Solidarność regulacji prawa administracyjnego -zarys tematyki WP-ADZ-K-SPAzt
Konwersatorium pozwalające nabyć umiejętności w oparciu o materię związaną z solidarnością społeczną.
Celem wykładu jest - obok kształtowania umiejętności wśród studentów - uwrażliwienie ich na solidarność społeczną.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent potrafi:
AD1_U01 posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych, przede wszystkim źródeł prawa
AD1_U02 wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa administracyjnego do opisu konkretnych spraw prawnych
AD1_U03 analizować rolę norm prawnych prawa administracyjnego w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk społecznych
OPIS PUNKTÓW ECTS (2 pkt):
udział w konwersatorium 8h
samodzielna analiza materiałów 20h
projekt 25h
SUMA GODZIN= 53h
Kryteria oceniania
AD1_U01 posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych, przede wszystkim źródeł prawa, także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych
na ocenę 2: Student nie potrafi posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych, przede wszystkim źródeł prawa
na ocenę 3, 3+: Student w niewielkim stopniu potrafi posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych, przede wszystkim źródeł prawa, popełnia często błędy, których zakres i waga decydują o ocenie.
na ocenę 4, 4+: Student dobrze potrafi posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych, przede wszystkim źródeł prawa, popełnia niewiele błędów, których zakres i waga decydują o ocenie.
na ocenę 5: Student bardzo dobrze potrafi posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych, przede wszystkim źródeł prawa, nie popełnia błędów.
AD1_U02 wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa administracyjnego do opisu konkretnych spraw prawnych
na ocenę 2: Student nie potrafi wykorzystywać wiedzy teoretycznej z zakresu prawa administracyjnego do opisu konkretnych spraw prawnych
na ocenę 3, 3+: Student potrafi minimalnie wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa administracyjnego do opisu konkretnych spraw prawnych. Zakres błedów decyduje o ocenie.
na ocenę 4, 4+: Student potrafi dobrze wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa administracyjnego do opisu konkretnych spraw prawnych. Zakres błedów decyduje o ocenie.
na ocenę 5: Student potrafi bezbłędnie wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa administracyjnego do opisu konkretnych spraw prawnych.
AD1_U03 analizować rolę norm prawnych prawa administracyjnego w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk społecznych
na ocenę 2: Student nie potrafi analizować roli norm prawnych prawa administracyjnego w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk społecznych
na ocenę 3, 3+: Student jedynie dostatecznie potrafi analizować rolę norm prawnych prawa administracyjnego w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk społecznych. Zakres błdów decyduje o ocenie.
na ocenę 4, 4+: Student dobrze potrafi analizować rolę norm prawnych prawa administracyjnego w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk społecznych. Zakres błdów decyduje o ocenie.
na ocenę 5: Student bezbłędnie potrafi analizować rolę norm prawnych prawa administracyjnego w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk społecznych.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura przekazywana częściowo poprzez platformę e-learningową https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=17652
Literatura podstawowa (1. A. Czarnota, Solidarność społeczna, solidaryzm a rządy prawa W: idea solidaryzmu we współczesnym prawie konstytucyjnym : doświadczenia polskie i międzynarodowe, red. A. Łabno, Warszawa 2015 s. 31-42; J. Tischner, Etyka solidarności, Kraków 2000)
Literatura uzupełniająca (1. D. Dobrzański, Idea solidarności w kontekstach filozoficzno-historycznych, red. D. Dobrzański, A. Wawrzynowicz, Poznań 2006)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: