Seminarium magisterskie WP-ADZ-2-SEM-CP
Zagadnienia metodologiczne związane z przygotowywaniem pracy magisterskiej
Zjawisko plagiatu
Poszukiwanie materiałów źródłowych i korzystanie z nich
Podstawowe informacje dotyczące korzystania z systemu informacji prawnej Lex
Zagadnienie wybierania i formułowania tematów pracy
Omawianie planów prac magisterskich
Ćwiczenie umiejętności (warsztatu naukowego) pisania pracy
Omawianie węzłowych problemów prac poszczególnych seminarzystów
Wspólna dyskusja nad fragmentami prac
Wybrane zagadnienia (w szczególności):
1. Prawo stosunku pracy.
2. Ochrona dóbr osobistych pracownika.
3. Nietypowe formy zatrudnienia/ Praca tymczasowa.
4. Mobbing
5. Wynagradzanie za pracę
6. Zmiana treści stosunku pracy
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK1 posiada umiejętność zastosowania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa w tym prawa pracy do poprawnego formułowania problemów badawczych z zakresu prawa pracy i ich rozwiązywania
EK2 potrafi przygotować obszerne opracowanie naukowe z zakresu nauk prawnych tematycznie powiązane z prawem pracy, używając w tym celu właściwych metod badawczych
EK3 potrafi przygotować i ustnie, na szerszym forum, zaprezentować opracowanie odnoszące się do zagadnienia prawnego z zakresu prawa pracy
EK4 jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy z zakresu prawa pracy
EK5 dąży do uwzględniania przy ocenie zjawisk ze sfery pracy oraz przy stosowaniu prawa pracy zasad etycznych
EK6 potrafi współpracować w kilku, kilkunastoosobowej grupie seminarzystów, przyjmując raz rolę słuchacza, raz dyskutanta raz prelegenta
Opis ECTS
udział w zajęciach 16 h
przygotowanie do zajęć 20 h
konsultacje 2 h
czas na pisanie pracy magisterskiej (w tym czas na przygotowanie wystąpienia ustnego) 37 h
w sumie 75 h a więc liczba punktów ECTS: 3
Kryteria oceniania
Najważniejszym celem seminarium jest przygotowanie pracy magisterskiej. Dla zaliczania kolejnych semestrów konieczne są postępy w tym zakresie:
- zaliczenie semestru I (IV rok studiów) możliwe jest pod warunkiem uzgodnienia z prowadzącym tematu pracy magisterskiej oraz przygotowania jej planu,
- zaliczenie semestru II (IV rok studiów) możliwe jest pod warunkiem przygotowania I rozdziału pracy magisterskiej,
- zaliczenie semestru III (V rok studiów) możliwe jest pod warunkiem naniesienia poprawek w I rozdziale pracy oraz przygotowania II rozdziału pracy magisterskiej
- zaliczenie semestru IV (V rok studiów) możliwe jest pod warunkiem przygotowania całej pracy magisterskiej wraz ze wstępem, zakończeniem, wykazem skrótów, spisem treści i bibliografią.
Metody oceniania:
Oceny formujące
a) w ramach oceniania ciągłego
plus student na każdych zajęciach może otrzymać plus jeżeli w ich trakcie, w ocenie prowadzącego wykaże, że w stopniu wyższym niż dostateczny:
1) posiada umiejętność zastosowania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa w tym prawa pracy do poprawnego formułowania problemów badawczych z zakresu prawa pracy i ich rozwiązywania np. zgłosi pomocną uwagę do omawianej na zajęciach pracy innego studenta,
2) jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy z zakresu prawa pracy, np. wykaże się znajomością publikacji z zakresu prawa pracy prawa pracy, z którą zapoznał się nie mając takiego obowiązku
3) dąży do uwzględniania przy ocenie zjawisk ze sfery pracy oraz przy stosowaniu prawa pracy zasad etycznych, np. w trakcie zajęć zauważy określony problem etyczny związany z tematem zajęć i swoim spostrzeżeniem podzieli się z resztą grupy,
4) potrafi współpracować w grupie seminarzystów, np. czynnie biorąc udział w toczącej się dyskusji.
minus student na każdych zajęciach może otrzymać minus, jeżeli w ich trakcie, w ocenie prowadzącego, okaże się, że:
1) nie posiada umiejętność poprawnego formułowania problemów badawczych z zakresu prawa pracy i ich rozwiązywania np. nie proponuje planu pracy magisterskiej, mimo, że sugestie w tym zakresie prowadzący już mu przekazał,
2) nie zapoznał się z literaturą, której przeczytanie prowadzący polecił seminarzystom,
3) zupełnie nie dostrzega etycznego aspektu zjawisk ze sfery prawa pracy, mimo, że aspekt taki został już wskazany przez prowadzącego w trakcie dotychczasowych zajęć,
4) nie współpracuje w grupie seminarzystów, np. zamiast brać udział w dyskusji swoim zachowaniem zakłóca jej przebieg.
b) w ramach prezentacji fragmentu pracy magisterskiej (wystąpienie ustne)
Osiągnięcie przez studenta efektów kształcenia o symbolach EK2 i EK3 będzie weryfikowane na podstawie jego ustnego wystąpienia dotyczącego przygotowywanej pracy. Wystąpienie może zostać ocenione na ocenę A, B lub C.
C student otrzymuje z wystąpienia ocenę C jeżeli wystąpienie nie wykazuje związku z jego deklarowanym tematem lub jest nieuporządkowane lub nie daje podstaw do przyjęcia, że student przygotowując je zastosował jakiekolwiek metody badawcze albo oczywiste jest, że student nie zapoznał się z najbardziej podstawową literaturą z prezentowanego zakresu,
B student otrzymuje z wystąpienia ocenę B, jeżeli treść wystąpienia odpowiada deklarowanemu tematowi, jest uporządkowane oraz daje podstawy do przyjęcia, że student przygotowując je zapoznał się z podstawową literaturą dotyczącą omawianego zagadnienia,
A student otrzymuje z wystąpienia ocenę A, jeżeli treść wystąpienia odpowiada deklarowanemu tematowi, jest uporządkowane oraz daje podstawy do przyjęcia, że student przygotowując je w pogłębiony sposób zapoznał się z literaturą dotyczącą omawianego zagadnienia a ponadto dokonał jej krytycznej analizy
Ocena podsumowująca
Student uzyskuje ocenę zal, jeżeli spełnia następujące warunki:
1) liczba minusów uzyskanych w trakcie zajęć nie jest wyższa od liczby plusów
2) z wystąpienia ustnego otrzymał co najmniej ocenę B
3) uczestniczył co najmniej w 50% zajęć dydaktycznych (wymaganie to nie odnosi się do studentów, którzy decyzją Dziekana albo Rektora zostali zwolnieni z obowiązku uczestniczenia w zajęciach)
4) w semestrze zimowym przedstawił zaakceptowany przez prowadzącego plan pracy magisterskiej a w semestrze letnim przedstawił prowadzącemu w formie pisemnej ukończony pierwszy rozdział pracy magisterskiej
Student uzyskuje ocenę nzal, jeżeli uczestniczył co najmniej w 50% zajęć dydaktycznych (wymaganie to nie odnosi się do studentów, którzy decyzją Dziekana albo Rektora zostali zwolnieni z obowiązku uczestniczenia w zajęciach) i jednocześnie spełnia co najmniej jeden z następujących warunków:
1) liczba minusów uzyskanych w trakcie zajęć jest wyższa od liczby plusów
2) z wystąpienia ustnego otrzymał ocenę C
3) w semestrze letnim nie przedstawił planu pracy magisterskiej lub w semestrze zimowym nie przedstawił w formie pisemnej ukończonego I rozdziału pracy magisterskiej
W pozostałych przypadkach student nie otrzymuje żadnej oceny.
EK1
metody dydaktyczne: dyskusja na zasadzie okrągłego stołu, wykład konwersatoryjny, metoda sytuacyjna, giełda pomysłów, klasyczna metoda problemowa, studium przypadku, dyskusja seminaryjna
sposób weryfikacji: ocenianie ciągłe (stawianie plusów albo minusów, o których mowa w kryteriach oceniania), wystąpienie ustne
EK2
metody dydaktyczne: dyskusja na zasadzie okrągłego stołu, wykład konwersatoryjny, metoda sytuacyjna, giełda pomysłów, klasyczna metoda problemowa, studium przypadku, dyskusja seminaryjna
sposób weryfikacji: wystąpienie ustne
EK3
metody dydaktyczne: dyskusja na zasadzie okrągłego stołu, wykład konwersatoryjny, metoda sytuacyjna, giełda pomysłów, klasyczna metoda problemowa, studium przypadku, dyskusja seminaryjna
sposób weryfikacji: wystąpienie ustne
EK4
metody dydaktyczne: dyskusja na zasadzie okrągłego stołu, wykład konwersatoryjny, metoda sytuacyjna, giełda pomysłów, klasyczna metoda problemowa, studium przypadku, dyskusja seminaryjna
sposób weryfikacji: ocenianie ciągłe (stawianie plusów albo minusów, o których mowa w kryteriach oceniania), wystąpienie ustne
EK5
metody dydaktyczne: dyskusja na zasadzie okrągłego stołu, wykład konwersatoryjny, metoda sytuacyjna, giełda pomysłów, klasyczna metoda problemowa, studium przypadku, dyskusja seminaryjna
sposób weryfikacji: ocenianie ciągłe (stawianie plusów albo minusów, o których mowa w kryteriach oceniania), wystąpienie ustne
EK6
metody dydaktyczne: dyskusja na zasadzie okrągłego stołu, wykład konwersatoryjny, metoda sytuacyjna, giełda pomysłów, klasyczna metoda problemowa, studium przypadku, dyskusja seminaryjna
sposób weryfikacji: ocenianie ciągłe (stawianie plusów albo minusów, o których mowa w kryteriach oceniania), wystąpienie ustne
Praktyki zawodowe
.
Literatura
Zalecana lub wymagana - stosownie do tematu pracy magisterskiej i przedmiotu zajęć
a ponadto literatura uzupełniająca np.:
K.W. Baran (red.), Kodeks pracy. Komentarz, Warszawa 2012,
T. Liszcz, Prawo pracy, najnowsze wydanie,
Z. Góral, O kodeksowym katalogu zasad indywidualnego prawa pracy, Warszawa 2011,
K. W. Baran (red), Zarys systemu prawa pracy. Tom I: Część ogólna prawa pracy, Warszawa 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: