Warsztat pedagogiczny - Eksperyment pedagogiczny - od teorii do praktyki WNP-PEZ-WP11-PDS
Bycie profesjonalistą w edukacji wiąże się nierozerwalnie z refleksyjnym nastawieniem do własnego działania i ciągłym jego modyfikowaniem. Żeby jednak dokonywać modyfikacji, konieczne jest badanie rzeczywistości edukacyjnej. Jednym z mało znanych, mimo że ciągle postulowanych, jest eksperyment pedagogiczny. W trakcie warsztatu uczestniczy zostaną zaznajomieni z teoretycznymi podstawami prowadzenia badań edukacyjnych o charakterze eksperymentalnym i przez opracowanie indywidualnego projektu badawczego zdobędą praktyczne umiejętności w tym zakresie. Umiejętności te mogą być przydatne nie tylko przy pisaniu rozpraw kwalifikacyjnych (licencjackiej, magisterskiej), lecz również w pracy zawodowej.
Celem warsztatu jest zapoznanie studentów z eksperymentem jako schematem prowadzenia badań edukacyjnych w pedagogice i zdobycie umiejętności praktycznych przez opracowanie indywidualnego projektu badawczego. Umiejętności te mogą być przydatne nie tylko przy pisaniu pracy dyplomowej (licencjackiej, magisterskiej), lecz również w pracy zawodowej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie:
- zachowania uczestników działalności wychowawczej, opiekuńczej, resocjalizacyjnej i doradczej oraz zróżnicowane potrzeby uczniów/wychowanków i wynikające z nich zadania placówek w zakresie dostosowania organizacji procesu kształcenia, opieki i wychowania;
- zagadnienia edukacji włączającej, a także sposoby realizacji zasady inkluzji dzieci z niepełnosprawnościami, problemami i zaburzeniami, specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz trudnościami w uczeniu się.
Student potrafi:
- posługiwać się ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania i projektowania innowacyjnych strategii działań pedagogicznych;
- generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań;
- napisać jasny i spełniający warunki formalne tekst;
- wyrazić na piśmie i ustnie swoje zdanie, podając argumenty za i przeciw, oraz bronić swoich tez i poglądów podczas dyskusji;
- samodzielnie przygotować projekt eksperymentu pedagogicznego.
Student jest gotów do:
- podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznych;
- wyzwań zawodowych;
- podejmowania trudu i wytrwałego realizowania indywidualnych i zespołowych zadań profesjonalnych;
- prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych, wychowawczych, opiekuńczych, resocjalizacyjnych i doradczych w stosunku do osób w różnym wieku i w oparciu o rozpoznane potrzeby jednostki;
- prowadzenia działalności zgodnie z dyrektywami metodycznymi w pracy doradczej, wychowawczej, opiekuńczej i resocjalizacyjnej oraz respektowania założeń edukacji włączającej.
Kryteria oceniania
W oparciu o przyjętą w Regulaminie studiów skalę ustala się następujące kryteria oceniania:
Ocena bardzo dobry (5.0)
- 90%-100% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
Ocena dobry plus (4.5)
- 80%-89% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
Ocena dobry (4.0)
- 70%-79% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
Ocena dostateczny plus (3.5)
- 60%-69% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
Ocena dostateczny (3.0)
- 50%-59% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
Ocena niedostateczny (2.0)
- mniej niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: