Metodyka edukacji fizycznej w przedszkolu i klasach 1-3 WNP-PPW-MEFC
Wykaz tematów:
1. Edukacja fizyczna w podstawie programowej wychowania przedszkolnego;
2. Miejsce edukacji fizycznej w edukacji wczesnoszkolnej;
3. Cechy rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym;
4. Organizacja i realizacja aktywności fizycznej w przedszkolu;
5. Organizacja i realizacja edukacji fizycznej w klasach I-III;
6. Bezpieczeństwo oraz higiena na zajęciach wychowania fizycznego;
7. Środowiska przedszkola i szkoły wspierające realizację edukacji fizycznej;
8. Cele, właściwości współczesnej edukacji zdrowotnej dzieci;
9. Gry i zabawy ruchowe w edukacji fizycznej i zdrowotnej;
10. Aktywność sportowa i rekreacja dzieci w czasie wolnym;
11. Projektowanie scenariuszy zajęć z edukacji fizycznej;
12. Prezentacja i analiza przygotowanych projektów studenckich.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: Planowany godzinowy nakład pracy:
- godziny kontaktowe/obecność i aktywność na zajęciach–60h
- praca indywidualna, studiowanie literatury przedmiotu - 40h
- przygotowanie scenariuszy zajęć, w tym współpraca z zespołem – 45h
- konsultacje z Prowadzącą zajęcia (także w formie zdalnej)–5h
| W cyklu 2022/23_Z: Planowany godzinowy nakład pracy: 6 punktów ECTS razy 25h
- godziny kontaktowe/obecność i aktywność na zajęciach–60h
- praca indywidualna, studiowanie literatury przedmiotu - 40h
- przygotowanie projektu, w tym współpraca z zespołem – 45h
- konsultacje z Prowadzącą zajęcia (także w formie zdalnej)–5h
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
EW1 Studentka/Student zna specyfikę pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, w tym założenia i metodykę edukacji fizycznej z uwzględnieniem roli zabawy w pracy z dzieckiem;
EW2 Studentka/Student posiada wiedzę na temat cech rozwojowych dzieci (uczniów) w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, ich zróżnicowanych możliwości i potrzeb;
UMIEJĘTNOŚCI:
EU1 Studentka/Student potrafi projektować i organizować zespołowe działania edukacyjne z wykorzystaniem różnych rodzajów zabaw oraz motywować dzieci do aktywności;
EU2 Studentka/Student posiada umiejętność pracy w zespole, w tym współpracy ze specjalistami, korzystania z wiedzy ekspertów w procesie planowania działań edukacyjnych;
KOMPETENCJE:
EK1 Studentka/Student jest gotowa/gotowy do projektowania i podejmowania aktywności podnoszących jakość pracy przedszkola i szkoły.
Kryteria oceniania
Sposoby weryfikacji + symbol efektu w programie zajęć:
- Indywidualna praca zaliczeniowa – opracowanie i zaprezentowanie podczas ćwiczeń wybranego tematu (1-10) z programu zajęć (EW1, EW2, EU1);
- Projekt zespołowy - zaplanowanie, przedstawienie, ocena scenariusza zajęć z edukacji fizycznej i/lub zdrowotnej (EW1, EW2, EU1, EU2, EK1);
- Aktywny udział w zajęciach*, pracach zespołu, dyskusji podczas ćwiczeń (EU1, EU2, EK1).
* możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: