Seminarium magisterskie WNP-PEZ-SEM-MGR2-SCH
Zajęcia mają przygotować studenta do przygotowania pracy dyplomowej. Student ma nauczyć się korzystać z literatury, dobrze dobrać temat pracy, realizować badania, skonstruować cel pracy oraz przygotować logiczną konstrukcję pracy. Zajęcia obejmują dwa podstawowe obszary tematyczne. Pierwszy dotyczy problematyki teoretycznych podstaw wychowania oraz głównych nurtów i kierunków myśli pedagogicznej. Drugi obszar zagadnień związany jest z inspiracją chrześcijańską w pedagogice i wychowaniu w tym także system prewencyjny ks. Bosko we współczesnym wychowaniu.
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student prezentuje wiedzę, obejmującą metodologię pracy naukowej, charakteryzuje pojęcia, przedmiot badań, problemy i hipotezy badawcze.
Posługuje się terminologią używaną w pedagogice.
Umiejętności:
Student potrafi przedstawić właściwe źródła bibliograficzne wraz z krytyczną oceną ich przydatności w zakresie objętym tematem pracy dyplomowej.
Opracowuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski w obrębie wybranego tematu pracy.
Kompetencje:
Wykazuje aktywność w nabywaniu wiedzy z zakresu problematyki seminarium dyplomowego.
W tworzeniu pracy kieruje się zasadami etyki badań naukowych.
AKTYWNOŚĆ STUDENTA NAKŁAD PRACY STUDENTA W GODZ.
Godziny kontaktowe: wykład, ćwiczenia 15
Przygotowanie się do zajęć, lektury 30
Przygotowanie prezentacji 30
Przygotowanie pracy 50
Sumaryczna liczba punktów ECTS 125 godz./30 (25) = 5
Kryteria oceniania
Ocenianie ciągłe:
przygotowanie prezentacji,
przygotowanie referatu,
przygotowanie tekstu pracy.
- na ocenę 2 (ndst.): nie potrafi posługiwać się terminologią używaną w pedagogice;
- na ocenę 3 (dst.): opracowuje i interpretuje wyniki badań, potrafi przedstawić właściwe źródła bibliograficzne wraz z krytyczną oceną ich przydatności w zakresie objętym tematem pracy dyplomowej;
- na ocenę 4 (db): prezentuje wiedzę, obejmującą metodologię pracy naukowej, charakteryzuje pojęcia, przedmiot badań, problemy i hipotezy badawcze;
- na ocenę 5 (bdb): opracowuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski w obrębie wybranego tematu pracy, przedstawia tekst pracy dyplomowej.
Na ocenę końcową składają się: obecność na zajęciach, przygotowanie i aktywność podczas zajęć.
Literatura
Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa, Wyd. Akademickie Żak 1998; Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa, WSiP SA 2000; Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa, Wyd. Akademickie Żak 2002; K. Wojcik, Piszę akademicką pracę promocyjną – licencjacką, magisterską, doktorską, Wyd. Lex a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.
Pozostała literatura zostanie podana w trakcie zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: