Historia myśli pedagogicznej WNP-PS-Hmp-CW
Przez lekturę i refleksję nad klasycznymi tekstami pedagogicznymi studiujący mają nie tylko poznać główne linie rozwoju pedagogiki jako nauki o wychowaniu, lecz również zdobyć umiejętność odczytywania i interpretowania zawartych w nich problemów pedagogicznych przez pryzmat ich historycznych uwarunkowań. Ćwiczenia mają na celu pogłębienie i rozszerzenie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas wykładu oraz nabycie umiejętności prowadzenia krytycznej refleksji przez odniesienie do logiki myślenia i działania pedagogicznego, która stopniowo ukazuje się w dziejach myśli pedagogicznej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi:
- prawidłowo rozpoznawać zjawiska społeczne oraz interpretować je z punktu widzenia różnych obszarów pedagogiki specjalnej i innych nauk społecznych, humanistycznych i nauk o zdrowiu,
- prowadzić debatę, merytorycznie argumentować poglądy własne z wykorzystaniem poglądów, opinii i stanowisk różnych autorów z zakresu pedagogiki specjalnej oraz pokrewnych dyscyplin naukowych w celu dokonania gruntowanej analizy działań na rzecz edukacji, rehabilitacji, terapii i resocjalizacji.
Student jest gotów do:
- krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści,
- uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych,
- zasięgania opinii ekspertów w przypadkach trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu,
- dostrzegania znaczenia i roli wartości ogólnoludzkich, uniwersalnych i chrześcijańskich w budowaniu relacji edukacyjnych, rehabilitacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych, kreowaniu środowiska wychowawczego i wspieraniu integralnego rozwoju człowieka.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania
5.0
- 90%-100% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
4.5.
- 80%-89% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
4.0
- 70%-79% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
3.5.
- 60%-69% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
3.0
- 50%-59% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
2.0 (niezdane)
- mniej niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
Uwagi
|
W cyklu 2025/26_Z:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: