Podstawy prawne organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole i poradni WNP-PS-PPRA
Prawne aspekty postępowania wspierającego wobec ucznia z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się na terenie przedszkola, szkoły i poradni psychologiczno-pedagogicznej
Prawne aspekty diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się obejmujących trudności w czytaniu, pisaniu i liczeniu.
Prawne aspekty organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Analiza opinii i innych dokumentów ucznia z uwzględnieniem mocnych stron i trudności rozwojowych.
Zasady konstruowania planu działań wspierających dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania, pisania, matematyki. Ocena efektywności udzielanego wsparcia i pomocy.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zna i rozumie prawne aspekty funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, postępowania wspierającego wobec tego ucznia w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej, a także prawne aspekty diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się oraz organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w tym zakresie
Zna i rozumie pedagogiczne postępowanie diagnostyczne wobec dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, a także zasady prowadzenia dokumentacji diagnostycznej dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Zna i rozumie zasady udzielania wsparcia uczniom, rodzicom, opiekunom i nauczycielom pracującym z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz trudnościami rozwojowymi
NAKŁAD PRACY STUDENTA
Godziny kontaktowe wykład 15 h
Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 h
Przygotowanie zaliczenia 30h
Sumaryczna liczba punktów ECTS 2
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne (pytania zamknięte i otwarte)
punktacja:
16-15 p. - ocena: bardzo dobry (5)
14 p. - ocena: dobry plus (4.5)
13-12 p. - ocena: dobry (4)
11 p. - ocena: dostateczny plus (3,5)
10-9- p. - ocena: dostateczny (3)
Literatura
Aktualne Rozporządzenia MEN:
w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki
w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych
w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci
w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: