Ochrona praw człowieka WP-PR-OPC-ćw
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
I. Opis efektów kształcenia
PR_U05 student potrafi wiązać zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu prawa praw człowieka prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną współczesnych oraz historycznych zjawisk społecznych zachodzących w Polsce i na świecie
PR_U06 student potrafi proponować rozwiązania konkretnej sytuacji faktycznej, posługując się procedurami stosowanymi w ramach postępowania przed międzynarodowymi organami ochrony praw człowieka
PR_U07 student potrafi projektować i tworzyć różne prace pisemne w języku polskim, stosowanym w dziedzinie prawa praw człowieka, w tym skarg/petycji do wybranych międzynarodowych organów ochrony praw człowieka oraz analiz i interpretacji określonych zagadnień prawnych (dotyczących praw człowieka) w ujęciu dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
PR_U09 student potrafi projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku polskim stosowanym w dziedzinie prawa praw człowieka, w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
PR_K01 student jest gotów do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa praw człowieka, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich)
PR_K03 student jest gotów do pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów dotyczących ochrony praw człowieka
PR_K04 student jest gotów do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym dotyczącym ochrony praw człowieka, podjętym samodzielnie lub w grupie
II. Opis ECTS
Opis ECTS
Udział w ćwiczeniach: 30 h
Zapoznanie się i analiza zalecanych źródeł : 20 h
Przygotowanie do zaliczenia konwersatorium: 25 h
Liczba ECTS: 75h/25 = 3 ECTS
Kryteria oceniania
PR_U05
Na ocenę ndst: student nie potrafi wiązać zdobytej wiedzy teoretycznej z zakresu prawa praw człowieka prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną współczesnych oraz historycznych zjawisk społecznych zachodzących w Polsce i na świecie
Na ocenę dst: student potrafi w stopniu dostatecznym wiązać zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu prawa praw człowieka prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną współczesnych oraz historycznych zjawisk społecznych zachodzących w Polsce i na świecie
Na ocenę db: student potrafi dobrze wiązać zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu prawa praw człowieka prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną współczesnych oraz historycznych zjawisk społecznych zachodzących w Polsce i na świecie
Na ocenę bdb: student bardzo dobrze potrafi wiązać zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu prawa praw człowieka prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną współczesnych oraz historycznych zjawisk społecznych zachodzących w Polsce i na świecie
PR_U06
Na ocenę ndst: student nie potrafi proponować rozwiązania konkretnej sytuacji faktycznej, posługując się procedurami stosowanymi w ramach postępowania przed międzynarodowymi organami ochrony praw człowieka, w tym np. procedurą postępowania przed ETPC
Na ocenę dst: student potrafi w stopniu dostatecznym proponować rozwiązania konkretnej sytuacji faktycznej, posługując się procedurami stosowanymi w ramach postępowania przed międzynarodowymi organami ochrony praw człowieka, w tym np. procedurą postępowania przed ETPC
Na ocenę db: student potrafi dobrze proponować rozwiązania konkretnej sytuacji faktycznej, posługując się procedurami stosowanymi w ramach postępowania przed międzynarodowymi organami ochrony praw człowieka, w tym np. procedurą postępowania przed ETPC
Na ocenę bdb: student bardzo dobrze potrafi proponować rozwiązania konkretnej sytuacji faktycznej, posługując się procedurami stosowanymi w ramach postępowania przed międzynarodowymi organami ochrony praw człowieka, w tym np. procedurą postępowania przed ETPC
PR_U07
Na ocenę ndst: student nie potrafi projektować i tworzyć różnych prac pisemnych w języku polskim, stosowanym w dziedzinie prawa praw człowieka, w tym skarg/petycji do wybranych międzynarodowych organów ochrony praw człowieka oraz analiz i interpretacji określonych zagadnień prawnych (dotyczących praw człowieka) w ujęciu dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
Na ocenę dst: student potrafi w stopniu dostatecznym projektować i tworzyć różne prace pisemne w języku polskim, stosowanym w dziedzinie prawa praw człowieka, w tym skarg/petycji do wybranych międzynarodowych organów ochrony praw człowieka oraz analiz i interpretacji określonych zagadnień prawnych (dotyczących praw człowieka) w ujęciu dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
Na ocenę db: student potrafi dobrze projektować i tworzyć różne prace pisemne w języku polskim, stosowanym w dziedzinie prawa praw człowieka, w tym skarg/petycji do wybranych międzynarodowych organów ochrony praw człowieka oraz analiz i interpretacji określonych zagadnień prawnych (dotyczących praw człowieka) w ujęciu dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
Na ocenę bdb: student potrafi bardzo dobrze projektować i tworzyć różne prace pisemne w języku polskim, stosowanym w dziedzinie prawa praw człowieka, w tym skarg/petycji do wybranych międzynarodowych organów ochrony praw człowieka oraz analiz i interpretacji określonych zagadnień prawnych (dotyczących praw człowieka) w ujęciu dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
PR_U09
Na ocenę ndst: student nie potrafi projektować i tworzyć wystąpień ustnych w języku polskim stosowanym w dziedzinie prawa praw człowieka, w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
Na ocenę dst: student potrafi w stopniu dostatecznym projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku polskim stosowanym w dziedzinie prawa praw człowieka, w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
Na ocenę db: student potrafi dobrze projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku polskim stosowanym w dziedzinie prawa praw człowieka, w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
Na ocenę bdb: student potrafi bardzo dobrze projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku polskim stosowanym w dziedzinie prawa praw człowieka, w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
PR_K01
Na ocenę ndst: student nie jest gotów do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa praw człowieka, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie oraz nie jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich)
Na ocenę dst: student jest gotów w stopniu dostatecznym do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa praw człowieka, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie oraz jest dostatecznie przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich)
Na ocenę db: student jest gotów w stopniu dobrym do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa praw człowieka, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie oraz jest dobrze przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich)
Na ocenę bdb: student jest gotów w stopniu bardzo dobrym do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa praw człowieka, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie oraz jest bardzo dobrze przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich)
PR_K03
Na ocenę ndst: student nie jest gotów do pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów dotyczących ochrony praw człowieka
Na ocenę dst: student jest gotów w stopniu dostatecznym do pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów dotyczących ochrony praw człowieka
Na ocenę db: student jest gotów w stopniu dobrym do pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów dotyczących ochrony praw człowieka
Na ocenę bdb: student jest gotów w stopniu bardzo dobrym do pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów dotyczących ochrony praw człowieka
PR_K04
Na ocenę ndst: student nie jest gotów do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym dotyczącym ochrony praw człowieka, podjętym samodzielnie lub w grupie
Na ocenę dst: student jest gotów w stopniu dostatecznym do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym dotyczącym ochrony praw człowieka, podjętym samodzielnie lub w grupie
Na ocenę db: student jest gotów w stopniu dobrym do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym dotyczącym ochrony praw człowieka, podjętym samodzielnie lub w grupie
Na ocenę bdb: student jest gotów w stopniu bardzo dobrym do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym dotyczącym ochrony praw człowieka, podjętym samodzielnie lub w grupie
Literatura
Literatura podstawowa:
1. B. Gronowska, T. Jasudowicz i inni, Prawa człowieka i ich ochrona. Wyd. 2. TNOiK, Toruń 2010 (wybrane rozdziały)
2. M. Balcerzak, Podstawy międzynarodowej ochrony praw człowieka. Zarys wykładu z materiałami źródłowymi, TNOiK, Toruń 2017 (wybrane rozdziały)
Akty prawne i dokumenty (wybrane):
1.Konstytucja RP, Dz.U. 1997, Nr 78, poz. 483 z późn. zm.; 2. Konwencja o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności z 1950 r. wraz z protokołami dodatkowymi (tekst dost. na www.echr.coe.int); 3. Europejska Karta Socjalna i Zrewidowana Europejska Karta Socjalna (dost. na stronie internetowej www.coe.int); 4. Europejska konwencja o zapobieganiu torturom oraz nieludzkiemu lub poniżającemu traktowaniu lub karaniu (dost. na stronie www.coe.int); 5. Europejska konwencja ramowa o ochronie mniejszości narodowych (dost. na stronie www.coe.int); 6. Karta Praw Podstawowych UE (Dz.U. UE C 303/3 z 14.12.2007) wraz z Wyjaśnieniami; 7. Deklaracja z dnia 5 października 2007 r. nr 53: Polski w sprawie stosowania KPP w odniesieniu do Polski i Zjednoczonego Królestwa; 8. Protokół w sprawie stosowania Karty Praw Podstawowych UE do Polski i Zjednoczonego Królestwa. Dz. U.UE C 306; 9. Karta Narodów Zjednoczonych z 1945 r., Dz.U. 1947, Nr 23, poz. 90; 10. Powszechna Deklaracja Praw Człowieka z 1948 r. (dost. np. na:http://www.unic.un.org.pl/prawa_czlowieka/dok_powszechna_deklaracja.php); 11. Międzynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych z 1966 r.; 12. Międzynarodowy Pakt Praw Gospodarczych, Społecznych i Kulturalnych z 1966 r.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: