Pedagogika przedszkolna
WNP-PPWZ-PP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021/22_Z:
1. Status i przedmiot pedagogiki przedszkolnej - podstawowe informacje. 2. Historia myśli pedagogicznej, na podstawie której kształtowały się koncepcje wychowania przedszkolnego w Polsce i na świecie. 3. Wybrane koncepcje pedagogiki przedszkolnej 4. wychowanie przedszkolne: funkcje, cele, zadania 3. Adaptacja dziecka do przedszkola, istota i uwarunkowania. 4. Zabawa jako atrybut dzieciństwa. Różnica pomiędzy zabawą a grą i zadaniem. Rola dorosłego w zabawach dziecięcych. 5. Zasady organizacji przestrzeni edukacyjnej dla dzieci przedszkolnych. Specyficzne formy organizacyjne i metody dydaktyczne realizowane we wczesnej edukacji. 6. Warsztat pracy nauczyciela. Proces wychowawczo – dydaktyczny w przedszkolu, jego istota i specyfika. Wychowanie zdrowotne w przedszkolu. Rozwój fizyczny i motoryczny dzieci przedszkolnych w świetle badań. Kierowanie wychowawcze grupą w przedszkolu a rozwój społeczno – moralny i emocjonalny dzieci. 7. Wsparcie edukacyjne dziecka w przedszkolu a jego gotowość szkolna.
|
E-Learning
E-Learning (pełny kurs)
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
nie dotyczy
Poziom przedmiotu
podstawowy
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA:
PPW-W3,PPW_W4, PPW_U8,
PPW_U12, PPW_K2
Typ przedmiotu
obowiązkowy
Koordynatorzy przedmiotu
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
1ECTS odpowiada nakładowi 25—30h pracy studenta, zgodnie z programem studiów oraz pracą własną 15 godz wykładu-kontakt z prowadzącym 70 godz pracy własnej: 40 studiowanie literatury, 30 przygotowanie się do egzaminu
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: