Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim na poziomie B2+: The enterepreneurship in the context of the flexbile employment model. Perspective of learners and employees WNP-PPW-KPJA
Treść zajęć konwersatoryjnych (z elementami aktywizującymi) obejmie następujące zagadnienia: właściwości elastycznego, zmiennego modelu zatrudnienia; samozatrudnienie jako sposób wykorzystania zdolności przedsiębiorczych; przedsiębiorczość jako złożona, życiowa kompetencja w opiniach młodych (przyszłych) pracodawców i pracowników - promowanie indywidualnej przedsiębiorczości (dobre praktyki); perspektywy rozwoju potencjału przedsiębiorczego wśród pedagogów; „nowe” przestrzenie pracy, edukacji, samorealizacji.
W cyklu 2024/25_L:
Treść zajęć konwersatoryjnych (z elementami aktywizującymi) obejmie następujące zagadnienia: |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
EW1 Osoba studiująca ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji rynku pracy oraz instytucji realizujących zakres ustawicznego kształcenia zawodowego;
UMIEJĘTNOŚCI:
EU1 Student/Studentka posiada umiejętność wyszukiwania, nazywania i rejestrowania informacji na temat problemów edukacyjnych, zawodowych i społecznych;
EU2 Student/Studentka potrafi współpracować z innymi, pracować w zespole, aktualizować i wymieniać informacje zawodowe i edukacyjne;
KOMPETENCJE:
Student EK1 Osoba studiująca zdaje sobie sprawę z konieczności ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w ramach swojej specjalizacji oraz budowania warsztatu.
Kryteria oceniania
Metody weryfikacji + efekty uczenia się:
- Projekt badawczy: koncepcja autorska - rozwiązanie dotyczące przedsiębiorczości indywidualnej (EW1; EU1; EU2; EK1);
- Praca w zespołach (EU1; EU2);
- Indywidualna analiza i ocena źródeł wiedzy (EW1; EU1);
- Aktywny udział (80% obecności) w zajęciach (EU2; EK1).
1) Projekt badawczy - 40 punktów;
2) Praca w zespołach-10 punktów;
3) Indywidualna analiza i ocena źródeł wiedzy - 20 punktów;
4) Aktywny udział (80% obecności) w zajęciach- 30 punktów.
Wynik końcowy:
60-67 p. - 3,0
68-75 p. - 3,5
76-83 p. - 4,0
84-91 p. - 4,5
92-100 p.-5,0
Literatura
1. Beck U., A Risk Society. Towards a New Modernity, SAGE Publications, 2005.
2. Drucker P. F., Innovation and Entrepreneurship: Practice and Principles, Butterworth-Heinemann, 2007.
3. Espinoza Ch, Miller P, Bateman C, Garbett C., Millennials@Work: The 7 Skills Every Twenty-Something (and Their Manager) Needs to Overcome Roadblocks and Achieve Greatness, Publisher: Franklin Covey, 2014.
4. Price D., Open: How We’ll Work, Live and Learn in the Future, Crux Publishing, 2013.
5. Tapscott D., Grown Up Digital: How the Net Generation is Changing Your World, McGraw-Hill, 2008.
6. Twenge J. M., iGen: Why Today's Super-Connected Kids Are Growing Up Less Rebellious, More Tolerant, Less Happy-and Completely Unprepared for Adulthood-and What That Means for the Rest of Us, Atria Books, 2nd Print edition, 2017.
Literatura uzupełniająca:
1. GEM (Global Entrepreneurship Monitor, Global Reports and National Reports): GEM, Global Entrepreneurship Monitor 2023/2024 Global Report: 25 Years and Growing, London 2023.
2. Deloitte, First Steps into the Labour Market, 2021 International survey of students and recent graduates, Deloitte Central Europe.
3. Eurofound, New forms of employment: 2020 update, Publications Office of the European Union, Luxembourg.
4. Kulpa-Puczyńska A., Individual Entrepreneurship in the Context of Diversity and Flexibility of Workplaces. In: Tipurić, Darko Hruška, Domagoj (Ed.), 7th International OFEL Conference on Governance, Management and Entrepreneurship: Embracing Diversity in Organisations, Dubrovnik, Croatia 5th - 6th April, 2019, Governance Research and Development Centre (CIRU), Zagreb.
5. Kulpa-Puczyńska A., University spaces for cooperation strengthening pro-innovative attitudes of academic community, “Forum Pedagogiczne” 2021, vol 11, no 2, pp. 285-295. DOI 10.21697/fp.2021.2.21.
6. Prensky M., What Technology ISN’T Good At, Part II: Passion! Published in Educational Technology Nov-Dec 2012, pp. 1-3.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: