Seminarium magisterskie WNP-PEZ-SEM-MGR2-DST
Seminarium magisterskie ma za zadanie wspierać studiujących w przygotowaniu i zrealizowaniu indywidualnego projektu badawczego i pisemnej pracy dyplomowej na poziom magisterskim. Ze względu na temat seminarium problematyka prac dyplomowych ma dotyczyć kwestii szeroko rozumianego kształcenia, nie tylko w sensie dydaktycznym, tzn. nauczania i uczenia się na odległość, lecz również kształtowania osobowości w warunkach coraz większej obecności internetu w edusferze.
Tematyka seminarium obejmuje problemy wynikające z coraz większego udziału nowoczesnych technologii informatyczno-komunikacyjnych w edusferze. Chodzi o opisanie i wyjaśnienie dokonującego się w cyberprzestrzeni zjawiska kształcenia, które w coraz większym stopniu nabiera charakteru interaktywnego (stąd oznaczenie „kształcenie 2.0”).
Badanie związane z pracą dyplomową zostanie przeprowadzone w wybranej społeczności internetowej z perspektywy pedagogicznej przy użyciu metody netnograficznej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie:
- na poziomie rozszerzonym terminologię używaną w pedagogice, a w szczególności w zakresie pedagogiki ogólnej, metodologii badań pedagogicznych i edukacji medialnej,
- źródła i miejsce pedagogiki w systemie nauk oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi, a w szczególności socjologią, psychologią i szeroko rozumianą humanistyką,
- funkcjonowanie przedszkola, szkoły, rodziny i innych instytucji pedagogicznych oraz zachodzące między nimi relacje z punktu widzenia procesów opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych i edukacji włączającej, pogłębione w aspekcie kreatywności metodycznej i nowatorstwa organizacyjnego.
Student potrafi:
- wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozować i projektować działania praktyczne, zachowując dyrektywy metodyczne,
- przygotować i przeprowadzić badanie; rozróżniać orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułować problemy badawcze, dobierać adekwatne metody, techniki i konstruować narzędzia badawcze; opracować, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań, w obrębie sub-dyscyplin pedagogicznych.
Student jest gotowy do pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego, budowania warsztatu pracy pedagoga oraz badacza.
Opis ECTS:
- udział w spotkaniach seminarium – 15 godzin
- czytanie literatury przedmiotu – 15 godzin
- realizacja indywidualnych zadań badawczych – 20 godzin
- przygotowanie kolejnej części pracy dyplomowej – 75 godzin
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
Ocena bardzo dobry (5)
- 90%-100% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
Ocena dobry plus (4.5)
- 80%-89% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
Ocena dobry (4)
- 70%-79% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
Ocena dostateczny plus (3.5)
- 60%-69% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
Ocena dostateczny (3)
- 50%-59% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
Ocena niedostateczny
- mniej niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: