Koncepcje dziecka i dzieciństwa WNP-PPWZ-KDK
Zainteresowaniem przedmiotu jest na poziomie pogłębionym dziecko jako podmiot działań pedagogicznych. Spojrzeniu analitycznemu poddane zostają główne koncepcje psychologiczne w poznawaniu dziecka na poziomie pogłębionym. Główne nurty w czasach minionych oraz rzeczywistości współczesnej odnoszące się do poznawania natury dziecka.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK1. Ma ogólną wiedzę dotyczącą dziecka jako podmiotu działań pedagogicznych.
EK2. Charakteryzuje wybrane strategie badań pedagogicznych w zależności od przyjętego paradygmatu.
Umiejętności:
EK1. Potrafi wskazać właściwą strategię, metody, techniki i narzędzia w zależności od oczekiwanych informacji na temat dziecka.
EK2. Dokonuje analizy głównych koncepcji psychologicznych w poznawaniu dziecka: behawioryzm, koncepcja humanistyczne, poznawcza.Kompetencje społeczne:
EK1. Rozumie potrzebę ustawicznego zdobywania i poszerzania swoich wiadomości. Ma świadomość odpowiedzialności i konsekwencji związanych z błędnym postrzeganiem natury i rozwoju dziecka.
Uzasadnienie godzin ECTS: 2
godziny kontaktowe - 8
przygotowanie do zajęć - 27
przygotowanie do kolokwium - 10
przygotowanie do zaliczenia końcowego - 10
Łączna liczba godzin: 55=2 ECTS
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: