Seminarium magisterskie WNP-PEZ-SEM-MGR1-BMD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty wiedzy:
Ek 1 Student posiada pogłębioną znajomość systematyki w obrębie pedagogiki specjalnej, jej przedmiotowych i metodologicznych relacji z innymi naukami.
Ek 2 Student posiada wiedzę na temat projektowania i prowadzenia badań w obszarze pedagogiki specjalnej; w szczególności definiuje wiedzę o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badań. Zna tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody.
Ek 3 Student prezentuje pogłębioną i uporządkowaną wiedzę z zakresu biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych uwarunkowań edukacji; rozumie istotę prawidłowości i odmienności rozwoju, normy i odchylenia od normy.
Efekty umiejętności:
Ek 4 Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej i powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretacji konkretnych procesów i zjawisk z zakresu rehabilitacji, edukacji, wychowania i opieki, terapii i wsparcia społecznego osób o odmiennym rozwoju.
Ek 5 Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące zagadnień pracy dyplomowej; z wykorzystaniem różnych teoretycznych ujęć, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki specjalnej, jak i innych dyscyplin.
Ek 6 Student posiada podstawowe umiejętności badawcze: potrafi dokonać przeglądu literatury opracowywanego problemu badawczego; przygotowuje wstępną bibliografię załącznikową i opracowuje projekt swoich badań; potrafi przygotować i opracować część teoretyczną pracy, zgodną z wymogami pisania pracy naukowej (korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym); w oparciu o opracowaną wcześniej metodologię badań własnych, analizuje przykłady, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej; posiada umiejętność pisania pracy naukowo-badawczej.
Ek 7 Student potrafi dokonywać analizy własnych działań pedagogicznych, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, wdrażać działania innowacyjne; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań.
Ek 8 Student posiada umiejętność analizy i interpretacji badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników (korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT).
Efekty kompetencji społecznych:
Ek 9 Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie metodologii badań naukowych pedagogiki specjalnej. Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia.
EK 10 Student dokonuje samooceny własnych kompetencji językowych i doskonali umiejętności wykorzystywania dostępnych źródeł. Nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej (naukowo-badawczej).
ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]:
udział w ćwiczeniach: 60 godz.
konsultacje: 50 godz.
przygotowanie do ćwiczeń: 80 godz.
czytanie wskazanej literatury: 150 godz.
przygotowanie referatu/pracy: 250 godz.
przygotowanie do kolokwium: 10 godz.
suma godzin: 600[600/25(30) = 20]
Liczba ECTS: 20
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: