Dostęp do informacji publicznej - tryb wnioskowy WP-PR-MON-DDIPTW
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z regułami udostępniania informacji publicznej ze szczególnym uwzględnieniem trybu wnioskowego.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
PR_U01 - potrafi posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych regulacji prawnych w kontekście spraw z zakresu dostępu do informacji publicznej, śledząc aktualny stan prawny lub uzupełniając wiedzę na temat zasady jawności i regulacji dostępu do informacji publicznej
PR_U02 - potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa dostępu do informacji publicznej do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych; potrafi zaprezentować w sposób pisemny lub ustny pojęcia i instytucje z zakresu dostępu do informacji publicznej, dostrzegając ewolucję regulacji prawnych w tym przedmiocie
PR_U03 - potrafi analizować rolę norm prawnych z zakresu dostępu do informacji publicznej w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk związanych z jawnością życia publicznego; samodzielnie dokonuje analiz i pogłębia wiedzę korzystając z treści Konstytucji RP i ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz orzecznictwa z tego zakresu; rozróżnia poszczególne procedury dostępu do informacji publicznej, objaśnia rolę zasady jawności informacji publicznych.
Punkty ECTS:
Uczestnictwo w konwersatorium: 15h
Praca własna: 35h
Suma godzin: 50h
Liczba ECTS: 50h/25 (1 pkt ECTS=25h pracy studenta) =2 ECTS
Kryteria oceniania
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:
PR_U01, PR_U02, PR_U03 weryfikowane łącznie - Podstawą zaliczenia jest czynny udział w zajęciach i praca zaliczeniowa na zadany temat.
Student:
Na ocenę bardzo dobrą student:
PR_U01 - potrafi biegle posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych regulacji prawnych w kontekście spraw z zakresu dostępu do informacji publicznej, śledząc aktualny stan prawny i jego ewolucję oraz w znacznym stopniu uzupełniając wiedzę na temat zasady jawności i regulacji dostępu do informacji publicznej
PR_U02 - potrafi sprawnie wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa dostępu do informacji publicznej do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych, w tym złożonych spraw prawnych; potrafi zaprezentować w sposób pisemny lub ustny pojęcia i instytucje z zakresu dostępu do informacji publicznej, dostrzegając ewolucję regulacji prawnych w tym przedmiocie, formułując własne wnioski i oceny oraz postulaty zmian
PR_U03 - potrafi trafnie analizować rolę norm prawnych z zakresu dostępu do informacji publicznej w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk związanych z jawnością życia publicznego; samodzielnie dokonuje analiz i pogłębia wiedzę korzystając z treści Konstytucji RP i ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz orzecznictwa z tego zakresu; rozróżnia poszczególne procedury dostępu do informacji publicznej, objaśnia prawidłowo rolę trybu wnioskowego.
Na ocenę dobrą student:
PR_U01 - potrafi co do zasady posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych regulacji prawnych w kontekście spraw z zakresu dostępu do informacji publicznej, śledząc aktualny stan prawny, w mniejszy zakresie i jego ewolucję oraz w średnim stopniu uzupełniając wiedzę na temat zasady jawności i regulacji dostępu do informacji publicznej
PR_U02 - potrafi co do zasady wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa dostępu do informacji publicznej do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych, mniej złożonych spraw prawnych; potrafi zaprezentować w sposób pisemny lub ustny większość pojęć i instytucji z zakresu dostępu do informacji publicznej, z ograniczonym dostrzeganiem ewolucji regulacji prawnych w tym przedmiocie, formułowaniem własnych wniosków i ocen, bez postulatów zmian
PR_U03 - potrafi generalnie analizować rolę norm prawnych z zakresu dostępu do informacji publicznej w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk związanych z jawnością życia publicznego; z częściową pomocą opiekuna dokonuje analiz i pogłębia wiedzę korzystając z treści Konstytucji RP i ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz orzecznictwa z tego zakresu; rozróżnia poszczególne procedury dostępu do informacji publicznej, objaśnia co do zasady prawidłowo rolę trybu wnioskowego.
Na ocenę dostateczną student:
PR_U01 - potrafi w ograniczonym zakresie posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych regulacji prawnych w kontekście spraw z zakresu dostępu do informacji publicznej, śledząc aktualny stan prawny, bez jego zmian i ewolucji oraz w podstawowym stopniu uzupełniając wiedzę na temat zasady jawności i regulacji dostępu do informacji publicznej
PR_U02 - potrafi częściowo wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa dostępu do informacji publicznej do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych, raczej prostych spraw prawnych; potrafi zaprezentować w sposób pisemny lub ustny część pojęć i instytucji z zakresu dostępu do informacji publicznej, bez dostrzegania ewolucji regulacji prawnych w tym przedmiocie, formułowania własnych wniosków i ocen czy postulatów zmian
PR_U03 - w ograniczonym stopniu potrafi analizować rolę norm prawnych z zakresu dostępu do informacji publicznej w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk związanych z jawnością życia publicznego; z pomocą opiekuna dokonuje podstawowych analiz i pogłębia wiedzę korzystając z treści Konstytucji RP i ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz orzecznictwa z tego zakresu; rozróżnia niektóre procedury dostępu do informacji publicznej, objaśnia w podstawowym zakresie rolę trybu wnioskowego.
Na ocenę niedostateczną student:
PR_U01 - nie potrafi posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych regulacji prawnych w kontekście spraw z zakresu dostępu do informacji publicznej, nie śledząc aktualnego stanu prawnego i jego ewolucji oraz nie uzupełniając wiedzy na temat zasady jawności i regulacji dostępu do informacji publicznej
PR_U02 - nie potrafi sprawnie wykorzystać wiedzy teoretycznej z zakresu prawa dostępu do informacji publicznej do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych; nie potrafi zaprezentować w sposób pisemny lub ustny pojęć i instytucji z zakresu dostępu do informacji publicznej, nie dostrzegając ewolucji regulacji prawnych w tym przedmiocie, nie formułując własnych wniosków i ocen ani postulatów zmian
PR_U03 - nie potrafi prawidłowo analizować roli norm prawnych z zakresu dostępu do informacji publicznej w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk związanych z jawnością życia publicznego; nie dokonuje analiz i nie pogłębia wiedzy korzystając z treści Konstytucji RP i ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz orzecznictwa z tego zakresu; nie rozróżnia poszczególnych procedur dostępu do informacji publicznej, nie objaśnia prawidłowo roli trybu wnioskowego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: