Badanie informacji i komunikacja naukowa- wprowadzenie WP-BGC-N-2-BIKN
Wykład ma za zadanie przekazać studentom wiedzę z zakresu badań nad badaniami naukowymi prowadzonymi w różnych możliwych dyscyplinach oraz na poziomie interdyscyplinarnym. Student poza 15 godzinami wykładu powinien samodzielnie zapoznać się z praktycznymi aspektami działania, podjąć próby korzystania z baz danych, wyszukiwania informacji.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK1: rozróżnia i charakteryzuje informację naukową na tle innych rodzajów informacji
EK2: zna i wyjaśnia podstawowe pojęcia z zakresu komunikacji naukowej
EK3: potrafi wykorzystać narzędzia bibliometryczne do promocji wyników badań naukowych
EK4: potrafi przygotować, także w języku obcym, profil naukowca i umieścić go w wybranej bazie danych
EK5: wie jakie znaczenie w badaniach naukowych odgrywa naukometria i potrafi samodzielnie dokonać oceny wprowadzanych w niej zmian
Opis ECTS:
Udział w wykładzie: 15 h
Czytanie zadanej literatury: 5 h
Opracowywanie samodzielne materiałów: 5 h
Przygotowanie do zaliczenia: 25 h
Suma godzin: 50
Liczba ECTS: 50 h/25 = 2 ECTS
Kryteria oceniania
Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK1 są: wykład informacyjny, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest praca pisemna oraz ocenianie ciągłe.
Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK2 są: wykład informacyjny, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest praca pisemna oraz ocenianie ciągłe.
Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK3 są: wykład informacyjny, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest praca pisemna oraz ocenianie ciągłe.
Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK4 są: wykład informacyjny, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest praca pisemna oraz ocenianie ciągłe.
Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK5 są: wykład informacyjny, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest praca pisemna oraz ocenianie ciągłe.
Literatura
Literatura podstawowa (1. Agnieszka Korycińska-Huras, Małgorzata Janiak (red.), Komunikacja naukowa w środowisku cyfrowym: badania, zasoby, użytkownicy, Warszawa 2014; 2. Diana Pietruch-Reizes (red.), Zarządzanie informacją w nauce, Katowice 2008)
Literatura uzupełniająca (podawana na bieżąco w trakcie zajęć)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: