Aksjologia dobrej administracji WP-ADZ-1-ADA
- https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aQdM_QUb-CXCgyV59_Wc0xdOEY2s_l68XRoUi2f6r06E1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=5cd99f86-441c-4417-a4cb-1559d72ce326&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aQdM_QUb-CXCgyV59_Wc0xdOEY2s_l68XRoUi2f6r06E1%40thread.tacv2/conversations?groupId=5cd99f86-441c-4417-a4cb-1559d72ce326&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2021/22_L)
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie rozumienia pojęcia aksjologii dobrej administracji, źródeł normatywnych wartości kształtujących taką administrację, ustalania ich treści i znaczenia dla organizacji i funkcjonowania współczesnej administracji publicznej, a także ocen tej administracji z punktu widzenia stopnia realizacji wartości dla niej przewidzianych.
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2024/25_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
AD1_W03 - student zna i rozumie aksjologię kształtowania organizacji administracji publicznej, w tym relacji między podmiotami administrującymi w wymiarze krajowym i międzynarodowym
AD1_W05 - student zna i rozumie podstawowe metody, procedury i narzędzia służące odkodowaniu aksjologii dobrej administracji
AD1_W06, AD1_W07 - student zna i rozumie źródła, treść oraz znaczenie wartości leżących u podstaw dobrej administracji
AD1_U01, AD1_K04 - student potrafi i jest gotów dokonać oceny aksjologicznej, w tym etycznej, danego stanu faktycznego z zakresu funkcjonowania administracji publicznej
Kryteria oceniania
Na ocenę 2:
AD1_W03, AD1_W05, AD1_W06, AD1_W07 - brak znajomości i rozumienia w zakresie ww. przedmiotowych efektów uczenia się
AD1_U01, AD1_K04 - brak umiejętności i kompetencji w zakresie ww. przedmiotowych efektów uczenia się
Na ocenę 3:
AD1_W03, AD1_W05, AD1_W06, AD1_W07 - podstawowa znajomość i rozumienie w zakresie ww. przedmiotowych efektów uczenia się
AD1_U01, AD1_K04 - podstawowe umiejętności i kompetencje w zakresie ww. przedmiotowych efektów uczenia się
Na ocenę 4:
AD1_W03, AD1_W05, AD1_W06, AD1_W07 - dobra znajomość i rozumienie w zakresie ww. przedmiotowych efektów uczenia się
AD1_U01, AD1_K04 - dobre umiejętności i kompetencje w zakresie ww. przedmiotowych efektów uczenia się
Na ocenę 5:
AD1_W03, AD1_W05, AD1_W06, AD1_W07 - bardzo dobra znajomość i rozumienie w zakresie ww. przedmiotowych efektów uczenia się
AD1_U01, AD1_K04 - bardzo dobre umiejętności i kompetencje w zakresie ww. przedmiotowych efektów uczenia się
Literatura
M. Princ, Standardy dobrej administracji w prawie administracyjnym, Poznań 2017 (online)
A.I. Jackiewicz, Prawo do dobrej administracji jako standard europejski, Toruń 2008
B. Majchrzak, The axiology of administrative law. Fundamental issues, Zeszyty Prawnicze UKSW nr 3/2018
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: