Kształcenie w grupach heterogenicznych WNP-PS-KSZH
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student/studentka zna i rozumie w stopniu pogłębionym
PSPE_W08
współczesne podejścia do problemów uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (podmiotowość, autonomia, samostanowienie, jakość życia) i wynikające z nich nowe formy edukacji (integracyjna, włączająca)
PSPE_W09
strukturę i funkcję systemu edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, podstawy prawne i organizacyjne oświaty oraz funkcjonowanie instytucji o charakterze edukacyjnym, wychowawczym, opiekuńczym i terapeutycznym
Student/studentka jest gotów/gotowa do:
PSPE_K03
świadomego podejmowania działań na rzecz stałego samodoskonalenia się
Wiedza
Student/ka
W01 Definiuje i charakteryzuje kategorię zróżnicowania/heterogeniczności w edukacji, grupę/klasę zróżnicowaną, czynniki różnicujące.
W02 Definiuje i omawia założenia edukacji wysokiej jakości dla wszystkich uczących się.
W03. Definiuje i omawia kategorię specjalnych, indywidualnych, zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych oraz aspekty prawne związane z ich zaspokajaniem.
W04 Charakteryzuje indywidualne potrzeby edukacyjne dzieci/uczniów niewidomych i słabowidzących, niesłyszących i słabosłyszących, z niepełnosprawnością intelektualną, ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi, z niepełnosprawnościami ruchowymi, z neuroróżnorodnością (autystyczne spektrum zaburzeń, nadpobudliwość psychoruchowa z deficytem uwagi, specyficzne trudności w uczeniu się), z zaburzeniami zachowania i emocji, z niedostosowaniem społecznym, doświadczających trudności adaptacyjnych wynikających z różnic kulturowych i zmiany środowiska edukacyjnego.
W05 Zna zasady adaptacji podręczników i materiałów dydaktycznych do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
W06 Omawia ustawy o dostępności w kontekście pracy w grupach zróżnicowanych.
W07 Charakteryzuje założenia UDL oraz indywidualizacji metod nauczania w grupach zróżnicowanych, modele lekcji i współnauczania.
W08 Omawia założenia oceniania kształtującego w pracy z grupami zróżnicowanymi.
W09 Opisuje strategie rozwijania umiejętności i kompetencji społecznych uczniów w grupach zróżnicowanych.
W10 Omawia założenia projektowania, adaptowania i racjonalnego usprawniania przestrzeni edukacyjnej sprzyjającej rozwojowi dzieci/uczniów.
Kompetencje społeczne
Student/studentka
K01 Wykazuje gotowość do samokształcenia, samodoskonalenia i budowania własnego warsztatu pracy jako pedagog specjalny
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: