Elektroniczna administracja publiczna WP-AD-2-EAP
1. Ewolucja pojmowania informacji. Społeczeństwo informacyjne. Definicje informatyki i technologii informacyjnych
2. Pojęcie administracji publicznej, zadań publicznych, elektronicznych usług publicznych
3. Etapy jurydyzacji zagadnień informacyjnych. Informatyka w systemie prawa. Zadania publiczne w zakresie informatyzacji
4. Strategie rozwoju społeczeństwa informacyjnego
5. Elektroniczne usługi publiczne
6. Podstawy prawne udostępniania informacji publicznej. Pojęcie informacji publicznej i informacji publicznej przetworzonej. Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy. Udostępnianie informacji na wniosek.
7. Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.
8. Bezwnioskowe udostępnianie informacji publicznej - Biuletyn Informacji Publicznej, Centralne repozytorium informacji publicznej
9. Rejestry publiczne – definicje, podstawy prawne, funkcje rejestrów
10. Rejestry publiczne wchodzące w skład Systemu Rejestrów Państwowych
11. Rejestry publiczne dotyczące nieruchomości. Rejestry publiczne dotyczące podmiotów prowadzących działalność gospodarczą.
12. Interoperacyjność
13. Identyfikacja elektroniczna i usługi zaufania
14. Dokumenty i dokumenty elektroniczne
15. Cyberbezpieczeństwo elektronicznych usług publicznych
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
AD2_W02. Student zna i rozumie: terminologię z zakresu prawa informatycznego, elektronicznej administracji oraz elektronicznych usług publicznych; wymienia podstawy prawne i procedury związane z elektronicznymi usługami publicznymi; posiada pogłębioną wiedzę z zakresu z jurydyzacji zagadnień informacyjnych, informatyki w systemie prawa oraz zadań publicznych w zakresie informatyzacji (odniesienie do efektów uczenia się na poziomie 7 PRK - P7U_W P7S_WG P7S_WK).
AD2_W04.Student zna i rozumie: status jednostki i jego aktywności w sferze prawa i administracji (odniesienie do efektów uczenia się na poziomie 7 PRK - P7U_W P7S_WG P7S_WK).
Opis ECTS:
udział w wykładzie: 30 h
przygotowanie do wykładu: 30 h
lektura polecanych publikacji: 30 h
przygotowanie do egzaminu: 30 h
Liczba ECTS = 4
Kryteria oceniania
AD2_W02. Student zna i rozumie: terminologię z zakresu prawa informatycznego, elektronicznej administracji oraz elektronicznych usług publicznych; wymienia podstawy prawne i procedury związane z elektronicznymi usługami publicznymi; posiada pogłębioną wiedzę z zakresu z jurydyzacji zagadnień informacyjnych, informatyki w systemie prawa oraz zadań publicznych w zakresie informatyzacji – weryfikacja w formie testu jednokrotnego wyboru.
AD2_W04. Student zna i rozumie: status jednostki i jego aktywności w sferze prawa i administracji – weryfikacja w formie - weryfikacja w formie testu jednokrotnego wyboru.
Na ocenę 2: student nie zna terminologii z zakresu prawa informatycznego, elektronicznej administracji oraz elektronicznych usług publicznych; nie wymienia podstaw prawnych i procedur związanych z elektronicznymi usługami publicznymi; nie posiada wiedzy z zakresu z jurydyzacji zagadnień informacyjnych, informatyki w systemie prawa oraz zadań publicznych w zakresie informatyzacji
Student nie zna i nie rozumie statusu jednostki i jego aktywności w sferze prawa i administracji.
Na ocenę 3, 3,5: student zna jedynie w podstawowym zakresie terminologię z zakresu prawa informatycznego, elektronicznej administracji oraz elektronicznych usług publicznych; wymienia nieliczne podstawy prawne i procedury związane z elektronicznymi usługami publicznymi; nie posiada pogłębionej wiedzy z zakresu z jurydyzacji zagadnień informacyjnych, informatyki w systemie prawa oraz zadań publicznych w zakresie informatyzacji.
Student zna i rozumie jedynie w podstawowym zakresie status jednostki i jego aktywności w sferze prawa i administracji.
Na ocenę 4, 4,5: student posiada dobrą wiedzę z zakresu prawa informatycznego, elektronicznej administracji oraz elektronicznych usług publicznych; wymienia podstawy prawne i procedury związane z elektronicznymi usługami publicznymi; posiada wiedzę z zakresu z jurydyzacji zagadnień informacyjnych, informatyki w systemie prawa oraz zadań publicznych w zakresie informatyzacji
Student dobrze zna i rozumie statusu jednostki i jego aktywności w sferze prawa i administracji.
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu prawa informatycznego, elektronicznej administracji oraz elektronicznych usług publicznych; wymienia podstawy prawne i procedury związane z elektronicznymi usługami publicznymi; posiada wiedzę z zakresu z jurydyzacji zagadnień informacyjnych, informatyki w systemie prawa oraz zadań publicznych w zakresie informatyzacji
Student bardzo dobrze zna i rozumie statusu jednostki i jego aktywności w sferze prawa i administracji.
Literatura
Literatura:
C. Martysz Czesław, G. Szpor, K. Wojsyk, Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadnia publiczne. Komentarz, wyd. II, LEX 2015
A. Gryszczyńska, Nowa Księga Wieczysta Informatyzacja rejestru publicznego, Warszawa 2011, s. 19-112,
Rejestry publiczne. Jawność i interoperacyjność, red. A.Gryszczyńska, Warszawa 2016, (rozdział 1, 3, 9, w pozostałym zakresie – fakultatywnie)
T. Stawecki, Rejestry publiczne. Funkcje instytucji, Warszawa 2005, rozdział 1 (lektura fakultatywna)
Internet. Strategie bezpieczeństwa, red. G. Szpor, A. Gryszczyńska; C.H. Beck; 2017
W cyklu 2022/23_Z:
Literatura: |
W cyklu 2023/24_Z:
Literatura: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: