Terapia trudności w uczeniu się WNP-PPWZ-TTK
Zaproponowana realizacja jest autorska propozycja oparta o najnowsza literatura, z wykorzystaniem literatury stanowiącej " klasykę" problematyki.
Treści zawarte w pracy M. Żylińskie, nowatorskie i ważne mogą okazać się przydatne w zapobieganiu powstawaniu trudności w uczeniu się.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zrealizowaniu kursu student:
EK1. posiada ogólną wiedzę dotyczącą diagnozy pedagogicznej, zna terminologię dotyczącą omawianych obszarów diagnozy pedagogicznej oraz potrafi omówić wybrane narzędzia diagnostyczne
EK2. rozumie uwarunkowania trudności i zaburzeń w funkcjonowaniu dziecka i jego środowiska oraz potrafi zastosować podstawowe pojęcia z zakresu diagnozy pedagogicznej
EK3. posiada umiejętność rozpoznawania symptomów zaburzeń i nieprawidłowości w funkcjonowaniu dziecka i jego środowiska
EK4. potrafi dokonywać analizy i syntezy przyczyn i skutków powstałych zaburzeń i nieprawidłowości w funkcjonowaniu jednostki jak też jej środowiska
EK5. ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności diagnostycznych oraz odpowiedzialności i konsekwencji wiążących się z niewłaściwym zdiagnozowaniem
Kryteria oceniania
ndst (2) pasywność lub niezadowalająca aktywność na zajęciach, przekroczenie ustalonego limitu nieobecności;
dst (3)
- zna rodzaje trudności w uczeniu się i sposoby/metody zapobiegania im lub minimalizowania ich;
db(4)
- jak na ocenę dostateczną oraz:
- powołuje się na konkretne treści z podanej literatury,
-odwołuje się do własnych spostrzeżeń i doświadczeń;
bdb (5)
jak na ocenę dobrą oraz:
- współprowadzi konwersację wybranego (-ych) tematu (-ów),
- przedstawia koncepcje praktycznego zastosowania nowatorskich treści i rozwiązań w zapobieganiu i profilaktyce trudności w uczeniu się ,
- formułuje samodzielne, trafne sądy, oceny i wnioski
Literatura
G. Dryden, J. Vos, Rewolucja w uczeniu;
M. Żylińska, Neurodydaktyka. Nauka przyjazna mózgowi;
M. Bogdanowicz, Metoda dobrego startu; Ryzyko dysleksji, dysortografii, rysgrafii; Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo; Ortogrffiti i inne;
M. Szurawski, Pamięć na całe życie
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: