Komunikacja w zawodzie nauczyciela WNP-PPWZ-KZNCC
MS Teams
Kod zespołu: u2oka8n
(proszę dodać się samodzielnie)
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ac9lw7dRJ979imrqMtdZt-MSjH-CcIGpZaC8MMt5ocVQ1%40thread.tacv2/conversations?groupId=09cf2d0f-6c47-4fac-8841-dd498a1868f4&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
---
Kurs obejmuje ćwiczenia z zakresu doskonalenia kompetencji społecznych i interpersonalnych. Podczas zajęć prezentowane są podstawy merytoryczne tematu, a także prowadzona jest praca warsztatowa (w grupach oraz indywidualne). Podczas części praktycznej wykonywane są ćwiczenia, zadania i testy, zakresu kompetencji interpersonalnych, pozwalające na zdiagnozowanie oraz doskonalenie zdolności w zakresie przedmiotu kursu.
Uczestnicząc w zajęciach studenci kształtują swoją otwartość i wrażliwość na zachowania innych w grupie, czego przejawem jest aktywne słuchanie czy współpraca. Słuchacze poszerzają również zdolność samoobserwacji i konstruktywnej koncentracji na osobach z grupy.
Udział w ćwiczeniach – 30 godzin
Konsultacje z nauczycielem akademickim – 20 godzin
Przygotowanie projektu – 20 godzin
OGÓŁEM: 70 godzin (3 ECTS)
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student rozumie zasady współżycia społecznego oraz zna podstawy teoretyczne i metody właściwe dla kształtowania poprawnych relacji międzyludzkich.
Student potrafi dobierać metody i narzędzia do poprawnej komunikacji międzyludzkiej, w tym techniki informacyjno-komunikacyjne.
Student jest zdolny do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu komunikacji interpersonalnej oraz gotowy do zasięgnięcia pomocy w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu w tym zakresie.
Kryteria oceniania
Aktywny udział w zajęciach, przygotowanie wystąpienia publicznego, przygotowanie prezentacji na zadany temat dla całej grupy.
Literatura
Literatura podstawowa:
Stewart, J. (2002). Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi. Warszawa: PWN.
Fisher, R., Ury, W., Patton, B. (2000). Dochodząc do TAK. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Literatura dodatkowa:
McKay, M., Davis, M., Fanning, P. (2001). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Warszawa: GWP.
Chełpa, S. Witkowski, T. (1999). Psychologia Konfliktów. Warszawa: Oficyna Wydawnicza UNUS.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: