Seminarium magisterskie WP-PR-SEM-4IL
Cele przedmiotu:
Głównym celem zajęć jest poszerzenie horyzontów naukowych studentów i konsolidacja ich znajomości przedmiotu podstawowego przed seminarium magisterskim 5 roku. W toku seminarium student przygotowuje wybrane zagadnienia prawa administracyjnego, poszukując tematu swojej pracy magisterskiej. Konsultuje ich treść z promotorem, doskonali warsztat przez uczestniczenie w dyskusjach na forum seminarium, a ponadto poznaje zasady i zakres egzaminu na stopień magistra. W toku zajęć student poznaje specyfikę pracy naukowej przez uczestnictwo w co najmniej 1 zdalnym posiedzeniu Otwartych Spotkań Naukowych, przygotowuje referat pisemny z wykorzystaniem literatury polskiej i obcej, uczestniczy w grach dydaktycznych dotyczących procesu legislacyjnego i funkcjonowania samorządu terytorialnego. Student poznaje na przykładzie prawa administracyjnego dogmatykę prawa administracyjnego i metody argumentacji prawniczej.
|
W cyklu 2023/24_Z:
Cele przedmiotu: Głównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do egzaminu magisterskiego. W toku seminarium student przygotowuje pracę magisterską - konsultuje jej treść z promotorem, także uczestniczy w dyskusjach na forum seminarium, a ponadto poznaje zasady i zakres egzaminu na stopień magistra. |
W cyklu 2023/24_L:
Cele przedmiotu: Głównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do egzaminu magisterskiego. W toku seminarium student przygotowuje pracę magisterską - konsultuje jej treść z promotorem, także uczestniczy w dyskusjach na forum seminarium, a ponadto poznaje zasady i zakres egzaminu na stopień magistra. |
W cyklu 2024/25_Z:
Cele przedmiotu: Głównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do egzaminu magisterskiego. W toku seminarium student przygotowuje pracę magisterską - konsultuje jej treść z promotorem, także uczestniczy w dyskusjach na forum seminarium, a ponadto poznaje zasady i zakres egzaminu na stopień magistra. |
W cyklu 2024/25_L:
Cele przedmiotu: Głównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do egzaminu magisterskiego. W toku seminarium student przygotowuje pracę magisterską - konsultuje jej treść z promotorem, także uczestniczy w dyskusjach na forum seminarium, a ponadto poznaje zasady i zakres egzaminu na stopień magistra. |
W cyklu 2025/26_Z:
Cele przedmiotu: Głównym celem zajęć jest poszerzenie horyzontów naukowych studentów i konsolidacja ich znajomości przedmiotu podstawowego przed seminarium magisterskim 5 roku. W toku seminarium student przygotowuje wybrane zagadnienia prawa administracyjnego, poszukując tematu swojej pracy magisterskiej. Konsultuje ich treść z promotorem, doskonali warsztat przez uczestniczenie w dyskusjach na forum seminarium, a ponadto poznaje zasady i zakres egzaminu na stopień magistra. W toku zajęć student poznaje specyfikę pracy naukowej przez uczestnictwo w co najmniej 1 zdalnym posiedzeniu Otwartych Spotkań Naukowych, przygotowuje referat pisemny z wykorzystaniem literatury polskiej i obcej, uczestniczy w grach dydaktycznych dotyczących procesu legislacyjnego i funkcjonowania samorządu terytorialnego. Studenci poznaje na przykładzie prawa administracyjnego dogmatykę prawa administracyjnego i metody argumentacji prawniczej. |
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2025/26_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2025/26_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia:
EK 1 dla PR_W02 student ma rozszerzoną wiedzę na temat pochodzenia i charakteru norm prawa administracyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym
EK 2 dla PR_U02 student posiada umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa administracyjnego do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych
EK 3 dla PR_U07 student potrafi projektować i tworzyć różne prace pisemne w języku polskim i obcym, stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w tym pism procesowych oraz analiz i interpretacji określonych zagadnień prawnych w ujęciu dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
EK 4 dla PR_U08 student potrafi sporządzić podstawowy projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi
EK 5 dla PR_U09 student posiada umiejętności projektowania i tworzenia wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
EK 6 dla PR_K01 student rozumie potrzebę stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa administracyjnego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich)
EK 7 dla PR_K02 student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodów prawniczych
EK 8 dla PR_K03 student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
OPIS ECTS (8 pkt)
Udział w zajęciach: 60h
Samodzielna praca (czytanie literatury, orzeczeń, aktów normatywnych, itp): 100h
Przygotowanie pracy domowej 10h
Praca w grupach poza zajęciami: 40h
Konsultacje: 15h
SUMA: 225
Kryteria oceniania
Pierwszy rok seminarium na studiach jednolitych magisterskich jest związany przede wszystkim z pogłębianiem wiedzy z zakresu instytucji prawnych, w tym prawa administracyjnego. W związku z tym ocenie podlegają cząstkowe prace w trakcie semestru w postaci oddanych prac domowych oraz wykonywanych prac na zajęciach.
Ocena aktywnego udziału w zajęciach
ocena referatu poprzedzona samooceną studenta
ocena punktowa korzystania z literatury przedmiotu oraz doboru argumentacji prawniczej
praca w małych grupach ocena pracy zespołowej
omówienie ze studentem formalnej strony jego publicznych wystąpień i pracy nad usterkami formalnymi
PR_W02
Na ocenę 5: student ma bardzo dobrą i rozszerzoną wiedzę na temat pochodzenia i charakteru norm prawa administracyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym
Na ocenę 4,5: student ma dobrą wiedzę na temat pochodzenia i charakteru norm prawa administracyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym
Na ocenę 4: student ma dobrą wiedzę na temat pochodzenia i charakteru norm prawa administracyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym, lecz nieco słabszą niż w przypadku oceny 4,5
Na ocenę 3,5: student ma jedynie podstawową wiedzę na temat pochodzenia i charakteru norm prawa administracyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym, lecz nieco lepszą niż w przypadku oceny 3
Na ocenę 3: student ma jedynie podstawową wiedzę na temat pochodzenia i charakteru norm prawa administracyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym
PR_U02
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa administracyjnego do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych
Na ocenę 4,5: student posiada dobrą umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa administracyjnego do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych, lepszą niż w przypadku oceny 4
Na ocenę 4: student posiada dobrą umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa administracyjnego do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych
Na ocenę 3,5: student posiada podstawową umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa administracyjnego do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych, lecz lepszą niż w przypadku oceny 3
Na ocenę 3: student posiada podstawową umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa administracyjnego do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych
PR_U07
Na ocenę 5: student bardzo dobrze potrafi projektować i tworzyć różne prace pisemne w języku polskim i obcym, stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w tym pism procesowych oraz analiz i interpretacji określonych zagadnień prawnych w ujęciu dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
Na ocenę 4,5: student dobrze potrafi projektować i tworzyć różne prace pisemne w języku polskim i obcym, stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w tym pism procesowych oraz analiz i interpretacji określonych zagadnień prawnych w ujęciu dogmatycznym, porównawczym lub historycznym, w stopniu lepszym niż w przypadku oceny 4
Na ocenę 4: student dobrze potrafi projektować i tworzyć różne prace pisemne w języku polskim i obcym, stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w tym pism procesowych oraz analiz i interpretacji określonych zagadnień prawnych w ujęciu dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
Na ocenę 3,5: student w podstawowym zakresie potrafi projektować i tworzyć różne prace pisemne w języku polskim i obcym, stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w tym pism procesowych oraz analiz i interpretacji określonych zagadnień prawnych w ujęciu dogmatycznym, porównawczym lub historycznym, lecz nieco lepiej niż w przypadku oceny 3
Na ocenę 3: student w podstawowym zakresie potrafi projektować i tworzyć różne prace pisemne w języku polskim i obcym, stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w tym pism procesowych oraz analiz i interpretacji określonych zagadnień prawnych w ujęciu dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
PR_U08
Na ocenę 5: student bardzo dobrze potrafi sporządzić podstawowy projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi
Na ocenę 4,5: student dobrze potrafi sporządzić podstawowy projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi, lepiej niż w stosunku do oceny 4
Na ocenę 4: student dobrze potrafi sporządzić podstawowy projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi
Na ocenę 3,5: student w podstawowym zakresie potrafi sporządzić podstawowy projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi, lecz w stopniu lepszym niż na ocenę 3
Na ocenę 3: student w podstawowym zakresie potrafi sporządzić podstawowy projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi
PR_U09
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobre umiejętności projektowania i tworzenia wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
Na ocenę 4,5: student posiada dobre umiejętności projektowania i tworzenia wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym, w stopniu lepszym niż w stosunku do oceny 4
Na ocenę 4: student posiada dobre umiejętności projektowania i tworzenia wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
Na ocenę 3,5: student posiada podstawowe umiejętności projektowania i tworzenia wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym, w stopniu lepszym niż w stosunku do oceny 3
Na ocenę 3: student posiada podstawowe umiejętności projektowania i tworzenia wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
PR_K01
Na ocenę 5: student bardzo dobrze rozumie potrzebę stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa administracyjnego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich)
Na ocenę 4,5: student znacząco dobrze rozumie potrzebę stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa administracyjnego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich)
Na ocenę 4: student dobrze rozumie potrzebę stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa administracyjnego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich)
Na ocenę 3,5: student w podstawowym zakresie rozumie potrzebę stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa administracyjnego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich), lecz lepiej niż w stosunku do oceny 3
Na ocenę 3: student w podstawowym zakresie rozumie potrzebę stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa administracyjnego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich)
PR_K02
Na ocenę 5: student bardzo dobrze identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodów prawniczych
Na ocenę 4,5: student znacząco dobrze identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodów prawniczych
Na ocenę 4: student dobrze identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodów prawniczych
Na ocenę 3,5: student jedynie w podstawowym zakresie identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodów prawniczych, lecz lepiej niż w przypadku oceny 3
Na ocenę 3: student jedynie w podstawowym zakresie identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodów prawniczych
PR_K03
Na ocenę 5: student bardzo dobrze potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Na ocenę 4,5: student znacząco dobrze potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Na ocenę 4: student dobrze potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Na ocenę 3,5: student jedynie w podstawowym zakresie potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne, lecz lepiej niż w przypadku oceny 3
Na ocenę 3: student jedynie w podstawowym zakresie potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Praktyki zawodowe
---
Literatura
Literatura podstawowa: 1. Prawo administracyjne. Pytania i odpowiedzi, red. I. Lipowicz, Warszawa 2024; 2. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2022, 3. M. Stahl, P. Korzeniowski, (red.), Prawo administracyjne - pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa 2024, 4. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską?, Wrocław 2009)
Literatura uzupełniająca: (1. System prawa administracyjnego Tom 1, red. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel, Warszawa 2011, 2. System prawa samorządu terytorialnego, t. 1, red. I. Lipowicz, Warszawa 2022, 3. Fenomen prawa administracyjnego. Księga jubileuszowa Profesora Jana Zimmermanna, red. W. Jakimowicz, M. Krawczyk, I. Niżnik-Dobosz, Warszawa 2019; 4. Administracja w demokratycznym państwie prawa. Księga jubileuszowa Profesora Czesława Martysza, red. A. Matan, Warszawa 2022, s. 119-360; 5. Standardy współczesnej administracji i prawa administracyjnego, red. Z. Duniewska, M. Stahl, A. Rabiega-Przyłęcka, Warszawa-Łódź 2019, s. 301 i n. )
|
W cyklu 2023/24_Z:
Literatura podstawowa: (1.Prawo administracyjne, red Z. Niewiadomski, Warszawa 2013; 2. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2014; 3. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską?, Wrocław 2009) Literatura uzupełniająca: (1.Prawo administracyjne w pytaniach i odpowiedziach, red. I. Lipowicz, Warszawa 2010; 2. Z. Duniewska, B. Jaworska-Dębska, R. Michalska-Badziak, E. Olejniczak-Szałowska, M. Stahl (red.), Prawo administracyjne - pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa 2009; 3. System prawa administracyjnego Tom 1-12, red. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel, Warszawa 2011) |
W cyklu 2023/24_L:
Literatura podstawowa: (1.Prawo administracyjne, red Z. Niewiadomski, Warszawa 2013; 2. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2014; 3. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską?, Wrocław 2009) Literatura uzupełniająca: (1.Prawo administracyjne w pytaniach i odpowiedziach, red. I. Lipowicz, Warszawa 2010; 2. Z. Duniewska, B. Jaworska-Dębska, R. Michalska-Badziak, E. Olejniczak-Szałowska, M. Stahl (red.), Prawo administracyjne - pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa 2009; 3. System prawa administracyjnego Tom 1-12, red. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel, Warszawa 2011) |
W cyklu 2024/25_Z:
Literatura podstawowa: 1. Prawo administracyjne. Pytania i odpowiedzi, red. I. Lipowicz, Warszawa 2024; 2.Prawo administracyjne, red Z. Niewiadomski, Warszawa 2013; 3. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2014; 4. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską?, Wrocław 2009) Literatura uzupełniająca: (1.Prawo administracyjne w pytaniach i odpowiedziach, red. I. Lipowicz, Warszawa 2010; 2. Z. Duniewska, B. Jaworska-Dębska, R. Michalska-Badziak, E. Olejniczak-Szałowska, M. Stahl (red.), Prawo administracyjne - pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa 2009; 3. System prawa administracyjnego Tom 1-12, red. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel, Warszawa 2011) |
W cyklu 2024/25_L:
Literatura podstawowa: 1. Prawo administracyjne. Pytania i odpowiedzi, red. I. Lipowicz, Warszawa 2024; 2.Prawo administracyjne, red Z. Niewiadomski, Warszawa 2013; 3. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2014; 4. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską?, Wrocław 2009) Literatura uzupełniająca: (1.Prawo administracyjne w pytaniach i odpowiedziach, red. I. Lipowicz, Warszawa 2010; 2. Z. Duniewska, B. Jaworska-Dębska, R. Michalska-Badziak, E. Olejniczak-Szałowska, M. Stahl (red.), Prawo administracyjne - pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa 2009; 3. System prawa administracyjnego Tom 1-12, red. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel, Warszawa 2011) |
W cyklu 2025/26_Z:
Literatura podstawowa: 1. Prawo administracyjne. Pytania i odpowiedzi, red. I. Lipowicz, Warszawa 2024; 2. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2022, 3. M. Stahl, P. Korzeniowski, (red.), Prawo administracyjne - pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa 2024, 4. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską?, Wrocław 2009) Literatura uzupełniająca: (1. System prawa administracyjnego Tom 1, red. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel, Warszawa 2011, 2. System prawa samorządu terytorialnego, t. 1, red. I. Lipowicz, Warszawa 2022, 3. Fenomen prawa administracyjnego. Księga jubileuszowa Profesora Jana Zimmermanna, red. W. Jakimowicz, M. Krawczyk, I. Niżnik-Dobosz, Warszawa 2019, 4. Administracja w demokratycznym państwie prawa. Księga jubileuszowa Profesora Czesława Martysza, red. A. Matan, Warszawa 2022, s. 119-360, 5. Standardy współczesnej administracji i prawa administracyjnego, red. Z. Duniewska, M. Stahl, A. Rabiega-Przyłęcka, Warszawa-Łódź 2019, s. 301 i n. ) |
Uwagi
|
W cyklu 2025/26_Z:
- |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: