Seminarium magisterskie WNP-PEZ-SEM-MGR1-MD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się i opis ECTS:
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. - NP2_W04, Efekt przedmiotowy 2. - NP2_W01, Efekt przedmiotowy 3. - NP2_W25
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 4. - NP2_U02, Efekt przedmiotowy 5. - NP2_U05
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 6. - NP2_K01
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. Student posiada wiedzę na temat projektowania i prowadzenia badań w obszarze pedagogiki specjalnej; w szczególności definiuje wiedzę o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badań. Zna tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody.
Efekt przedmiotowy 2. Student posiada pogłębioną znajomość systematyki w obrębie pedagogiki specjalnej, jej przedmiotowych i metodologicznych relacji z innymi naukami.
Efekt przedmiotowy 3. Student prezentuje pogłębioną i uporządkowaną wiedzę z zakresu biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych uwarunkowań edukacji; rozumie istotę prawidłowości i odmienności rozwoju, normy i odchylenia od normy.
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 4. Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej i powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretacji konkretnych procesów i zjawisk z zakresu rehabilitacji, edukacji, wychowania i opieki, terapii i wsparcia społecznego osób o odmiennym rozwoju.
Efekt przedmiotowy 5. Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące zagadnień pracy dyplomowej; z wykorzystaniem różnych teoretycznych ujęć, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki specjalnej, jak i innych dyscyplin. Potrafi przygotowywać i prowadzić badania: rozróżniać orientacje w metodologii badań społecznych, dokonać przeglądu literatury opracowywanego problemu badawczego; przygotowuje wstępną bibliografię załącznikową i opracowuje projekt swoich badań; potrafi przygotować i opracować część teoretyczną pracy, zgodną z wymogami pisania pracy naukowej (korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym); w oparciu o opracowaną wcześniej metodologię badań własnych, analizuje przykłady, projektuje i przeprowadza badania pedagogiczne; przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej; posiada umiejętność pisania pracy naukowo-badawczej. Student posiada umiejętność analizy i interpretacji badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników. Potrafi wskazywać obszary wymagające modyfikacji, wdrażać działania innowacyjne; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań.
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 6. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie metodologii badań naukowych. Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. Student dokonuje samooceny własnych kompetencji językowych i doskonali umiejętności wykorzystywania dostępnych źródeł. Nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej (naukowo-badawczej).
ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]:
udział w ćwiczeniach: 60 godz.
konsultacje: 50 godz.
przygotowanie do ćwiczeń: 80 godz.
czytanie wskazanej literatury: 150 godz.
przygotowanie referatu/pracy: 250 godz.
przygotowanie do kolokwium: 10 godz.
suma godzin: 600[600/25(30) = 20]
Liczba ECTS: 20
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: