 2024; 2.Prawo administracyjne, red Z. Niewiadomski, Warszawa 2013; 3. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2014; 4. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską?, Wrocław 2009) Literatura uzupełniająca: (1.Prawo administracyjne w pytaniach i odpowiedziach, red. I. Lipowicz, Warszawa 2010; 2. Z. Duniewska, B. Jaworska-Dębska, R. Michalska-Badziak, E. Olejniczak-Szałowska, M. Stahl (red.), Prawo administracyjne - pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa 2009; 3. System prawa administracyjnego Tom 1-12, red. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel, Warszawa 2011) |
W cyklu 2025/26_Z:
Literatura podstawowa: 1. Prawo administracyjne. Pytania i odpowiedzi, red. I. Lipowicz, Warszawa 2024; 2. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2022, 3. M. Stahl, P. Korzeniowski, (red.), Prawo administracyjne - pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa 2024, 4. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską?, Wrocław 2009) Literatura uzupełniająca: (1. System prawa administracyjnego Tom 1, red. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel, Warszawa 2011, 2. System prawa samorządu terytorialnego, t. 1, red. I. Lipowicz, Warszawa 2022, 3. Fenomen prawa administracyjnego. Księga jubileuszowa Profesora Jana Zimmermanna, red. W. Jakimowicz, M. Krawczyk, I. Niżnik-Dobosz, Warszawa 2019) |
W cyklu 2025/26_L:
Literatura podstawowa: 1. Prawo administracyjne. Pytania i odpowiedzi, red. I. Lipowicz, Warszawa 2024; 2.Prawo administracyjne, red Z. Niewiadomski, Warszawa 2013; 3. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2014; 4. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską?, Wrocław 2009) Literatura uzupełniająca: (1.Prawo administracyjne w pytaniach i odpowiedziach, red. I. Lipowicz, Warszawa 2010; 2. Z. Duniewska, B. Jaworska-Dębska, R. Michalska-Badziak, E. Olejniczak-Szałowska, M. Stahl (red.), Prawo administracyjne - pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa 2009; 3. System prawa administracyjnego Tom 1-12, red. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel, Warszawa 2011) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: