Praktyczna fonetyka języka angielskiego WNP-PPW-PFJAC
Po zaliczeniu przedmiotu student będzie:
- znał klasyfikację samogłosek, spółgłosek i dyftongów w języku angielskim oraz umiał je poprawnie wymawiać w brytyjskiej wersji angielskiego
- potrafił poprawnie czytać i zapisać transkrypcję fonetyczną wyrazów
- zauważał i umiał poprawić błędy w wymowie innych użytkowników j. angielskiego
- rozumiał znaczenie nauczania poprawnej wymowy we wczesnej edukacji językowej;
- umiał samodzielnie tworzyć proste ćwiczenia fonetyczne dla dzieci
- integrował ćwiczenia wymowy z innymi obszarami wczesnoszkolnej edukacji językowej ucznia
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY student:
- zna i rozumie system fonetyczny oraz klasyfikację dźwięków brytyjskiej odmiany j. angielskiego w ramach międzynarodowego alfabetu fonetycznego (PPW_W20)
- potrafi poprawnie czytać i tworzyć zapis fonetyczny wyrazów (PPW_W20)
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI student potrafi:
- wykorzystywać pogłębione kompetencje w obszarze fonetyki j. angielskiego w komunikowaniu się w języku obcym (PPW_U18)
- posługiwać się sprawnościami w zakresie mówienia, czytania i pisania (PPW_U18)
- samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje zawodowe umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym (PPW_U06)
- W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH student jest gotów do:
autorefleksji nad posiadanymi kompetencjami, podejmowania kształcenia i pracy w celu rozwoju umiejętności językowych (PPW_K05; PPW_K09.)
Kryteria oceniania
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę, którego uzyskanie zależy od spełnienia następujących warunków:
- zaliczenie z wynikiem min. 60% czterech testów sprawdzających w ciągu semestru;
- przygotowanie zadań na podstawie omawianego materiału;
- aktywny udział w zajęciach.
Na ocenę bdb - zaliczenie testów, aktywny udział w zajęciach oraz wykonanie ćwiczeń i zadań na platformie edukacyjnej w zakresie 100%-92%
Na ocenę db+ - zaliczenie testów, aktywny udział w zajęciach oraz wykonanie ćwiczeń i zadań na platformie edukacyjnej w zakresie 91%-84%
Na ocenę db - zaliczenie testów, aktywny udział w zajęciach oraz wykonanie ćwiczeń i zadań na platformie edukacyjnej w zakresie 83%-76%
Na ocenę dst+ - zaliczenie testów, aktywny udział w zajęciach oraz wykonanie ćwiczeń i zadań na platformie edukacyjnej w zakresie 75%-68%
Na ocenę dst - zaliczenie testów, aktywny udział w zajęciach oraz wykonanie ćwiczeń i zadań na platformie edukacyjnej w zakresie 67%-60%
Na ocenę ndst - zaliczenie testów, aktywny udział w zajęciach oraz wykonanie ćwiczeń i zadań na platformie edukacyjnej w zakresie59-0%, co oznacza nieznajomość lub niedostateczną wiedzę z praktycznej fonetyki angielskiej
Literatura
Podręcznik:
Hancock, M. 2007. English Pronunciation in Use Intermediate. CUP.
Sugerowana literatura uzupełniająca:
Baker, A. 2003. Ship or Sheep?. OUP.
www.spokenskills.com
www.soundsofenglish.org
www.youglish.com
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: