Telekomunikacyjne kanały e-usług WP-BGC-N-2-TKEU
1. Prawo telekomunikacyjne – analiza celów prawa telekomunikacyjnego oraz omówienie podstawowych pojęć
2. Wykonywanie gospodarczej działalności telekomunikacyjnej
3. Podstawy prawne świadczenia e-usług
4. Analiza relacji prawnych pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi oraz usługodawcami i usługobiorcami e-usług.
5. Tajemnica telekomunikacyjna i ochrona danych użytkowników końcowych
6. Podstawy prawne stosowania cookies
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
W zakresie efektu uczenia się BwGC_W06 zagadnienie usług świadczonych za pomocą nowych technologii. Ma wiedzę o zakresie i rodzajach e-usług i ich wpływie na gospodarkę cyfrową:
EK 1 – przyswojenie siatki pojęciowej dot. e-usług oraz prawa telekomunikacyjnego
EK 2 – zna i potrafi omówić cele i podstawowe regulacje ustawy prawo telekomunikacyjne
EK 3 – Wskazuje podstawy prawne świadczenia e-usług
EK 5 – potrafi omówić tajemnicę telekomunikacyjną i ochronę danych użytkowników końcowych
W zakresie efektu uczenia się BwGC_W12 zasady funkcjonowania konsumenta na rynku cyfrowym:
EK 6 – wskazuje podstawy prawne stosowania cookies oraz dyskutuje na ten temat
EK 7 – zna i potrafi omówić usługę powszechną oraz umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych
W zakresie efektu uczenia się BwGC_K06 podejmowania zadań w obszarze gospodarki cyfrowej przy realizacji projektów w sposób przedsiębiorczy i z poszanowaniem zasad etycznych:
EK 4 – Analizuje relacje prawne pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi oraz usługodawcami i usługobiorcami e-usług
Opis ECTS:
Uczestnictwo w zajęciach: 15h
Przygotowanie do zajęć: 15h
Przygotowanie referatu: 5h
Przygotowanie do egzaminu:15h
Suma godzin:50 h
Liczba ECTS: 50h/25= 2 ECTS
Sposób weryfikacji założonych efektów kształcenia: ocenianie ciągłe, referaty, zaliczenie w formie egzaminu pisemnego
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
W zakresie efektu uczenia się BwGC_W06:
EK 1:.
ocena 2 (ndst) -brak znajomości i brak umiejętności posługiwania się podstawowymi pojęciami z zakresu e-usług oraz prawa telekomunikacyjnego
ocena 3 (dst) – znajomość podstawowych pojęć z zakresu e-usług oraz prawa telekomunikacyjnego - jednak są istotne braki w zakresie ich rozumienia
Ocena 4 (db) – dobra znajomość podstawowych pojęć z zakresu e-usług oraz prawa telekomunikacyjnego, jednak są braki w zakresie poprawnego posługiwania się nimi.
ocena 5 (bdb) – bardzo dobra znajomość i umiejętność posługiwania się podstawowymi pojęciami z zakresu e-usług oraz prawa telekomunikacyjnego
EK 2:
ocena 2 (ndst) – nie zna i nie potrafi wyjaśnić celów i podstawowych regulacji z zakresu prawa telekomunikacyjnego
ocena 3 (dst) – potrafi wskazać cele i wyjaśnić podstawowe regulacje z zakresu prawa telekomunikacyjnego – jednak są istotne braki w rozumieniu i posługiwaniu się pojęciami w tym obszarze.
ocena 4 (db) – potrafi wyjaśnić cele i podstawowe regulacje z zakresu prawa telekomunikacyjnego – jednak są istotne braki w posługiwaniu się pojęciami w tym obszarze.
ocena 5 (bdb) – bardzo dobrze zna i potrafi opisać cele i podstawowe regulacje z zakresu prawa telekomunikacyjnego
EK 3:
ocena 2 (ndst) – Nie potrafi wymienić i omówić regulacji prawnych dot. e-usług
ocena 3 (dst) – Znajomość podstawowych regulacji prawnych dot. e-usług, jednak nie jest w stanie dokładnie ich opisać.
ocena 4 (db) - Znajomość podstawowych regulacji prawnych dot. e-usług, jednak są istotne braki w rozumieniu tych regulacji.
ocena 5 (bdb) – bardzo dobra znajomość podstawowych regulacji prawnych dot. e-usług.
EK 5:
Ocena 2 (ndst) – nie potrafi omówić zagadnień związanych z tajemnicą telekomunikacyjną i ochroną danych użytkowników końcowych.
Ocena 3 (dst) - potrafi opisać regulacje prawne związane z tajemnicą telekomunikacyjną i ochroną danych użytkowników końcowych, jednak są istotne braki w rozumieniu tego zagadnienia.
Ocena 4 (db) - potrafi opisać regulacje prawne związane z tajemnicą telekomunikacyjną i ochroną danych użytkowników końcowych, jednak są istotne braki w płynnym posługiwaniu się pojęciami z tego zakresu.
Ocena 5 (bdb) – bardzo dobrze zna i potrafi opisać regulacje prawne związane z tajemnicą telekomunikacyjną i ochroną danych użytkowników końcowych.
W zakresie efektu uczenia się BwGC_K06:
EK 4:
Ocena 2 (ndst) – nie potrafi opisać relacji prawnych pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi oraz usługodawcami i usługobiorcami e-usług.
Ocena 3 (dst) - potrafi opisać relacje prawne pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi oraz usługodawcami i usługobiorcami e-usług i przeprowadza projekty w tym zakresie, jednak są istotne braki w rozumieniu tego zagadnienia.
Ocena 4 (db) - potrafi opisać relacje prawne pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi oraz usługodawcami i usługobiorcami e-usług i przeprowadza projekty w tym zakresie, jednak są istotne braki w płynnym posługiwaniu się pojęciami z tego zakresu.
Ocena 5 (bdb) – bardzo dobrze zna i potrafi opisać relacje prawne pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi oraz usługodawcami i usługobiorcami e-usług. Przeprowadza projekty w tym zakresie z poszanowaniem zasad etycznych i w sposób przedsiębiorczy.
W zakresie efektu uczenia się BwGC_W12
EK 6:
ocena 2 (ndst) – nie zna i nie potrafi wskazać podstaw prawnych stosowania cookies.
ocena 3 (dst) – potrafi wskazać i wyjaśnić regulacje prawne dotyczące stosowania cookies – jednak są istotne braki w rozumieniu i posługiwaniu się pojęciami w tym obszarze.
ocena 4 (db) – potrafi wskazać i wyjaśnić regulacje prawne dotyczące stosowania cookies oraz dyskutuje na ten temat – jednak są istotne braki w posługiwaniu się pojęciami w tym obszarze.
ocena 5 (bdb) – bardzo dobrze zna i potrafi opisać podstawy prawne stosowania cookies oraz płynnie dyskutuje na ten temat.
EK 7 :
ocena 2 (ndst) – nie zna i nie potrafi omówić usługi powszechnej oraz umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych
ocena 3 (dst) – potrafi wskazać i wyjaśnić regulacje prawne dotyczące usługi powszechnej oraz umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych– jednak są istotne braki w rozumieniu i posługiwaniu się pojęciami w tym obszarze.
ocena 4 (db) – potrafi wskazać i wyjaśnić regulacje prawne dotyczące usługi powszechnej oraz umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych– jednak są istotne braki w posługiwaniu się pojęciami w tym obszarze.
ocena 5 (bdb) – bardzo dobrze zna i potrafi opisać podstawy prawne dotyczące usługi powszechnej oraz umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz płynnie dyskutuje na ten temat.
Literatura
Literatura:
1. A. Krasuski, Prawo telekomunikacyjne. Komentarz, wyd. IV, Wolters Kluwer 2015
2. S. Piątek, Prawo telekomunikacyjne. Komentarz, wyd. 4, C.H. Beck 2018
3. S. Piątek, Prawne warunki stosowania cookies [w:] internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny 2015, nr 6(4)
Literatura uzupełniająca:
4. D. Lubasz, Handel elektroniczny. Bariery prawne, Wolters Kluwer 2013
Materiały wskazywane na zajęciach
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: