Metodyka edukacji fizycznej w przedszkolu i klasach 1-3 WNP-PPWZ-MEFC
Wykaz tematów:
1. Edukacja fizyczna w podstawie programowej wychowania przedszkolnego;
2. Miejsce edukacji fizycznej w edukacji wczesnoszkolnej;
3. Cechy rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym;
4. Organizacja i realizacja aktywności fizycznej w przedszkolu;
5. Organizacja i realizacja edukacji fizycznej w klasach I-III;
6. Bezpieczeństwo oraz higiena na zajęciach wychowania fizycznego;
7. Środowiska przedszkola i szkoły wspierające realizację edukacji fizycznej;
8. Cele, właściwości współczesnej edukacji zdrowotnej dzieci;
9. Gry i zabawy ruchowe w edukacji fizycznej i zdrowotnej;
10. Aktywność sportowa i rekreacja dzieci w czasie wolnym;
11. Projektowanie scenariuszy zajęć z edukacji fizycznej;
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2025/26_Z: | W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
EW1 Studentka/Student zna specyfikę pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, w tym założenia i metodykę edukacji fizycznej z uwzględnieniem roli zabawy w pracy z dzieckiem;
EW2 Studentka/Student posiada wiedzę na temat cech rozwojowych dzieci (uczniów) w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, ich zróżnicowanych możliwości i potrzeb;
UMIEJĘTNOŚCI:
EU1 Studentka/Student potrafi projektować i organizować zespołowe działania edukacyjne z wykorzystaniem różnych rodzajów zabaw oraz motywować dzieci do aktywności;
EU2 Studentka/Student posiada umiejętność pracy w zespole, w tym współpracy ze specjalistami, korzystania z wiedzy ekspertów w procesie planowania działań edukacyjnych;
KOMPETENCJE:
EK1 Studentka/Student jest gotowa/gotowy do projektowania i podejmowania aktywności podnoszących jakość pracy przedszkola i szkoły.
Kryteria oceniania
Efekty w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami jak: wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny, ćwiczebna oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, indywidualna lektura tekstów, a weryfikowane kolokwium.
Efekty w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami jak: metoda sytuacyjna, giełda pomysłów, referat, pokaz a weryfikowane poprzez samodzielne skonstruowanie scenariusza zajęć.
Efekty w obszarze kompetencji społecznych - ocenianie ciągłe
Warunki zaliczenia przedmiotu:
1. obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność w trakcie trwania kursu).
2. aktywny udział w zajęciach (czytanie literatury, ustaw i rozporządzeń, udział w dyskusjach, ćwiczeniach) 20p.
3. przygotowywanie zadanych prac, opracowywanie zadanych zagadnień 10p.
5. Przygotowanie oraz przeprowadzenie scenariuszy zajęć z zakresu edukacji fizycznej w przedszkolu i w szkole 20 p.
Na ocenę końcową składają się:
Prace zaliczeniowe (prezentacje scenariusz, prowadzenie zajęć) - 50 pkt;.
50-47 – ocena 5,0
46-42 – ocena 4,5
41-37 – ocena 4,0
36-31 – ocena 3,5
30-27 - ocena 3,0
26 i poniżej – ocena 2,0
Powyżej 50% nieobecności student nie będzie dopuszczony do zaliczenia.
W przypadku osób, które otrzymały decyzję o przyznaniu IOS lub urlopu krótkoterminowego obowiązkowy jest kontakt z prowadzącym przedmiot najpóźniej w terminie 2 tygodni od uzyskania decyzji dziekana WNP celem ustalenia formy i terminu rozliczenia zakresu tematycznego przedmiotu oraz efektów uczenia się.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: