Planowanie, organizowanie i dokumentowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu WNP-PEZ-PID
Praca nauczyciela przedszkola aby przynosiła oczekiwane rezultaty powinna być systematyczna i zaplanowana. Efekty jej muszą być widoczne w dokumentacji i pracy przedszkola.
Student na zajęciach zapozna się z przepisami dotyczącymi organizacji pracy w przedszkolu, rodzajami dokumentacji pracy pedagogicznej i sposobów jej prowadzenia. Pozna zasady planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej z uwzględnieniem uwarunkowań psychologiczno-pedagogicznych, prawnych i organizacyjnych.
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Student analizuje i charakteryzuje programy wychowania przedszkolnego, posługuje się podstawową wiedzą teoretyczną i wykazuje znajomość przepisów.
2. Samodzielnie interpretuje wybrane rozwiązania metodyczne w planowaniu i dokumentowaniu pracy przedszkola.
Umiejętności:
1. Student zaplanuje pracę wychowawczo-dydaktyczną z dziećmi w wybranej grupie wiekowej lub grupie mieszanej wraz ze sformułowaniem celów i form pracy zgodnie z kryteriami psychologiczno-pedagogicznymi i prawnymi.
2. Posługuje się narzędziami pedagogicznymi do diagnozy rozwoju dziecka i wykorzystuje je do planowania pracy indywidualnej oraz współpracy z rodziną dziecka.
3. Samodzielnie konstruuje plany miesięczne i scenariusze zajęć zgodne z wybranym programem nauczania oraz podstawą programową w danej grupie przedszkolnej.
Kompetencje społeczne:
1. Student uzasadnia wartość planowania działań wychowawczo-dydaktycznych i ich znaczenie dla jakości pracy nauczyciela i placówki przedszkolnej.
Literatura
Programy wychowania przedszkolnego zatwierdzone przez MEN
Podstawa programowa wychowania w przedszkolu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: