Seminarium dyplomowe (licencjackie) WP-ADZ-1-SEM-ŁK
Opis ECTS:
I semestr
Udział w seminarium: 16h
Przygotowanie pracy licencjackiej (określenie problematyki i metodologii, przygotowanie planu pracy, bibliografii, referatu, I rozdziału): 120h
Suma godzin: 136h
Liczba ECTS: 136h/25 (1 pkt ECTS=25h pracy studenta) = 5 ECTS
II semestr
Udział w seminarium: 16h
Przygotowanie pracy licencjackiej: 150h
Przygotowanie do egzaminu licencjackiego: 20h
Suma godzin: 186h
Liczba ECTS: 186h/25 (1 pkt ECTS=25h pracy studenta) = 7 ECTS
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się w odniesieniu do umiejętności: AD1_U01, AD1_U02, AD1_U05, AD1_U07, AD1_U09:
- dąży do wyjaśnienia w sposób zrozumiały podejmowanej problematyki, przy uwzględnieniu zmian w prawie oraz aktualnych poglądów doktryny i orzecznictwa.
- posiada umiejętność poprawnego formułowania problemów badawczych i ich rozwiązywania.
- posiada zdolność stosowania adekwatnych do przedmiotu badań metod i technik badawczych.
- posiada zdolność logicznego prowadzenia wywodu i właściwego korzystania z materiałów źródłowych
- zna metody i narzędzia pozyskiwania danych w celu realizacji tematu pracy licencjackiej.
- ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę dotyczącą przedmiotu pracy licencjackiej, umożliwiającą swobodne operowanie pojęciami oraz samodzielną ocenę regulacji prawnych i jej skutków.
Efekty uczenia się w odniesieniu do kompetencji społecznych: AD1_K01, AD1_K06:
- jest zaangażowany w wykonywanie samodzielnej i twórczej pracy obejmującej przygotowanie pracy magisterskiej, rozumiejąc potrzebę etycznego postępowania w toku swojej pracy badawczej,
- śledzi zarówno aktualną literaturę naukową, jak i zmiany stanu prawnego (legislacja i orzecznictwo) związane z tematem pracy licencjackiej,
- zdolny do oceniania, dostrzegania wad i zalet różnych rozwiązań problemów poruszonych w pracy licencjackiej
Kryteria oceniania
Na ocenę składa się zarówno ocena merytoryczna, uwzględniająca samodzielność pracy, umiejętność przeprowadzania poprawnej analizy i wyciągania wniosków, jak i techniczna, uwzględniająca dobór literatury, język pracy, prawidłowość powoływania przypisów, zachowanie proporcji pomiędzy poszczególnymi częściami/ rozdziałami /pracy.
Zaliczenie seminarium następuje pod warunkiem czynnego w nim udziału oraz terminowego przedstawiania rozdziałów pracy , a także ich pozytywnej oceny.
Ocenie końcowej podlega praca licencjacka, która stanowi efekt pracy w ramach seminarium. Szczególnej uwadze podlega fakt uwzględnienia zagadnień, zgodnie z przyjętym i zatwierdzonym planem pracy, zastosowane metody badawcze i ich poprawność, merytoryczna wartość pracy, zakres uwzględnionych źródeł oraz strona formalna i edytorska pracy.
Efekty z zakresu umiejętności są weryfikowane w sposób: ocenianie ciągłe, ocena przygotowanej pracy dyplomowej oraz poszczególnych części przesyłanych etapami. Kryteria ocenienia w zakresie: AD1_U01, AD1_U02, AD1_U05, AD1_U07, AD1_U09:
Na ocenę 2 (ndst):
- udział w zajęciach oraz przygotowana praca licencjacka świadczą o braku znajomości podstawowych zagadnień postępowania administracyjnego;
- nie potrafi formułować problemów badawczych ani ich rozwiązywać;
- nie potrafi stosować adekwatnych do przedmiotu badań metod badawczych;
- wywody zawarte w pracy zawierają wiele błędów merytorycznych. W stopniu nieznacznym oraz nieprawidłowo wykorzystane zostały dostępne materiały źródłowe;
- praca nie spełnia wymagań formalnych i edytorskich.
Na ocenę 3 (dst):
- udział w zajęciach oraz przygotowana praca licencjacka świadczą o dostatecznej wiedzy w zakresie postępowania administracyjnego;
- w stopniu zadowalającym formułuje problemy badawcze i je rozwiązuje;
- potrafi w sposób dostateczny stosować adekwatne do przedmiotu badań metody badawcze, wykorzystał poprawnie w pracy przynajmniej jedną z nich;
- wywody zawarte w pracy nie zawierają błędów merytorycznych. W stopniu podstawowym oraz prawidłowo wykorzystane zostały dostępne materiały źródłowe;
- praca spełnia wymagania formalne i edytorskie w stopniu podstawowym. Zasadniczo można przyjąć zgodność z przyjętym tematem. Poprawna i uzasadniona merytorycznie jest jej struktura.
Na ocenę 4 (db):
- udział w zajęciach oraz przygotowana praca licencjacka świadczą o pełnej wiedzy w zakresie postępowania administracyjnego;
- potrafi formułować problemy badawcze i je rozwiązywać;
- potrafi w pełni poprawnie stosować adekwatne do przedmiotu badań metody badawcze;
- wywody zawarte w pracy są w pełni poprawne i wystarczająco pogłębione. W stopniu wyczerpującym oraz prawidłowo wykorzystane zostały dostępne materiały źródłowe;
- praca wykazuje wysoki stopień staranności w zakresie wymagań formalnych i edytorskich. Treść pracy jest zgodna z tematem. Poprawna i uzasadniona merytorycznie jest jej struktura.
Na ocenę 5 (bdb):
- udział w zajęciach oraz przygotowana praca licencjacka świadczą o pogłębionej wiedzy w zakresie postępowania administracyjnego;
- w sposób wyróżniający się potrafi formułować problemy badawcze i je rozwiązywać. Świadczy to o znajomości omawianej problematyki oraz jej pełnym rozumieniu;
- potrafi w pełni poprawnie stosować adekwatne do przedmiotu badań metody badawcze - praca jest zróżnicowana w tym względzie;
- wywody zawarte w pracy są pogłębione, oryginalne, wykazują przydatność praktyczną. W stopniu wyczerpującym oraz prawidłowo wykorzystane zostały dostępne materiały źródłowe;
- praca wykazuje wysoki stopień staranności w zakresie wymagań formalnych i edytorskich. Treść pracy jest zgodna z tematem. Poprawna i uzasadniona merytorycznie jest jej struktura. Charakteryzuje ją pełna komunikatywność przekazu. Szeroko wykorzystano w niej narzędzia edytorskie związane z przygotowaniem tekstu prawniczego.
Efekty z zakresu kompetencji społecznych są weryfikowane w sposób: ocenianie ciągłe, ocena poszczególnych części pracy licencjackiej, jak i całości. Kryteria ocenienia w zakresie: AD1_K01, AD1_K06:
Na ocenę 2 (ndst):
- nie potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić swojej wiedzy na temat postępowania administracyjnego, w tym śledzić zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie;
- nie potrafi identyfikować i rozstrzygać dylematów związanych z wykorzystaniem postępowania administracyjnego w zawodach administracyjnych
Na ocenę 3 (dst):
- potrafi uzupełniać i doskonalić swoją wiedzę na temat postępowania administracyjnego, w tym śledzić zmiany w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie korzystając ze wskazanych podczas zajęć krajowych baz wiedzy;
- potrafi identyfikować i rozstrzygać podstawowe dylematy związane z wykorzystaniem postępowania administracyjnego w zawodach administracyjnych
Na ocenę 4 (db):
- potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić swoją wiedzę na temat postępowania administracyjnego, w tym śledzić zmiany w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie korzystając z krajowych baz wiedzy'
- potrafi identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykorzystaniem postępowania administracyjnego w zawodach administracyjnych w stopniu dobrym
Na ocenę 5 (bdb):
- potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić swoją wiedzę na temat postępowania administracyjnego, w tym śledzić zmiany w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie korzystając z krajowych i zagranicznych baz wiedzy;
- potrafi biegle identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykorzystaniem postępowania administracyjnego w zawodach administracyjnych i wykorzystywać wiedzę o postępowaniu administracyjnym do dyskusji
Literatura
W zasadzie obowiązuje wykorzystanie krajowej literatury przedmiotu , w zależności od przedstawianych treści ,z uwzględnieniem Systemu Prawa Administracyjnego pod red. R. Hausera, Z. Niewiadomskiego i A. Wróbla , oraz wykorzystanie podstawowych pozycji z zakresu teorii prawa, przy omawianiu kwestii teoretycznoprawnych. Dodatkowo oceniane jest sięganie do pozycji obcojęzycznych. Obowiązuje wykorzystanie aktualnych tekstów aktów prawnych i przynajmniej podstawowego orzecznictwa sądów administracyjnych. Przy opracowywaniu tematów z procedury należy wykorzystać podstawowe komentarze do kpa, w tym : 1/B. Adamiak, J. Borkowski ,2/ M. Jaśkowska, A. Wróbel, 3/ Z. Janowicz, 4/. R. Kędziora,5/G. Łaszczyca, C. Martysz, A. Matan ,6/ P. Przybysz , w w odniesieniu do postępowania sądowoadministracyjnego komentarze 1/B. Dautera , B. Gruszczyńskiego , A. Kabata , M. Niezgódki-Medek , 2. J. P. Tarno , 3/T.Wosia,H. Knysiak-Molczyk, M. Romańskiej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: