Ewaluacja i audyt WP-CWC-N-1-EiA
Celem zajęć jest poszerzenie wiedzy z zakresu teoretycznych podstaw ewaluacji i audytu jako narzędzi weryfikowania skuteczności projektów. Zajęcia pozwolą zrozumieć specyfikę ewaluacji i badań ewaluacyjnych oraz odróżnić ją od audytu. Wprowadzą w metody badań oraz prawne aspekty audytowania jednostek sektora publicznego.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_Z: E-Learning | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
CwC1_W25 - Student ma wiedzę na temat narzędzi weryfikacji efektów interwencji publicznych - ewaluacji i audytu. Wie co to jest ewaluacji i audyt i wie jakie są kryteria różnicujące oba narzędzia; wie jakie są rodzaje ewaluacji i kiedy się je przeprowadza. Wie jakie są zasady badań ewaluacyjnych, zna metody i techniki stosowane w tych badania. Student wie także jakie są prawne podstawy przeprowadzania audytu i z czego wynika konieczność audytowania. Wie czym jest audyt wewnętrzny. Potrafi wskazać jednostki sektora publicznego, w których audyt jest prawnie wymagany.
ECTS:
Udział w zajęciach – 15 h (1ects)
Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 15 h
przygotowanie do egzaminu - 20
SUMA GODZIN ok. 50:25 = 2
LICZBA ECTS – 2
Kryteria oceniania
Test pisemny z zakresu materiału na zajęciach oraz materiału źródłowego na Moodle.
Na ocenę 2: student nie wie jaka jest różnica między ewaluacją i audytem, nie umie wyjaśnić czym są, jakie sa ich rodzaje ii nie umie okreliślic ich metod, przedmiotu, celu i zakresu oraz efektów; nie wie do czego służy ewaluacja i audyt i jaki jest ich związek z działalnością projektową;
Na ocenę 3: student posiada jedynie podstawą wiedzę jaka jest różnica między ewaluacją i audytem, w słabym stopniu definiuje czym są, jakie sa ich rodzaje i dostatecznie określa ich metody, przedmiot, cel i zakres oraz efekty; wie w stopniu ograniczonym do czego służy ewaluacja i audyt i jaki jest ich związek z działalnością projektową;
Na ocenę 4, 4,5: student posiada wiedzę na dobrym poziomie na temat tego jaka jest różnica między ewaluacją i audytem, w dobrym stopniu definiuje czym są, jakie sa ich rodzaje i dobrze określa ich metody, przedmiot, cel i zakres oraz efekty; dobrze wie do czego służy ewaluacja i audyt i jaki jest ich związek z działalnością projektową;
Na ocenę 5: student posiada wiedzę na bardzo dobrym poziomie na temat tego jaka jest różnica między ewaluacją i audytem, w bardzo dobrym stopniu definiuje czym są, jakie sa ich rodzaje i bardzo dobrze określa ich metody, przedmiot, cel i zakres oraz efekty; bardzo dobrze wie do czego służy ewaluacja i audyt i jaki jest ich związek z działalnością projektową;
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: