Warsztat badawczy - Współpraca uczniów, studentów, pracowników (nowe możliwości i wyzwania) WNP-PEZ-WBDAK
1. Procesy, relacje, zjawiska stanowiące przedmiot badań i współpracy Studentów (w różnej formie) w ramach realizowanego projektu:
- Kształtowanie oraz wzmacnianie kompetencji współpracy w szkole;
- Aktywności prozawodowe studentów a rozwój zdolność współdziałania;
- Współpraca zdalna – istniejące rozwiązania i wyzwania dla pracownika;
- Nowe przestrzenie (do) twórczej współpracy (edukacyjnej, zawodowej);
2. Określenie posiadanych zasobów: umiejętności i kompetencji przydatnych w przyszłej/obecnej pracy oraz budowaniu strategii swojego rozwoju;
3. Prezentacja efektów pracy zespołowej - analiza przykładowych badań i przedstawienie koncepcji własnego projektu (s. zimowy); prezentacja oraz dyskusja wyników badań, opisanie kierunków dalszych analiz i możliwych działań praktycznych w badanym obszarze (s. letni).
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Symbole efektów uczenia się sem. zimowy 2020/2021: NP2_W04; NP2_U04; NP2_U05; NP2_U09; NP2_K07
WIEDZA:
EU_01 Absolwent zna specyfikę metodologiczną pedagogiki (w tym strategie i metody badań stosowane w naukach społecznych) oraz rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice;
UMIEJĘTNOŚCI:
EU_01 Absolwent potrafi prezentować własne pomysły i popierać rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się zasadami etycznymi;
EU_02 Absolwent potrafi przygotować i prowadzić badania m.in. formułować problemy badawcze, dobierać metody, techniki i narzędzia do badań; prezentować i interpretować wyniki, wskazywać kierunki dalszych badań;
EU_03 Absolwent potrafi pracować w zespole, przyjmować różne role (w tym lidera) oraz nawiązywać współpracę z otoczeniem, skutecznie komunikować się (m.in. z ekspertami), także korzystając z nowoczesnych technologii;
KOMPETENCJE:
EU_01 Absolwent jest gotowy do dostrzegania problemów w środowiskach edukacyjnych i w miejscu pracy, do ich eksploracji oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach realizujących działania pedagogiczne.
Planowany godzinowy nakład pracy Studenta (rozliczenie punktów ECTS)
3 punkty ECTS razy 25 godzin pracy:
- udział w warsztatach - 15h (s. zimowy) + 15 (s. letni)
- przygotowanie indywidualnych prac domowych - 15h
- przygotowanie projektu badawczego, zespołowego- 25h
- udział w konsultacjach - 5h
Kryteria oceniania
Sposoby weryfikacji + symbol efektu w programie studiów:
- obecność* i aktywny udział w zajęciach (NP2_U04; NP2_U05; NP2_K07);
- analiza, interpretacja tekstów źródłowych (NP2_W04; NP2_U05; NP2_K07);
- praca w zespole, projektowa (NP2_W04; NP2_U04; NP2_U05, NP2_U09).
* możliwa jest 1 nieusprawiedliwiona nieobecność.
Student może zdobyć punkty za aktywności/części oceny końcowej:
- obecność i czynny udział w zajęciach, dyskusji - do 30 pkt
- analizę, interpretację tekstów źródłowych (prace domowe) - do 20 pkt
- pracę w zespole (np. przygotowanie koncepcji projektu) - do 50 pkt
60-67 p. - 3,0
68-75 p. - 3,5
76-83 p. - 4,0
84-91 p. - 4,5
92-100 p.-5,0
Literatura
1. Chrost M., Kompetencje emocjonalne i społeczne młodzieży, Kraków 2012.
2. Cudowska A., Kultura szkoły stymulująca kształtowanie uczącej się wspólnoty, "Kultura i Edukacja", 2018, nr 3 (121).
3. Deptuła M., Misiuk A., Kompetencje społeczne dziecka, ich znaczenie dla jego rozwoju i funkcjonowania w grupie przedszkolnej i klasie szkolnej, Warszawa 2016.
4. Dudzikowa M., Jaskulska S., Wawrzyniak-Beszterda R. i inni, Jednostkowe i zbiorowe oblicza kapitału społecznego w uniwersytecie. Studenci o swoim studiowaniu, Kraków 2012.
5. Smółka P., Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Warszawa 2016.
Literatura dodatkowa:
1. Growiec K., Kapitał społeczny. Geneza i społeczne konsekwencje, Warszawa 2011.
2. Kozinets V. R., Netnografia. Badania etnograficzne online, Warszawa 2012.
3. McKey M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk 2006.
4. Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln., Metody badań jakościowych, T. 1 i 2, Warszawa 2009.
5. Oleksyn T., Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Kraków 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: