Metodyka kształcenia zintegrowanego dzieci z dysfunkcją wzroku II WNP-PSZ-MKZWZ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
W wyniku przeprowadzonych zajęć student:
W_01 Prezentuje definicje medyczne, pedagogiczne i funkcjonalne niewidzenia i słabowzroczności oraz omawia konsekwencje dysfunkcji wzroku oraz ich wpływ na funkcjonowanie ucznia w klasach I-III w oparciu o założenia zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i specyfikę placówek edukacyjnych (specjalnych, integracyjnych, ogólnodostępnych).
W_02 Omawia cele rewalidacyjne w nauczaniu zintegrowanym uczniów z dysfunkcją wzroku wynikające z następstw funkcjonalnych niepełnosprawności wzrokowej oraz zasady pracy wychowawczo-dydaktycznej w klasie szkoły ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej.
W_03 Charakteryzuje najczęstsze problemy uczniów słabowidzących podczas nauki czytania oraz omawia zasady adaptacji materiału czytelniczego do ich potrzeb.
W_04 Charakteryzuje najczęstsze problemy uczniów niewidomych podczas nauki pisania oraz omawia metodyczny tok wprowadzenia nowej litery.
W_05 Omawia warunki efektywnej edukacji tyflograficznej uczniów niewidomych oraz zasady tworzenia dydaktycznych materiałów tyflograficznych.
W_06 Określa i charakteryzuje uwarunkowania integracji społecznej uczniów niewidomych oraz strategie wspomagające integrację społeczną.
UMIEJĘTNOŚCI
W wyniku przeprowadzonych zajęć student:
U_01 Potrafi dokonać oceny materiału czytelniczego oraz jego adaptacji do potrzeb uczniów niewidomych w klasach I-III.
U_02 Potrafi dokonać oceny i modyfikacji przestrzeni klasy szkolnej do potrzeb uczniów niewidomych w klasach I-III.
U_03 Potrafi wykorzystać podstawową wiedzę z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej oraz z zakresu funkcjonowania i potrzeb uczniów niewidomych, w celu projektowania zajęć zintegrowanych; opracować i stosować odpowiednie metody i formy pracy dydaktyczno- wychowawczej w kl. I-III.
U_04 Potrafi samodzielnie przygotować środki dydaktyczne dostosowane do potrzeb uczniów niewidomych
U_05 Potrafi zaplanować działania w ramach edukacji wczesnoszkolnej wspomagające integrację społeczną uczniów niewidomych
KOMPETENCJE
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada następujące kompetencje:
K_01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej i rewalidacyjnej z uczniem niewidomym oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego.
K_02 Rozumie potrzeby osób niewidomych, wykazuje wrażliwość na ich problemy fizyczne, psychologiczne i społeczne.
K_03 Jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce indywidualizacji w pracy dydaktyczno-wychowawczej i rewalidacyjnej, wynikającej ze specjalnych potrzeb edukacyjnych ucznia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: