Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim WNP-PPWZ-KPKJA
Podstawowym celem zajęć jest dostarczenie studentom porównawczej wiedzy dotyczącej współczesnych priorytetów edukacyjnych Unii Europejskiej, paradygmatów edukacyjnych oraz problemów oświaty i szkolnictwa wyższego na świecie ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu europejskiego.
Omawiać będziemy następujące zagadnienia:
1. Współczesne problemy edukacji w krajach europejskich na wybranych przykładach
2. Omówienie polskiego lub innego wybranego przez studentów samodzielnie systemu edukacyjnego w porównaniu do priorytetów edukacyjnych Europy
3. Wielokulturowość i różnorodność religijna, językowa i społeczna jako wyzwanie edukacyjne
4. Alternatywne wizje edukacji w szkołach w Europie (pluralizm koncepcji kształcenia dzieci i młodzieży)
5. Fińska edukacja jako model nowoczesnej edukacji czyli czego możemy się nauczyć z fińskich doświadczeń
6. Europejskie uniwersytety jako ostoja wolności i demokracji. Kształcenie akademickie czy dla rynku pracy?
Podczas zajęć będziemy rozmawiać i wymieniać poglądy, a także wykonywać ćwiczenia wykorzystujące materiały dodatkowe (karty pracy, metafory, zabawy z argumentacją swojego stanowiska)
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne będą oceniane na podstawie aktywności studentów: dyskusji, wymiany poglądów.
Podczas zajęć student otrzymuje kartę pracy nad bieżącym zagadnieniem, na koniec zajęć oddaje wykonane ćwiczenia.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
R. Nowakowska-Siuta, Comparative Education. Methodology Context. Impuls, Kraków 2024.
Publication of Eurydice
https://eurydice.org.pl/czytelnia?filter_subjects=0&filter_themes=0&filter_languages=2233&filter_years=0&run_filters=FILTRUJ&clear_btn=&active_page=1
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: