Elektroniczna administracja publiczna WP-AD-EAP-ćw
Treści programowe
1. Elektroniczne usługi publiczne
2. Platforma Elektronicznych Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
3. Elektroniczne usługi publiczne związane o obsługą obywateli
4. Udostępnianie zasobów informacyjnych administracji publicznej- DANE.GOV.PL, Geoportale (na przykładzie geoportal.gov.pl), zasoby informacyjne statystyki publicznej (stat.gov.pl, geo.stat.gov.pl) danepubliczne.gov.pl, polon.nauka.gov.pl
5. Elektroniczne usługi publiczne związane z prowadzeniem działalności gospodarczej
6. Elektroniczne usługi publiczne związane z podatkami
7. Elektroniczne usługi publiczne związane z obsługą celną
8. Elektroniczne usługi publiczne wymiaru sprawiedliwości
9. Elektroniczne usługi publiczne związane z zabezpieczeniem społecznym
10. Elektroniczne usługi publiczne rynku pracy
11. Elektroniczne usługi publiczne związane z obsługą pojazdów
12. Elektroniczne usługi publiczne ochrony zdrowia
13. Elektroniczne zamówienia publiczne
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Umiejętności
Absolwent potrafi:
AD2_U02: zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu prawa/administracji/ ekonomii i krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania przebiegu zjawisk społecznych (P7U_U P7S_UW P7S_UU);
AD2_U04: wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk kulturowych/politycznych/prawnych/społecznych/ gospodarczych; potrafi tworzyć modele złożonych procesów życia społecznego (P7U_U P7S_UW);
Kompetencje społeczne
Absolwent jest gotów do:
AD2_K01: systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa/administracji/ekonomii; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się (P7S_KK P7S_KO P7S_KR);
AD2_K02: pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa/administracji (P7U_K P7S_KO P7S_KR)
AD2_K03: ustalania celów służących realizacji określonych zadań (P7U_K P7S_KK).
Opis ECTS:
udział w ćwiczeniach: 30 h
przygotowanie do ćwiczeń: 30 h
lektura polecanych publikacji: 30 h
przygotowanie do zaliczenia: 30 h
Liczba ECTS = 4
Kryteria oceniania
AD2_U02: Absolwent potrafi zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu prawa administracyjnego i krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania przebiegu zjawisk społecznych (P7U_U P7S_UW P7S_UU);
Na ocenę 2 student nie potrafi zastosować wiedzy teoretycznej z zakresu prawa administracyjnego i krytycznie dobierać metod badawczych i danych do analizowania przebiegu zjawisk społecznych
Na ocenę 3, 3,5 student potrafi jedynie w zakresie podstawowym zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu prawa administracyjnego i krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania przebiegu zjawisk społecznych
Na ocenę 4, 4,5 student dobrze potrafi zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu prawa administracyjnego i krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania przebiegu zjawisk społecznych
Na ocenę 5 student bardzo dobrze potrafi zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu prawa administracyjnego i krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania przebiegu zjawisk społecznych
AD2_U04: Absolwent potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk prawnych lub społecznych lub gospodarczych; (P7U_U P7S_UW);
Na ocenę 2 student nie potrafi wykorzystać metod i narzędzi właściwych dla nauk prawnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk prawnych lub społecznych lub gospodarczych
Na ocenę 3, 3,5 student potrafi jedynie w zakresie podstawowym wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk prawnych lub społecznych lub gospodarczych
Na ocenę 4, 4,5 student dobrze potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk prawnych lub społecznych lub gospodarczych
Na ocenę 5 student bardzo dobrze potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk prawnych lub społecznych lub gospodarczych
AD2_K01: Absolwent jest gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się (P7S_KK P7S_KO P7S_KR);
Na ocenę 2 student nie jest gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego; nie kontynuuje poszerzania posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz nie dostrzega potrzeby ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego nie inspiruje samodzielnie procesów uczenia się
Na ocenę 3, 3,5 student jedynie w zakresie podstawowym jest gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się
Na ocenę 4, 4,5 student jest dobrze przygotowany (gotów w stopniu dobrym) do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się
Na ocenę 5 student jest bardzo dobrze przygotowany (gotów w stopniu bardzo dobrym) do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się
AD2_K02: Absolwent jest gotów do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa administracyjnego (P7U_K P7S_KO P7S_KR)
Na ocenę 2 student nie jest gotów do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa administracyjnego
Na ocenę 3, 3,5 student jest gotów jedynie w zakresie podstawowym do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa administracyjnego
Na ocenę 4, 4,5 student jest dobrze przygotowany (gotów w stopniu dobrym) do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa administracyjnego
Na ocenę 5 student jest bardzo dobrze przygotowany (gotów w stopniu bardzo dobrym) do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa administracyjnego
AD2_K03 Absolwent jest gotów do ustalania celów służących realizacji określonych zadań (P7U_K P7S_KK).
Na ocenę 2 student nie jest gotów do ustalania celów służących realizacji określonych zadań
Na ocenę 3, 3,5 student jest gotów jedynie w zakresie podstawowym do ustalania celów służących realizacji określonych zadań
Na ocenę 4, 4,5 student jest dobrze przygotowany (gotów w stopniu dobrym) do ustalania celów służących realizacji określonych zadań
Na ocenę 5 student jest bardzo dobrze przygotowany (gotów w stopniu bardzo dobrym) do ustalania celów służących realizacji określonych zadań
Kryteria oceniania:
Test wielokrotnego wyboru - 30 pkt.
1/3 pytań z zakresu prawniczych systemów wyszukiwawczych
2/3 pytań z zakresu portali administracji publicznej
Samodzielna prezentacja wybranych portali administracji publicznej przez studenta - 20 pkt
Razem 50 pkt.
50-60% - ocena dostateczna
60-70% - ocena dostateczna plus
70-80% - ocena dobra
80-90% - ocena dobra plus
90-100% - ocena bardzo dobra
Praktyki zawodowe
Nie są wymagane.
Literatura
C. Martysz Czesław, G. Szpor, K. Wojsyk, Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadnia publiczne. Komentarz, wyd. II, LEX 2015
A. Gryszczyńska, Nowa Księga Wieczysta Informatyzacja rejestru publicznego, Warszawa 2011, s. 19-112,
Rejestry publiczne. Jawność i interoperacyjność, red. A.Gryszczyńska, Warszawa 2016, (rozdział 1, 3, 9, w pozostałym zakresie – fakultatywnie)
T. Stawecki, Rejestry publiczne. Funkcje instytucji, Warszawa 2005, rozdział 1 (lektura fakultatywna)
Internet. Strategie bezpieczeństwa, red. G. Szpor, A. Gryszczyńska; C.H. Beck; 2017
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: