Etyka w zawodzie pedagoga WNP-PS-EZPC
Treści merytoryczne: zagadnienia metaetyczne; etyka – definicja, dyscypliny pokrewne; moralność i etyka; rozumienie osoby; doświadczenie moralności; doświadczenie osoby; rozumienie prawdy, wolności; sumienie; szczęście i szczęśliwość; cnoty kardynalne.
Metody oceny: elementy oceny
- aktywność podczas zajęć (zdolność do merytorycznej dyskusji, precyzyjnego formułowania problemów);
- przygotowanie ustnej lub pisemnej prezentacji wskazanych na zajęciach tematów;
- umiejętność krytycznej lektury tekstu etycznego;
- pisemny sprawdzian wiedzy i rozumienia zagadnień etycznych.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
1. potrafi określić specyfikę problematyki moralnej (w odróżnieniu od psychologicznej, społecznej, prawnej);
2. zna filozoficzne (antropologiczne) podstawy etyki;
3. potrafi analizować problemy moralne występujące w kulturze i życiu społecznym;
4. ma zdolność krytycznej oceny i dyskutowania kontrowersyjnych problemów moralnych.
5. potrafi stosować zdobytą wiedzę do rozwiązywania problemów praktycznych "(życiowych").
liczba ECTS - 2 (1 ECTS = 25/30 godz.)
ćwiczenia - 15 godz.
przygotowanie do zajęć, lektury - 20 godz.
przygotowanie do kolokwium - 15 godz.
suma godzin - 50
Kryteria oceniania
Kryteria ogólne:
- aktywność na zajęciach;
- umiejętność formułowania problemów oraz dyskusji;
- zdolność krytycznej lektury tekstów etycznych;
Oceny
niedostateczna (2) - (student) nie zna terminologii etycznej; nie rozumie specyficznego charakteru etyki; nie potrafi analizować problemów moralnych ani dyskutować ich;
dostateczna (3) - zna częściowo terminologię etyczną; rozumie specyfikę etyki, ale w niedostatecznym stopniu; jest zdolny do analizy i dyskusji niektórych problemów moralnych;
dobra (4) - zna terminologię etyczną, rozumie specyfikę etyki, potrafi analizować i dyskutować problemy moralne;
bardzo dobra (5) - potrafi właściwie określić specyfikę problemów moralnych; zna bardzo dobrze filozoficzne i antropologiczne podstawy etyki; potrafi analizować problemy moralne w rożnych dziedzinach życia; posiada umiejętność krytycznego myślenia i analizowania kontrowersyjnych problemów moralnych.
Ocena końcowa
- aktywność studenta
- kolokwium
Literatura
Taka jak w przypadku wykładu a szczególnie
J. Woroniecki, Katolicka etyka wychowawcza (cnoty i wady)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: