Prawo administracyjne - materialne WP-AD-PRAM-ćw
Celem przedmiotu ćwiczeń jest weryfikowanie na bierząco wiedzy uzyskanej w ramach wykładu i samodzielnej lektury literatury obowiązkowej. W tym zakresie będą odpytywani.
Podstawowym celem ćwiczeń jest uzyskanie umiejętności i kompetencji. Z tego względu studenci ramach ćwiczeń studenci będą przede wszystkim pracować z aktami prawnymi. W ramach prac domowych będą korzystać z systemów informacji prawniczej Lex i Legalis.
W ramach ćwiczeń student będzie rozwiązywał proste kazusy, będzie charakteryzował prawne formy działania, będzie łączył wiedzę ogólna z zakresu prawa administracyjnego z opisem zagadnień szczegółowych zgodnie z ich wykazem ustalonym w opisie przedmiotu, będzie uczył się pisać proste opinie prawne, będzie uczył się argumentować, będzie uczył się pracować w grupie oraz będzie weryfikował wiedzę uzyskaną z różnych źródeł. Wskazane umiejętności i kompetencje będą ćwiczone w obrębie omawianych na wykładzie aktów prawnych.
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Udział w ćwiczeniach: 30h
Przygotowanie do ćwiczeń: 10h
Przygotowywanie projektów grupowych, opinii prawnych, rozwiązywanie kazusów: 20h
Konsultacje: 5h
SUMA GODZIN: 75 = około 3 ECTS
Efekt kształcenia AD2_U02: student potrafi zastosować́ wiedzę teoretyczną z prawa administracyjnego w rozwiązywaniu kazusów z zakresu prawa administracyjnego materialnego w obrębie ustalonym w opisie wykładu; potrafi posługiwać się terminologią z zakresu prawa administracyjnego materialnego;
Efekt kształcenia AD2_U04: student potrafi wykorzystać́ metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk prawnych w zakresie prawa administracyjnego materialnego w obrębie ustalonym w opisie wykładu;
Efekt kształcenia AD2_U05: student potrafi biegle zastosować przepisy prawne prawa administracyjnego materialnego w obrębie ustalonym w opisie wykładu;
Efekt kształcenia AD2_U09: student potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować ustnie w języku polskim wiedzę z zakresu prawa administracyjnego materialnego. Efekt kształcenia AD2_U09: student potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować ustnie w języku polskim wiedzę z zakresu prawa administracyjnego materialnego. Efekt kształcenia AD2_K01: student jest gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się;
Efekt kształcenia AD2_K02: student jest gotów do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa administracyjnego materialnego;
Efekt kształcenia AD2_K02: student jest gotów do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa administracyjnego materialnego;
Efekt kształcenia AD2_K02: student jest gotów do ustalania celów służących realizacji określonych zadań;
Kryteria oceniania
Ocena z ćwiczeń składa się z dwóch elementów w częściach równych. Pierwszym z elementów oceny jest suma ocen uzyskiwanych w ramach odpowiedzi ustnych. Drugim elementem jest ocena z aktywności. Student uzyskuje ją poprzez połączenie ocen cząstkowych za wykonywane zadania samodzielnie i w grupie oraz zadania domowe.
Efekt kształcenia AD2_U02: student potrafi zastosować́ wiedzę teoretyczną z prawa administracyjnego w rozwiązywaniu kazusów z zakresu prawa administracyjnego materialnego w obrębie ustalonym w opisie wykładu; potrafi posługiwać się terminologią z zakresu prawa administracyjnego materialnego;
Na ocenę 2: student nie potrafi zastosować́ wiedzy teoretycznej z prawa administracyjnego w rozwiązywaniu kazusów z zakresu prawa administracyjnego materialnego w obrębie ustalonym w opisie wykładu; nie potrafi posługiwać się terminologią z zakresu prawa administracyjnego materialnego;
Na ocenę 3, 3,5: student potrafi zastosować́ wiedzą teoretyczną z prawa administracyjnego w rozwiązywaniu kazusów z zakresu prawa administracyjnego materialnego w obrębie ustalonym w opisie wykładu na poziomie podstawowym; potrafi posługiwać się terminologią z zakresu prawa administracyjnego materialnego na poziomie podstawowym;
Na ocenę 4, 4,5: student potrafi zastosować́ wiedzą teoretyczną z prawa administracyjnego w rozwiązywaniu kazusów z zakresu prawa administracyjnego materialnego w obrębie ustalonym w opisie wykładu na poziomie podstawowym na poziomie dobrym; potrafi posługiwać się terminologią z zakresu prawa administracyjnego materialnego na poziomie dobrym;
Na ocenę 5: student potrafi zastosować́ wiedzą teoretyczną z prawa administracyjnego w rozwiązywaniu kazusów z zakresu prawa administracyjnego materialnego w obrębie ustalonym w opisie wykładu na poziomie podstawowym na poziomie bardzo dobrym; potrafi posługiwać się terminologią z zakresu prawa administracyjnego materialnego na poziomie bardzo dobrym.Efekt kształcenia AD2_U04: student potrafi wykorzystać́ metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk prawnych w zakresie prawa administracyjnego materialnego w obrębie ustalonym w opisie wykładu;
Na ocenę 2: student nie potrafi wykorzystać́ metod i narzędzi właściwych dla nauk prawnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk prawnych w zakresie prawa administracyjnego materialnego w obrębie ustalonym w opisie wykładu;
Na ocenę 3, 3,5: student potrafi wykorzystać́ metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk prawnych w zakresie prawa administracyjnego materialnego w obrębie ustalonym w opisie wykładu na poziomie podstawowym;
Na ocenę 4, 4,5: student potrafi wykorzystać́ metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk prawnych w zakresie prawa administracyjnego materialnego w obrębie ustalonym w opisie wykładu na poziomie dobrym;
Na ocenę 5: student potrafi wykorzystać́ metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk prawnych w zakresie prawa administracyjnego materialnego w obrębie ustalonym w opisie wykładu na poziomie bardzo dobrym.
Efekt kształcenia AD2_U05: student potrafi biegle zastosować przepisy prawne prawa administracyjnego materialnego w obrębie ustalonym w opisie wykładu;
Na ocenę 2: student nie potrafi biegle zastosować przepisy prawne prawa administracyjnego materialnego w obrębie ustalonym w opisie wykładu;
Na ocenę 3, 3,5: student potrafi student potrafi biegle zastosować przepisy prawne prawa administracyjnego materialnego w obrębie ustalonym w opisie wykładu na poziomie podstawowym;
Na ocenę 4, 4,5: student potrafi student potrafi biegle zastosować przepisy prawne prawa administracyjnego materialnego w obrębie ustalonym w opisie wykładu na poziomie dobrym;
Na ocenę 5: student potrafi student potrafi biegle zastosować przepisy prawne prawa administracyjnego materialnego w obrębie ustalonym w opisie wykładu na poziomie bardzo dobrym.
Efekt kształcenia AD2_U09: student potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować ustnie w języku polskim wiedzę z zakresu prawa administracyjnego materialnego.
Na ocenę 2: student nie potrafi zbierać danych dotyczących analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; nie umie prezentować ustnie w języku polskim wiedzy z zakresu prawa administracyjnego materialnego.
Na ocenę 3, 3,5: student potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; student umie prezentować ustnie w języku polskim wiedzę z zakresu prawa administracyjnego materialnego na poziomie podstawowym;
Na ocenę 4, 4,5: student potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; student umie prezentować ustnie w języku polskim wiedzę z zakresu prawa administracyjnego materialnego na poziomie dobrym;
Na ocenę 5: student potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; student umie prezentować ustnie w języku polskim wiedzę z zakresu prawa administracyjnego materialnego na poziomie bardzo dobrym.
Efekt kształcenia AD2_K01: student jest gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się
Na ocenę 2: student nie jest gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się
Na ocenę 3, 3,5: student jest gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się na poziomie podstawowym;
Na ocenę 4, 4,5: student jest gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się na poziomie dobrym;
Na ocenę 5: student jest gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się na poziomie bardzo dobrym.Efekt kształcenia AD2_K02: student jest gotów do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa administracyjnego materialnego;
Na ocenę 2: student nie jest gotów do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa administracyjnego materialnego;
Na ocenę 3, 3,5: student jest gotów do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa administracyjnego materialnego na poziomie podstawowym;
Na ocenę 4, 4,5: student jest gotów do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa administracyjnego materialnego na poziomie dobrym;
Na ocenę 5: student jest gotów do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa administracyjnego materialnego na poziomie bardzo dobrym.
Efekt kształcenia AD2_K02: student jest gotów do ustalania celów służących realizacji określonych zadań;
Na ocenę 2: student nie jest gotów do ustalania celów służących realizacji określonych zadań;
Na ocenę 3, 3,5: student jest gotów do ustalania celów służących realizacji określonych zadań na poziomie podstawowym;
Na ocenę 4, 4,5: student jest gotów do ustalania celów służących realizacji określonych zadań na poziomie dobrym;
Na ocenę 5: student jest gotów do ustalania celów służących realizacji określonych zadań na poziomie poziomie bardzo dobrym.
Literatura
Literatura:
1. Przegląd materialnego prawa administracyjnego Instytucje materialnego prawa administracyjnego. Przegląd regulacji, tom 1 red. Irena Lipowicz Warszawa 2017, 2. Przegląd materialnego prawa administracyjnego Instytucje materialnego prawa administracyjnego. Przegląd regulacji, tom 2, red. Irena Lipowicz Warszawa 2020
Literatura dodatkowa
1. Materialne prawo administracyjne, pojęcia instytucje, zasady, wydanie II, pr. zbiorowa pod red. M. Stahl,Warszawa 2005,2. Z. Leoński, Materialne prawo administracyjne, Warszawa 2009, 3. E. Ura, Prawo administracyjne, Warszawa 2010 (wyłącznie zagadnienia materialnoprawne).
Student powinien korzystać rownież z aktów prawnych i informacji zawartych w systemach informacji prawniczej LEX i Legalis.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: