Historia myśli pedagogicznej WNP-PPW-HMPC-DS
Przez lekturę i refleksję nad klasycznymi tekstami pedagogicznymi studiujący mają nie tylko poznać główne linie rozwoju pedagogiki jako nauki o wychowaniu, lecz również zdobyć umiejętność odczytywania i interpretowania zawartych w nich problemów pedagogicznych przez pryzmat ich historycznych uwarunkowań. Ćwiczenia mają na celu pogłębienie i rozszerzenie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas wykładu oraz nabycie umiejętności prowadzenia krytycznej refleksji przez odniesienie do logiki myślenia i działania pedagogicznego, która stopniowo ukazuje się w dziejach myśli pedagogicznej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie w stopniu pogłębionym:
- terminy i pojęcia pedagogiczne oraz ich zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym,
- współczesne kierunki rozwoju pedagogiki, jej nurty i systemy pedagogiczne oraz jej historyczne i kulturowe uwarunkowania,
- historyczne i współczesne teorie wychowania, uczenia się, nauczania (kształcenia),
- różne uwarunkowania i złożoność procesów wychowania i kształcenia, z uwzględnieniem perspektywy filozoficznej i społeczno-kulturowej.
Student potrafi:
- integrować i wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu nauk społecznych, humanistycznych, ścisłych i przyrodniczych w celu analizowania, interpretowania i wyjaśniania złożonych (również nietypowych) zjawisk pedagogicznych,
- wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki, w tym pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz psychologii, w planowaniu, realizacji i ewaluacji procesu dydaktycznego i wychowawczego w przedszkolu i szkole.
Student jest gotów do:
- okazywania szacunku da godności każdego człowieka,
- posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w pedagogicznej działalności zawodowej,
- prezentowania postawy refleksyjnego praktyka.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania
5.0
- 90%-100% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
4.5.
- 80%-89% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
4.0
- 70%-79% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
3.5.
- 60%-69% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
3.0
- 50%-59% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
2.0 (niezdane)
- mniej niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
Uwagi
|
W cyklu 2025/26_Z:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: