Zagospodarowanie przestrzenne i prawo budowlane WP-MON-ZPiPB
Wykład podzielony na dwie części. Planistyczną i Budowlaną. W pierwszej omówione zostały zagadnienia tworzenia planów miejscowych i studium oraz decyzji o WZiZT - ich charakter prawny, sposób zaskarżania i kontrola. W drugiej podstawowe zagadnienie z prawa budowlanego począwszy od przygotowania wniosku , przez przeprowadzenie postępowania w/s wyd dec PnB ewentualnie zakres przedmiotowy zgłoszenia budowlanego oraz wybrane zagadnienia dot. pozwolenia na użytkowanie, samowoli budowlanej łącznie z nakazem rozbiórki.
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK1 Dysponuje pogłębioną wiedzą na temat zagospodarowania przestrzennego
EK2Dysponuje uporządkowaną wiedzą na temat prawa budowlanego.
EK3 Wymienia i zna procedury planistyczne
EK4 Wymienia i zna procedury budowlane
EK5 Ma pogłębiona wiedzę o metodach i narzędziach w tym technikach pozyskiwania danych o nieruchomościach niezbędnych w procesie planistycznym i inwestycyjno-budowlanym.
Opis ECTS
Liczba ECTS 4 x 25 h = 100 h w tym:
wykład: 30 h
praca własna analiza planów lub decyzji: 20 h
lektura podręcznika i ustaw: 30 h
Przygotowanie do egzaminu: 20 h
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
Metody dydaktyczne:
EK z zakresu wiedzy, kompetencji i umiejętności osiągane metodami:
wykład (z elementami konwersatorium) interaktywny (przy użyciu prezentacji multimedialnych).
Prezentacje udostępniane także w formie e-learningu.
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:
EK1-EK5: Egzamin pisemny (pytanie otwarte badające wiedzę i kompetencje + pytania problemowe weryfikujące
kompetencje i umiejętności) lub egzamin ustny (do wyboru).
Na ocenę bdb. (5):
EK1: jest świadomy potrzeby dostosowywania swojej wiedzy i umiejętności do rozwoju zawodowego, podejmuje
systematyczne działania w tym kierunku (np. regularnie korzysta z materiałów zamieszczonych w formie e-learningu).
EK2: potrafi zaprezentować w sposób pisemny lub ustny pojęcia i instytucje, w tym bardziej złożone (np. tryb legalizacyjny)
EK3: pogłębia wiedzę korzystając z treści ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz prawa budowlanego.
EK4: zna pojęcia i instytucje, w tym bardziej złożone, występujące w planowaniu przestrzennym i pr budowlanym
EK5: rozróżnia poszczególne procedury o charakterze administracyjnym, zgloszenie, postepowanie w/s PnB.
Na ocenę db. (4):
EK1: jest świadomy potrzeby dostosowywania swojej wiedzy i umiejętności do rozwoju zawodowego, podejmuje działania w
tym kierunku (np. korzysta z materiałów).
EK2: potrafi zaprezentować w sposób pisemny lub ustny większość pojęć i instytucji, w tym bardziej złożonych, dostrzegając co do zasady ewolucję regulacji prawnych w tym przedmiocie.
EK3: pogłębia wiedzę korzystając z treści komentarzy i podręczników
EK4: zna pojęcia i instytucje, w tym bardziej złożone,
6
EK5: rozróżnia poszczególne procedury , w podstawowym zakresie objaśnia rolę ogólnego
postępowania administracyjnego i poszczególnych instytucji procesowych.
Na ocenę dst. (3):
EK1: jest świadomy potrzeby dostosowywania swojej wiedzy i umiejętności do rozwoju zawodowego, lecz nie zawsze
podejmuje skuteczne działania w tym kierunku (np. zdarza się mu korzystać z nieaktualnego tekstu ustawy)
EK2: potrafi zaprezentować w sposób pisemny lub ustny prostsze pojęcia i mniej złożone instytucje, nie dostrzegając
ewolucję regulacji prawnych w tym przedmiocie.
EK3: wybiórczo pogłębia wiedzę korzystając z treści ustaw i podręcznika.
EK4: zna prostsze pojęcia i instytucje występujące w prawie
EK5: rozróżnia poszczególne procedury o charakterze adm budowlanym i przestrzennym
Na ocenę ndst. (2):
EK1: nie widzi potrzeby dostosowywania swojej wiedzy i umiejętności do rozwoju zawodowego, nie śledzi aktualnego stanu
prawnego i nie uzupełnienia wiedzy o postępowaniu administracyjnym.
EK2: nie potrafi zaprezentować w sposób pisemny lub ustny pojęć i instytucji uregulowanych w prawie.
EK3: nie dokonuje analiz i nie pogłębia wiedzy, nie korzysta z treści przepisów
EK4: nie potrafi zdefiniować pojęć ani opisać instytucji .
EK5: nie rozróżnia prawidłowo poszczególnych procedur, ani poszczególnych instytucji procesowych.
Literatura
Literatura podstawowa
1.Z. Niewiadomski (red.). Aut.: K. Jaroszyński, Z. Niewiadomski, A. Szmytt, Ł. Złakowski,Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Komentarz; 2.Z. Niewiadomski (red.) autorzy:, T. Asman, J. Dessoulavy-Śliwiński, E. Janiszewska-Kuropatwa, Z. Niewiadomski, A. Plucińska-Filipowic, Prawo budowlane. Komentarz, Wyd. IV, 2011. (1-2 biblioteka oraz dostępne także w wersji elektronicznej w systemiei Legalis) 3.H. Izdebski, I. Zachariasz, Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. 2013
(dostępne w wersji elektronicznej w systemie Lex)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: