Prawne wymogi dostępności informacyjno-komunikacyjnej w Polsce WP-PR-MON-PWDIKP
Dostępność informacyjno-komunikacyjna stanowi obecnie jedno z ważnych osiągnieć dotyczących nowoczesnego spojrzenia na potrzeby ludzi. W świecie, w którym podstawowym budulcem jest "informacja" zaś brak dostępu do niej powoduje wykluczenie społeczne, rola dostępności w tym obszarze znacząco rośnie. Nie jest to jednak już tylko kwestia dostępności architektonicznej, lecz także cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej.
W ramach tego przedmiotu Student będzie mógł zapoznać się z aktami prawnymi dotyczącymi dostępności, zrozumieć te ważne zagadnienie.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK 1 (dla PR_U01)
EK 2 (dla PR_U02)
EK 3 (dla PR_U03)
EK 1-EK3 odniesione do przedmiotu (prawo publiczne, prawo administracyjne)
Dla EK 1-EK 3:
EK 1: Absolwent potrafi posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz
interpretowania współczesnych lub historycznych tekstów prawniczych, przede wszystkim źródeł prawa, także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych
EK 2: Absolwent potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa
publicznego do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych
EK 3: Absolwent potrafi analizować rolę norm prawnych prawa publicznego w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk społecznych
Kryteria oceniania
Dla EK 1-EK 3:
Na ocenę 5: Student realizuje EK 1-EK3 dla przedmiotu w sposób bezbłędny lub prawie bezbłędny z nieistotnymi dla wykształcenia błędami. Stan realizacji efektów kształcenia na poziomie 100%-91%.
Na ocenę 4,5: Student realizuje EK1-EK3 dla przedmiotu w sposób bardzo dobry, lecz popełnia większe błędy, stan jego umiejętności nie jest wystarczający do wystawienia oceny 5. Błędy nie przekreślają jednak zaangażowania studenta. Stan realizacji efektów kształcenia na poziomie 90%-81%.
Na ocenę 4: Student realizuje EK1-EK3 dla przedmiotu w sposób dobry, popełnia jednak większe błędy, stan jego umiejętności wskazuje na realizację efektów kształcenia na poziomie 80%-71%.
Na ocenę: 3,5: Student realizuje EK1-EK3 dla przedmiotu w sposób dobry, lecz popełnia jednak większe błędy, stan jego umiejętności wskazuje na realizację efektów kształcenia na poziomie 70%-61%. Realizacja efektów kształcenia nie pozwala na postawienie oceny dobrej, nie jest to jednak oceną dostateczna.
Na ocenę 3: Student realizuje EK1-EK3 dla przedmiotu w sposób dostateczny, minimalny do zaliczenia ćwiczeń, popełnia zatem dużo błędy, lecz nie są one krytyczne, wskazują na braki, lecz nie na zupełne niezrozumienie rzeczy, stan jego umiejętności wskazuje na realizację efektów kształcenia na poziomie 60%-51%. Realizacja efektów kształcenia nie pozwala na postawienie oceny wyższej niż ocena dostateczna.
Na ocenę 2: Student nie realizuje w sposób wyższy niż 51% (czyli realizuje w przedziale 50%-0%) efektów kształcenia dla przedmiotu (EK1-EK3). Popełnia krytyczne błędy wskazujące na niezrozumienie materii, nawet jeżeli jego ocena jego pracy nie jest zerowa. Ocena 2 dotyczy również osób, które mimo warunków zaliczenia nie podchodzą do zaliczeń (nie dotyczy zwolnień lekarskich).
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy tego przedmiotu.
Literatura
Literatura podstawowa:
Ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Komentarz, red. K. Roszewska, Warszawa 2021, Lex/el. (dostęp LEX)
Działania na rzecz poprawy jakości życia osób ze specjalnymi potrzebami, red. O. Nowotny-Czupryna, Dąbrowa Górnicza 2024
https://wsb.edu.pl/files/pages/1535/dzialania_na_rzecz_poprawy_jakosci_zycia.pdf
https://wydzialy.uksw.edu.pl/wp-content/uploads/sites/10/2022/12/MODEL-REALIZACJI-USLUG-PUBLICZNYCH-DLA-OSOB-Z-TRUDNOSCIAMI-W-KOMUNIKOWANIU-SIE_0.pdf
Literatura uzupełniająca:
R. Mędrzycki, Dostępność informacyjno-komunikacyjna w świetle przepisów prawa administracyjnego, Warszawa 2024.
Uwagi
W cyklu 2024/25_L:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: