Pedagogika specjalna WNP-PPW-PSC-MD-2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się i opis ECTS
Efekty przedmiotowe dla kierunku PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. - PPW_W03; Efekt przedmiotowy 2. - PPW_W08
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 3. - PPW_U04; Efekt przedmiotowy 4. - PPW_U05
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 5. - PPW_K09
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. Student zna i rozumie specyfikę pedagogiki specjalnej, obejmującą metodykę wykonywania zadań - normy, procedury i dobre praktyki stosowane w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej.
Efekt przedmiotowy 2. Student zna i rozumie uwarunkowania psychologiczno-społeczne funkcjonowania uczestników (dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi) działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej w edukacji elementarnej. Student zna i rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii w tym edukacji włączającej, a także sposobów realizacji zasady inkluzji. Student definiuje strukturę i funkcje systemu edukacji specjalnej (w tym edukacji włączającej). Student zna i rozumie prawa dziecka i osoby z niepełnosprawnością, sposoby ich egzekwowania i propagowania zarówno w środowisku przedszkolnym i szkolnym oraz poza nimi.
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 3. Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz psychologii w planowaniu, realizacji i ewaluacji procesu dydaktycznego, wychowawczego w przedszkolu i szkole.
Efekt przedmiotowy 4. Student potrafi projektować i prowadzić działania pedagogiczne, rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia każdego dziecka (ucznia), w tym dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz planować, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania.
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 5. Student jest gotów do okazywania szacunku dla godności każdego człowieka, posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w pedagogicznej działalności zawodowej; prezentowania postawy refleksyjnego praktyka. Student jest gotów do efektywnej pracy w zespole i pełnienia w nim różnych ról, podejmowania współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami dzieci (uczniów) i innymi członkami społeczności przedszkolnej, szkolnej i lokalnej.
Opis ECTS
ECTS [1 ECTS = 25 godz.]:
Udział w ćwiczeniach - 45 godz.
Konsultacje - 5 godz.
Czytanie literatury – 30 godz.
Przygotowanie do zajęć: 15 godz.
Przygotowanie do zaliczenia (1 semestr) - 20 godz.
Przygotowanie do zaliczenia (2 semestr) - 10 godz.
Suma godzin - 125 [125/25 = 5]
Liczba ECTS: 5
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: