Metodyka edukacji zdrowotnej w przedszkolu i klasach 1-3 WNP-PPW-MEZC-IG-2
Wyposażenie studentów w podstawową wiedzę dotyczącą programowania, planowania oraz realizacji zajęć z zakresu edukacji zdrowotnej na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Umożliwienie studentowi interpretowania założeń metod i form nauczania treści stanowiących o dbałości o zdrowie własne i innych. Analiza podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz edukacji w klasach I-III szkoły podstawowej w zakresie założeń edukacji zdrowotnej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student używa podstawowej terminologii z zakresu edukacji zdrowotnej, prezentuje podstawową wiedzę z tego zakresu.
Umiejętności:
Student potrafi skonstruować scenariusz zajęć z zakresu edukacji zdrowotnej w przedszkolu i szkole (klasy I-III) zgodnie z założeniami metodyki pracy z dziećmi i cechami ich fizjologicznego rozwoju, prezentuje zajęcia w grupie studentów.
Kompetencje społeczne:
Student jest świadomy swojej roli w grupie jako wzór dla uczniów i potrafi ich w sposób efektywny zmotywować do pracy. Zdaje sobie sprawę z powagi swojej pracy jako pedagoga i na zajęcia zawsze przychodzi przygotowany i gotowy na sytuacje niespodziewane.
Kryteria oceniania
na ocenę 2 (ndst.): nie umie wykorzystywać podstawowych informacji
- na ocenę 3 (dst.): poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka informacji;
- na ocenę 4 (db.): poprawnie wykorzystuje informacje oraz potrafi je porównać;
- na ocenę 5 (bdb.): potrafi poprawnie wykorzystać zaproponowane w trakcie zajęć procedury, potrafi porównać ich efektywność a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązywania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: