Seminarium dyplomowe (licencjackie) WP-CWC-N-1-SEM-ZM
Przed rozpoczęciem nauki przedmiotu student powinien: a) znać zasady cytowania i parafrazowania cudzych tekstów, opracowania bibliografii i przypisów; b) przestrzegać podstawowych reguł kompozycji i stylu rozprawy naukowej; c) posiadać minimalne doświadczenie w zakresie komputerowej redakcji tekstu.
Seminarium licencjackie z zakresu socjologii Internetu, psychologii Internetu, real times marketing, cyberbezpieczeństwa, buzz marketing, viral marketing, branża gamingowa, ekonomika Internetu, e-commerce.
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Przedmiot obowiązkowy; Moduł 30 - seminarium licencjackie
Wymagania wstępne: znajomość zasad cytowania i parafrazy cudzych tekstów, opracowania bibliografii, przypisów, a także podstawowych reguł kompozycji i stylu rozprawy naukowej.
Punkty ECTS: 4
Bilans nakładu pracy studenta: udział w seminariach w trybie zdalnym – 10h, przygotowanie do zajęć – 5 h, przygotowanie pracy licencjackiej – 15 h; razem – 30 h
Wskaźniki ilościowe:
nakład pracy studenta: a)związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 20 h (2 pkt ECTS), b) o charakterze praktycznym - 10 h (2 pkt ECTS).
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne: praca indywidualna
Metody dydaktyczne: rozprawa licencjacka
Udział w zajęciach w trybie zdalnym: Link MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a1247223af6eb4d528e3f269538f3e63b%40thread.tacv2/Seminarium%2520licencjackie?groupId=0bfb7fe3-5a57-457d-9b6d-58c03bc8315d&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Oceny:
Ocena: 2
Student nie zna zasad i metodologi przeprowadzania analiz.
Student nie potrafi posługiwać się narzędziami informatycznymi.
Student nie potrafi wykorzystywać określone metody i narzędzia do dokonywania analiz/badań.
Student nie umie administrować bazami danych.
Student nie analizuje krytycznie literaturę przedmiotu/
Student nie stosuje systemu przypisów.
Ocena: 3
Student zna zasady i metodologię przeprowadzania analiz w stopniu dostatecznym
Student potrafi posługiwać się narzędziami informatycznymi w stopniu dostatecznym
Student potrafi wykorzystywać określone metody i narzędzia do dokonywania analiz/badań w stopniu dostatecznym
Student umie administrować bazami danych w stopniu dostatecznym
Student analizuje krytycznie literaturę przedmiotu w stopniu dostatecznym
Student stosuje system przypisów w stopniu dostatecznym
Ocena: 4
Student zna zasady i metodologię przeprowadzania analiz w stopniu dobrym
Student potrafi posługiwać się narzędziami informatycznymi w stopniu dobrym
Student potrafi wykorzystywać określone metody i narzędzia do dokonywania analiz/badań w stopniu dobrym
Student umie administrować bazami danych w stopniu dobrym
Student analizuje krytycznie literaturę przedmiotu w stopniu dobrym
Student stosuje system przypisów w stopniu dobrym
Ocena: 5
Student zna zasady i metodologię przeprowadzania analiz w stopniu b.dobrym
Student potrafi posługiwać się narzędziami informatycznymi w stopniu b.dobrym
Student potrafi wykorzystywać określone metody i narzędzia do dokonywania analiz/badań w stopniu b. dobrym
Student umie administrować bazami danych w stopniu b. dobrym
Student analizuje krytycznie literaturę przedmiotu w stopniu b. dobrym
Student stosuje system przypisów w stopniu b. dobrym
Literatura
Literatura obowiązkowa:
S. Nowak, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2007 (1985)
R.A. Podgórski, Metodologia badań socjologicznych O W Branta, Bydgoszcz 2007.
K. Popper Logika odkrycia naukowego, Rozdział 1 (Przegląd niektórych problemów podstawowych), PWN Warszawa 1977
E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa; Rozdz 1-2-3.
S. Ossowski, Wzory nauk przyrodniczych wobec osobliwości zjawisk społecznych, [w] Sztompka, P. i J. Kuć (red.) Socjologia. Lektury, Wyd. Znak, Kraków; s. 28-34.
Nachmias Ch. F., Nachmias D., 2001, Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań, Cz. I.
P. Kawalec, Przyczyna i wyjaśnianie, UL 2006; Wprowadzenie, Rozdz. 1 i Zakończenie.
M. Kuszyk-Bytniewska, Zagadnienia teoriopoznawcze w socjologii, [w] Hetmański, M. Hetmański, Epistemologia współcześnie, UNIVERSITAS Kraków, 2007; s. 193-238
A. Giddens, Czym zajmują się socjologowie [w] Sztompka, P. i J. Kuć (red.) Socjologia. Lektury, Wyd. Znak, Kraków; s. 17-27.
Literatura uzupełniająca:
K. Ajdukiewicz, Logika Pragmatyczna, PWN, Warszawa 1965.
E. Durkheim, Co to jest fakt społeczny, [w] Sztompka, P. i J. Kuć (red.) Socjologia. Lektury, Wyd. Znak, Kraków; s. 266-71
J. H. Turner, Struktura teorii socjologicznej, Warszawa 2004, s.1-5 oraz Rozdz. 44
W. Marciszewski, Metodologia nauk empirycznych [w:] Mała encyklopedia logiki, wyd. 2, Ossolineum 1988.
A. Jabłoński, Budowanie społeczeństwa wiedzy. Z teorii społecznej K. R. Poppera, Teoria wiedzy jako metodologiczna analiza reguł uzasadniania naukowego, s. 40-79; oraz Socjologiczny wymiar badań Poppera nad wiedza, s. 224-348
A. Giddens, Nowe zasady metody socjologicznej, ’NOMOS’ Kraków, 2001
M. Zemło, Pragmatyczny model socjologii wiedzy, [w] Bytniewski, P., , i M. Chałubiński (red.) Teoretyczne podstawy socjologii wiedzy, UMCS, 2006. s. 24-37
W. Outhwaite, Turner S. P., The SAGE Handbook of Social Science Methodology, SAGE Publication, London
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: