Socjologia edukacji WNP-PEZ-SE
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
1. Student zna wybrane koncepcje człowieka stanowiące teoretyczne podstawy działalności pedagogicznej. Definiuje i rozumie pojęcia naukowe z socjologii edukacji - subdyscypliny pogranicza socjologii i pedagogiki.
2. Student ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach. Rozumie socjologiczno-pedagogiczne aspekty interakcji społecznych w procesie wychowania, socjalizacji.
3. Student ma elementarną wiedzę o strukturze, instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach. Wyjaśnia wiedzę dotyczącą instytucji wychowania naturalnego, bezpośredniego i pośredniego.
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Student potrafi interpretować treści kształcenia dotyczące zjawisk społecznych w procesie wychowania, socjalizacji.
2. Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu socjologi edukacji w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych. Samodzielnie zdobywa wiedzę z różnych źródeł.
3. Analizuje własne działania i umie zweryfikować własne błędy.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
1. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, doskonalenia zawodowego, rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. Jest wrażliwy na dojrzałe postawy społeczne.
2. Student docenia znaczenie wiedzy naukowej dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowisku społecznym.
3. Student ma przekonanie o znaczeniu zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Prezentuje aktywną postawę w zakresie pracy nad sobą.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: