Seminarium dyplomowe (licencjackie) WP-ADZ-1-SEM-MR
Seminarium jest przedmiotem, na którym studenci poznają zasady pisania pracy dyplomowej, wybierają temat pracy, prowadzą prace nad swoim dziełem. Seminarium ma przygotować Studenta także do obrony pracy licencjackiej (dyplomowej).
Ważnym etapem pisania pracy jest poznanie zasad i metod jakie charakteryzują się prace naukowe. Praca licencjacka ma z jednej strony pokazać wiedzę studenta, ale także jego umiejętności badawcze i kompetencje społeczne, w tym dyscyplinę prowadzenia badań, aby dotrzeć do prawdy.
W cyklu 2021/22_Z:
Seminarium przygotowuje - inaczej niż w latach poprzednich - do zdania egzaminu licencjackiego. |
W cyklu 2022/23_Z:
Seminarium przygotowuje - inaczej niż w latach poprzednich - do zdania egzaminu licencjackiego. |
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
EK1: Rozumie konieczność systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu przedmiotów znajdujących się w programie studiów z uwzględnieniem aspektu interdyscyplinarnego; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego; samodzielnie inspiruje procesy uczenia się
EK2: Potrafi pracować i współdziałać w grupie wykonując zadania z
zakresu prawa administracyjnego
EK3: Potrafi ustalać cele służące realizacji określonych zadań
EK4: prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zadań administracyjnych; łączy wiedzę zdobytą w pracy zawodowej z przestrzeganiem zasad etycznych
EK5: uczestniczy w pracach grupy przygotowującej projekty
społeczne, uwzględniające aspekty prawne i administracyjne, w tym projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej; umie
przewidzieć skutki swojej działalności
EK6: Formułuje opinie i sądy o kwestiach dotyczących podstawowych zagadnień administracyjnych; potrafi działać w sposób przedsiębiorczy i
kreatywny
EK7: Potrafi interpretować zjawiska prawne w zakresie właściwym dla
nauk administracyjnych oraz wyjaśniać wzajemne relacje między nimi
EK8: Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu prawa administracyjnego, krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania przebiegu zjawisk społecznych
EK9: Potrafi dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat
prawa administracyjnego; potrafi formułować proste hipotezy badawcze i je weryfikować
EK10: Potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania różnych zjawisk; potrafi tworzyć modele złożonych procesów życia społecznego
EK11: Potrafi biegle zastosować przepisy prawne oraz inne reguły/procedury do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu
prawa administracyjnego; umie wykorzystać dostępne procedury w tym zakresie
EK12: Potrafi zrozumieć i dokonać analizy zjawisk społecznych przez pryzmat administracji wykorzystując odpowiednie metody badawcze
EK13: Potrafi sporządzić projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego
EK12: Potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedzę z zakresu prawa administracyjnego; umie przygotować dokumenty i prace pisemne w języku polskim/obcym dotyczące
prawa administracyjnego
EK13: Ma rozszerzoną wiedzę o nauce administracji i jej roli w systemie
nauk oraz relacjach do innych nauk. Ma pogłębioną wiedzę o relacjach
między strukturami i instytucjami społecznymi na płaszczyźnie krajowej i międzynarodowej w kontekście administracji; zna relacje między tymi strukturami i prawidłowości nimi rządzące
EK14: Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku i jego aktywności w
sferze prawa administracyjnego
EK15: Ma pogłębioną wiedzę o metodach, procedurach i narzędziach, w tym techniki pozyskiwania danych właściwych dla
prawa administracyjnego
EK16: Ma pogłębioną wiedzę o normach, regułach prawa administracyjnego
EK17: Ma pogłębioną wiedzę o wpływie norm prawa administracyjnego
na procesy zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich
elementów
EK18: Potrafi pisemnie formułować myśli językiem prawniczym
EK19: Potrafi używać metodologii pracy badawczej.
OPIS ECTS:
Liczba punktów ECTS: (12)
Udział w seminarium: 16h (zima),
Udział w seminarium: 24h (lato).
Samodzielne przygotowywanie pracy pisemnej: 84h
Czytanie zalecanej literatury: 250h
Liczba punktów ECTS: (12)
Udział w seminarium: 32h (lato i zima)
Samodzielne przygotowanie pracy:200h
Czytanie zalecanej literatury: 76h
SUMA GODZIN: 308 około 12 pkt ECTS
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne:
- dyskusja,
- praca pisemna
- analiza tekstów aktów normatywnych
Metody dydaktyczne:
- praca w grupach
- studium przypadku
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura podstawowa (1. Z. Niewiadomski (red.), Prawo administracyjne, Warszawa 2013; 2.I. Lipowicz, M. Szmigiero, R. Mędrzycki, Prawo administracyjne. Zagadnienia podstawowe, red. I. Lipowicz, Warszawa 2015)
Literatura uzupełniająca ( 1. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2018; 2. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel (red.), System prawa administracyjnego, Tom 1-12, red. , Warszawa 2011)
W cyklu 2021/22_Z:
Podaje na zajęciach prowadzący. |
W cyklu 2022/23_Z:
Podaje na zajęciach prowadzący. Literatura zgodna z wymogami bloku specjalizacyjnego i ogólnego https://wpia.uksw.edu.pl/egzamin.licencjacki.adz |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Brak |
W cyklu 2022/23_Z:
Brak. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: