Seminarium magisterskie WNP-PEZ-SEM-MGR1-DS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student zna i rozumie:
- na poziomie rozszerzonym terminologię używaną w pedagogice, a w szczególności w zakresie pedagogiki ogólnej, metodologii badań pedagogicznych i edukacji medialnej,
- źródła i miejsce pedagogiki w systemie nauk oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi, a w szczególności socjologią, psychologią i szeroko pojmowaną humanistyką,
- funkcjonowanie przedszkola, szkoły, rodziny i innych instytucji pedagogicznych oraz zachodzące między nimi relacje z punktu widzenia procesów opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych i edukacji włączającej, pogłębione w aspekcie kreatywności metodycznej i nowatorstwa organizacyjnego.
Umiejętności
Student potrafi:
- wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozować i projektować działania praktyczne, zachowując dyrektywy metodyczne,
- przygotować i przeprowadzić badanie; rozróżniać orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułować problemy badawcze, dobierać adekwatne metody, techniki i konstruować narzędzia badawcze; opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań, w obrębie subdyscyplin pedagogicznych
Kompetencje społeczne
Student jest gotowy do pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego, budowania warsztatu pracy pedagoga oraz badacza.
Opis ECTS:
- udział w spotkaniach seminarium prowadzonych synchronicznie z pomocą MS Teams – 15 godzin
- przygotowanie się do zajęć / praca na platformie e-learningowej Moodle – 5 godzin
- wykonywanie zadań badawczych – 10 godzin
- czytanie literatury - 15 godzin
- przygotowanie pracy semestralnej / części pracy magisterskiej – 30 godzin
Kryteria oceniania
Metody sprawdzania (sposoby weryfikowania efektów kształcenia):
- praktyczne zadania badawcze,
- pisemna praca semestralna / część pracy dyplomowej.
5.0
- 90–100% sumy złożonej z 50% średniej punktów możliwych do uzyskania za realizację zadań badawczych i 50% punktów za pisemną pracę semestralną / część pracy dyplomowej
4.5.
- 80–89% sumy złożonej z 50% średniej punktów możliwych do uzyskania za realizację zadań badawczych i 50% punktów za pisemną pracę semestralną / część pracy dyplomowej
4.0
- 70–79% sumy złożonej z 50% średniej punktów możliwych do uzyskania za realizację zadań badawczych i 50% punktów za pisemną pracę semestralną / część pracy dyplomowej
3.5.
- 60–69% sumy złożonej z 50% średniej punktów możliwych do uzyskania za realizację zadań badawczych i 50% punktów za pisemną pracę semestralną / część pracy dyplomowej
3.0
- 50–59% sumy złożonej z 50% średniej punktów możliwych do uzyskania za realizację zadań badawczych i 50% punktów za pisemną pracę semestralną / część pracy dyplomowej
2.0 (niezdane)
- mniej niż 50% sumy złożonej z 50% średniej punktów możliwych do uzyskania za realizację zadań badawczych i 50% punktów za pisemną pracę semestralną / część pracy dyplomowej
Literatura
Materiały zamieszczone na platformie e-learningowej Moodle:
Kozinets R.V. (2012). Netnografia. Badania etnograficzne online. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Siemieniecka D., Siemieniecki B. (2020). Teorie kształcenia w świecie cyfrowym. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Artykuły traktujące o badaniach netnograficznych z czasopism pedagogicznych dostępnych w internecie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: