Edukacja zdrowotna w przedszkolu i szkole WNP-PPWZ-EZPSW
Przedmiot skupia się na omówieniu zagadnień z zakresu zdrowia i choroby prezentując ich definicyjne ujęcie. Prezentuje obszar i zadania edukacji zdrowotnej
Zajęcia skupiają się na omówieniu również promocji i prewencji w zakresie zdrowia zarówno w ujęciu definicyjnym jak i funkcjonalnym (w tym zagrożeń w obszarze zdrowia biopsychospołecznego dzieci i młodzieży). Wreszcie prezentuje podstawy pierwszej pomocy przedinterwencyjnej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: 3 ECTS
30 godzin synchronicznego kontaktu z nauczycielem;
20 godzin - pracy własnej studenta - przygotowanie do zajęć;
25 godzin - praca własna studenta - przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. | W cyklu 2024/25_Z: 3 ECTS
30 godzin synchronicznego kontaktu z nauczycielem;
20 godzin - pracy własnej studenta - przygotowanie do zajęć;
25 godzin - praca własna studenta - przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. | W cyklu 2022/23_Z: 3 ECTS
15 godzin synchronicznego kontaktu z nauczycielem;
30 godzin - pracy własnej studenta - przygotowanie do zajęć;
30 godzin - praca własna studenta - przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
EK1. Wskazuje i tłumaczy różnice pomiędzy promocją zdrowia a profilaktyką i edukacją zdrowotną oraz implikacje praktyczne z nich wynikające. Charakteryzuje obszary działania i metody stosowane w promocji zdrowia oraz identyfikuje strategie promocji zdrowia o zasięgu lokalnym, narodowym i międzynarodowym.
EK2. Charakteryzuje inicjatywy, charakter działań w promocji zdrowia w perspektywie lokalnej, narodowej i międzynarodowej oraz omawia zasady budowania programów promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej.
EK3. Właściwie dobiera i wykorzystuje dostępne narzędzia do oceny czynników biologicznych, społeczno-ekonomicznych i kulturowo-środowiskowych, warunkujących stan zdrowia jednostki i społeczeństwa.
Kryteria oceniania
Po zakończonym czasie realizacji przedmiotu Student:
- na ocenę 2 (ndst.): nie zna i nie umie wykorzystywać podstawowych informacji z zakresu problematyki przedmiotu
- na ocenę 3 (dst.): zna i poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka informacji z zakresu wiedzy o zdrowiu i sposobach jej przekazywania w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III;
- na ocenę 3+ (dst plus): zna i poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych informacji z zakresu wiedzy o zdrowiu i sposobach jej przekazywania w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III;
- na ocenę 4 (db.): zna i poprawnie wykorzystuje podstawowe informacje z zakresu problematyki przedmiotu, potrafi je porównać oraz zastosować w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III;
- na ocenę 4+ (db plus): zna i poprawnie wykorzystuje podstawowe i rozszerzone informacje z zakresu wiedzy o zdrowiu i sposobach jej przekazywania w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III;
- na ocenę 5 (bdb.): potrafi poprawnie wykorzystać zaproponowane w trakcie zajęć procedury, potrafi porównać ich efektywność a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązywania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: