Pedagogika penitencjarna i readaptacja społeczna WNP-PEZ-PPRS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK_01 Student omawia terminologię, przedmiot, podmiot, zadania, cele, metody pedagogiki penitencjarnej i resocjalizacji penitencjarnej; charakteryzuje historię i organizację funkcjonowania więziennictwa a także pojęcie, koncepcję kary kryminalnej oraz funkcje i cel kary pozbawienia wolności
EK_02 Student opisuje diagnozę penitencjarną oraz zasady, cele, metody oddziaływań penitencjarnych; charakteryzuje zjawisko podkultury więziennej oraz pomocy postpenitencjarnej
Umiejętności:
EK_01 Student opracowuje i prezentuje program indywidualnych oddziaływań resocjalizacyjnych (IPR) dla osób odbywających karę pozbawienia wolności, byłych skazanych oraz wychowanków zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich
EK_02 Student potrafi dobierać środki i metody oddziaływania penitencjarnego dostosowane do różnych kategorii klasyfikacyjnych i osobowości skazanych
Kompetencje:
EK_01 Student rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego w zakresie zagadnień związanych z pedagogiką penitencjarną
EK_02 Student odznacza się rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań resocjalizacyjnych
Opis ECTS:
- udział w ćwiczeniach: 30 godz.
- przygotowanie do zajęć (opracowanie tekstów naukowych, przygotowanie wypowiedzi ustnej, przygotowanie projektu – programu indywidualnych oddziaływań resocjalizacyjnych -IPR): 40 godz..
- przygotowanie do kolokwium pisemnego: 15 godz.
- wizyta edukacyjna w instytucji resocjalizacyjnej i przygotowanie raportu: 5 godz.
30+30+10+15+5=90 godz./2 ECTS
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: