Prawo fundacyjne WP-PR-MON-PFu
Pojęcie i rodzaje fundacji
Zasady i tryb tworzenia fundacji
Reguły funkcjonowania fundacji
Prowadzenie działalności gospodarczej przez fundacje
Nadzór nad działalnością fundacji
Przedstawicielstwa fundacji zagranicznych w Polsce
Likwidacja fundacji
Fundacje w prawie UE
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PR_W01, student zna charakter i znaczenie nauk prawnych prawa fundacyjnego oraz ich relację do innych nauk, jak również potrafi definiować pojęcia i instytucje właściwych dla prawa fundacyjnego,
PR_W02, student zna źródła i charakter norm prawa fundacyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów,
PR_W04, student zna strukturę, sposób powstawania oraz działania instytucji prawnych prawa fundacyjnego, jak również relacje między tymi instytucjami w odniesieniu do ważniejszych gałęzi prawa w ramach prawa prywatnego w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów
,PR_W06, student ma pogłębioną wiedzę na temat klasyfikowania systemów i stosunków prawnych w obrębie prawa fundacyjnego, identyfikowania zależności pomiędzy nimi oraz zna technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze służące zdobywaniu informacji na ich temat, PR_W07, student zna metody i narzędzia, w tym technologie informacyjne, służące tworzeniu norm w zakresie prawa fundacyjnego,
PR_W08, student zna zasady stanowienia oraz stosowania norm prawnych prawa fundacyjnego jako metod i narzędzi modelowania wybranych struktur społecznych i procesów w nich zachodzących z zakresu prawa fundacyjnego,
PR_W09, student zna proces zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym i współczesnym,
PR_W10, student zna poglądy doktryny, przede wszystkim dotyczących instytucji prawnych oraz ich historycznej ewolucji z zakresu prawa fundacyjnego,
PR_U02, posiada umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa fundacyjnego do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych,
PR_K04 , potrafi właściwie określić priorytety w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie.
udział w wykładzie 30
konsultacje 15
przygotowanie do egzaminu 25
Kryteria oceniania
PR_W01,
metoda oceny: egzamin pisemny (test)
Na ocenę2: student nie zna charakteru i znaczenia nauk prawnych prawa fundacyjnego oraz ich relacji do innych nauk, jak również potrafi definiować pojęcia i instytucje właściwych dla prawa fundacyjnego,
Na ocenę 3, 3 plus: student zna jedynie podstawowe cechy charakteru i znaczenia nauk prawnych prawa fundacyjnego oraz ich relacji do innych nauk, jak również potrafi definiować pojęcia i instytucje właściwych dla prawa fundacyjnego
Na ocenę 4, 4 plus: student posiada dobrą znajomość podstawowych cech charakteru i znaczenia nauk prawnych prawa fundacyjnego oraz ich relacji do innych nauk, jak również potrafi definiować pojęcia i instytucje właściwych dla prawa fundacyjnego
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą znajomość podstawowych cechy charakteru i znaczenia nauk prawnych prawa fundacyjnego oraz ich relacji do innych nauk, jak również potrafi definiować pojęcia i instytucje właściwych dla prawa fundacyjnego
PR_W02,
metoda oceny: egzamin pisemny (test)
Na ocenę 2: student nie zna źródeł i charakter norm prawa fundacyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów
Na ocenę 3, 3 plus: student zna jedynie podstawowe źródła i charakter norm prawa fundacyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów
Na ocenę 4, 4 plus: student posiada dobrą znajomość źródeł i charakteru norm prawa fundacyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobra znajomość źródeł i charakter norm prawa fundacyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów
PR_W04,
metoda oceny: egzamin pisemny (test)
Na ocenę 2: student nie zna struktury, sposób powstawania oraz działania instytucji prawnych prawa fundacyjnego, jak również relacje między tymi instytucjami w odniesieniu do ważniejszych gałęzi prawa w ramach prawa prywatnego w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów
Na ocenę 3, 3 plus: student zna jedynie podstawowe elementy struktury, sposób powstawania oraz działania instytucji prawnych prawa fundacyjnego, jak również relacje między tymi instytucjami w odniesieniu do ważniejszych gałęzi prawa w ramach prawa prywatnego w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów
Na ocenę 4, 4 plus: student posiada dobrą znajomość struktury, sposób powstawania oraz działania instytucji prawnych prawa fundacyjnego, jak również relacje między tymi instytucjami w odniesieniu do ważniejszych gałęzi prawa w ramach prawa prywatnego w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą znajomość struktury, sposób powstawania oraz działania instytucji prawnych prawa fundacyjnego, jak również relacje między tymi instytucjami w odniesieniu do ważniejszych gałęzi prawa w ramach prawa prywatnego w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów
PR_W06,
metoda oceny: egzamin pisemny (test)
Na ocenę 2: student nie ma wiedzę na temat klasyfikowania systemów i stosunków prawnych w obrębie prawa fundacyjnego, identyfikowania zależności pomiędzy nimi oraz zna technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze służące zdobywaniu informacji na ich temat
Na ocenę 3, 3 plus: student ma jedynie podstawową wiedzę na temat klasyfikowania systemów i stosunków prawnych w obrębie prawa fundacyjnego, identyfikowania zależności pomiędzy nimi oraz zna technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze służące zdobywaniu informacji na ich temat
Na ocenę 4, 4 plus: student ma dobrą wiedzę na temat klasyfikowania systemów i stosunków prawnych w obrębie prawa fundacyjnego, identyfikowania zależności pomiędzy nimi oraz zna technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze służące zdobywaniu informacji na ich temat
Na ocenę 5: student ma wielce pogłębioną wiedzę na temat klasyfikowania systemów i stosunków prawnych w obrębie prawa fundacyjnego, identyfikowania zależności pomiędzy nimi oraz zna technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze służące zdobywaniu informacji na ich temat
PR_W07,
metoda oceny: egzamin pisemny (test)
Na ocenę 2: student nie zna metody i narzędzia, w tym technologie informacyjne, służące tworzeniu norm w zakresie prawa fundacyjnego
Na ocenę 3, 3 plus: student zna jedynie podstawowe metody i narzędzia, w tym technologie informacyjne, służące tworzeniu norm w zakresie prawa fundacyjnego
Na ocenę 4, 4 plus: student posiada dobrą wiedzę w zakresie metod i narzędzi, w tym technologie informacyjne, służące tworzeniu norm w zakresie prawa fundacyjnego
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą wiedzę w zakresie metody i narzędzia, w tym technologie informacyjne, służące tworzeniu norm w zakresie prawa fundacyjnego
PR_W08,
metoda oceny: egzamin pisemny (test)
Na ocenę 2: student nie zna zasad stanowienia oraz stosowania norm prawnych prawa fundacyjnego jako metod i narzędzi modelowania wybranych struktur społecznych i procesów w nich zachodzących z zakresu prawa fundacyjnego
Na ocenę 3, 3 plus: student posiada jedynie podstawową wiedzę dotyczącą zasady stanowienia oraz stosowania norm prawnych prawa fundacyjnego jako metod i narzędzi modelowania wybranych struktur społecznych i procesów w nich zachodzących z zakresu prawa fundacyjnego
Na ocenę 4, 4 plus: student posiada dobrą wiedzę dotyczącą student zna zasady stanowienia oraz stosowania norm prawnych prawa fundacyjnego jako metod i narzędzi modelowania wybranych struktur społecznych i procesów w nich zachodzących z zakresu prawa fundacyjnego
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą student zna zasady stanowienia oraz stosowania norm prawnych prawa fundacyjnego jako metod i narzędzi modelowania wybranych struktur społecznych i procesów w nich zachodzących z zakresu prawa fundacyjnego
PR_W09
metoda oceny: egzamin pisemny (test)
Na ocenę 2: student nie zna procesu zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym i współczesnym
Na ocenę 3, 3 plus: student posiada jedynie podstawową wiedzę dotyczącą zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym i współczesnym
Na ocenę 4, 4 plus: student posiada dobrą wiedzę dotyczącą procesów zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym i współczesnym
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą procesów zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym i współczesnym
PR_W10,
metoda oceny: egzamin pisemny (test)
Na ocenę 2: student nie zna poglądów doktryny, przede wszystkim dotyczących instytucji prawnych oraz ich historycznej ewolucji z zakresu prawa fundacyjnego
Na ocenę 3, 3 plus: student zna jedynie podstawowe poglądy doktryny, przede wszystkim dotyczących instytucji prawnych oraz ich historycznej ewolucji z zakresu prawa fundacyjnego
Na ocenę 4, 4 plus: student posiada dobrą wiedzę dotyczącą poglądów doktryny, przede wszystkim dotyczących instytucji prawnych oraz ich historycznej ewolucji z zakresu prawa fundacyjnego
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą poglądów doktryny, przede wszystkim dotyczących instytucji prawnych oraz ich historycznej ewolucji z zakresu prawa fundacyjnego
Literatura
H. Cioch, Prawo fundacyjne, Kraków 2005
H. Cioch, A. Kidyba, Ustawa o fundacjach. Komentarz, Kraków 2010
B. Sagan, J. Strzępka, Prawo o fundacjach. Komentarz, Katowice 1992
P. Suski, Stowarzyszenia i fundacje, Warszawa 2018
Materiały udostępnione przez prowadzącą wykład
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: