System elektronicznego zarządzania dokumentami WP-AD-SEZD
Szczegółowy opis zajęć:
1. Pojęcie dokumentu
2. Podpis elektroniczny
3. Archiwa państwowe
4. Systemy zarządzania dokumentacją
5 Warsztaty obsługi systemów zarządzania dokumentacją elektroniczną
6 Elektroniczna Platforma Administracji Publicznej
7 Zasady przekazywania dokumentów elektronicznych do archiwów
8 IRWA A dokumentacja elektroniczna
9. Bezpieczeństwo zarządzania dokumentami elektronicznymi
10. Cyberzagrożenia a bezpieczeństwo dokumentów elektronicznych
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
EK1. Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu zarządzania dokumentami elektronicznymi i krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania przebiegu zjawisk społecznych w zakresie zarządzania dokumentami elektronicznymi
EK2. Student potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk prawnych; potrafi tworzyć modele złożonych procesów życia społecznego
EK3. Student ma kompetencję w zakresie systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa i administracji kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się
EK4 Student jest gotowy do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu administracji
EK5. student ma kompetencje w zakresie ustalania celów służących zarządzaniu dokumentacją elektroniczną
pis punktów ECTS:
Udział w zajęciach : 30 h
przygotowanie się do zajęć: 40 h
przygotowanie do egzaminu: 30 h
suma godzin 100 h
liczba punktów ECTS 100h/25 = 4
Kryteria oceniania
Metody : Wykład z elementami warsztatowymi, prowadzony na platformie microsoft teams
Typ oceniania : Egzamin/ Prezentacja
Kryteria oceniania :
EK1. Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu zarządzania dokumentami elektronicznymi i krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania przebiegu zjawisk społecznych
Na ocenę 2 ( ndst) student nie potrafi zastosować wiedzy teoretycznej z zakresu zarządzania dokumentami elektronicznymi i krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania przebiegu zjawisk społecznych w zakresie zarządzania dokumentami elektronicznymi
Na ocenę 3 ( dst) Student potrafi w bardzo ograniczonym zakresie zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu przedmiotu i krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania zjawisk związanych z zarządzaniem dokumentami elektronicznymi
Na ocenę 4 ( db) Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną z zakresu zarządzania dokumentami elektronicznymi i stara się krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania zjawisk związanych z zarządzaniem dokumentami elektronicznymi
Na ocenę 5 (bdb) student potrafi szeroko stosować wiedzę teoretyczną z zakresu omawianego przedmiotu a także nie ma problemu z krytycznym dobieraniem metod badawczych i danych do analizowania zjawiska związanych z zarządzaniem dokumentami elektronicznymi
EK2 Student potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk prawnych; potrafi tworzyć modele złożonych procesów życia społecznego
Na ocenę 2 ( ndst) student nie potrafi wykorzystać metod i narzędzi właściwych dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk prawnych, nie potrafi tworzyć modeli złożonych procesów życia społecznego
Na ocenę 3 ( dst) Student potrafi w bardzo ograniczonym zakresie wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk społecznych. Student ma duże trudności z tworzeniem modeli złożonych procesów życia społecznego
Na ocenę 4 ( db) student potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk społecznych. Potrafi tworzyć modele złożonych procesów życia społecznego
Na ocenę 5 ( bdb) Student potrafi wykorzystać wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk społecznych. Potrafi tworzyć skomplikowane i szerokie modele złożonych procesów życia społecznego
EK3. Student ma kompetencję w zakresie systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa i administracji kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się
Na ocenę 2 ( ndst) Student nie potrafi systematycznie uczyć się i pogłębiać wiedzy z zakresu prawa i administracji. Nie dostrzega potrzeby ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego
Na ocenę 3 ( dst) Student dostrzega potrzebę systematycznego uczenia się, ale ma z tym duże trudności. Nie dostrzega potrzeby ciągłego rozwoju zawodowego
Na ocenę 4 ( db) student ma potrzebę w zakresie systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa i administracji
Na ocenę 5 ( bdb) Student sam zauważa że ma potrzebę w zakresie systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa i administracji kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się
EK.4 Student jest gotowy do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu administracji
Na ocenę 2 ( ndst ) student nie jest gotowy do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu administracji
Na ocenę 3 ( dst) student jest gotowy do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu administracji, ale jego postawa jest bierna i nie przejawia symptomów przywódczych
na ocenę 4 ( db) student chętnie i otwarcie współpracuje w grupie a także wykonuje zadania z zakresu administracji. Przejawia rolę aktywną w grupie, sam stara się inicjować pracę grupy
Na ocenę 5 ( bdb) student bardzo aktywnie pracuje w grupie, przyjmuje rolę przywódczą, angażując w pracę pozostałych studentów. Sam stara się inicjować zadania, tworzy role w grupie i monitoruje jej pracę
EK5 student ma kompetencje w zakresie ustalania celów służących realizacji określonych zadań
Na ocenę 2 ( ndst) Student nie ma kompetencji w zakresie ustalania celów służących realizacji określonych zadań
na ocenę 3 ( dst) student ma bardzo ograniczone kompetencje w zakresie ustalania celów służących realizacji zarządzania dokumentacją elektroniczną
na ocenę 4 ( db) student ma podstawowe kompetencje w zakresie ustalania celów służących realizacji określonych zadań
na ocenę 5 ( bdb) student ma szerokie kompetencje w zakresie ustalania celów służących zarządzaniu dokumentacją elektroniczną
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Dokumentacja elektroniczna w podmiotach publicznych, red. G. Szpor,
wyd. Wolters Kluwer, 2013r.
K. Czaplicki, Dokumenty tożsamości- Jawność i Bezpieczeństwo, wyd. C.H. Beck, Warszawa 2016r.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: